|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Overvekt og komplekserJeg leste denne saken i dag. |
![]() |
![]() |
#3 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Overvekt og komplekserJeg kan faktisk ikke lese ut ifra den artikkelen at hun ikke har fått respekt eller hva som spesifikt er grunnen til at fødselen var vanskelig. Det står jo kun grunnet overvekt, og det kan jo være mange forskjellige årsaker.
![]() |
#4 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Overvekt og komplekserJeg syns denne vinklingen er veldig langt ute. Det er vel en god del mer enn overvekt og en traumatisk fødsel som er i veien med denne dama, og det står heller ikke at hun har blitt behandlet respektløst av helsepersonell på grunn av overvekten. Det er forresten mange som har opplevd respektløs benandling under fødsler, både overvektige og normalvektige, uten at de gir seg til å drepe barna sine av den grunn. Sist redigert av Filifjonka : 30-07-10 kl 08:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Overvekt og komplekserJeg synes både mannen og kvinnen i dette tilfellet virker helt utenfor normalen. Og jeg tenker at de bruker hennes overvekt som en unnskyldning.
![]() |
#6 |
Leser
|
![]() Sv: Overvekt og komplekserJeg synes det blir veldig vanskelig å diskutere konkrete saker på denne måten. Vi har jo ingen mulighet til å vite om noe som helst om henne. Jeg ser det står i saken at hun ikke ville gå til lege etter første fødsel, men dette trenger jo ikke å være sant - blir man tatt for å ha drept 8 barn, prøver man vel å forklare/bortforklare så det holder.
![]() |
#7 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Overvekt og komplekser
Enig. Det å myrde sine egne barn er så far out og sinnsykt at det må ligge mer bak enn "overvektskomplekser". Hvis ikke blir jeg virkelig redd. Ikke det at jeg bagatelliserer overvekts- og svangerskapsproblematikken, jeg har vært der selv tross alt, men man er rett og slett ikke mentalt frisk når man begår sånne handlinger. Jeg skjønner ikke sånne saker, jeg blir helt satt ut av det at hun allerede har to levende, voksne barn hun er glad i og har sett vokse opp, hun var med datteren under fødselen og gråt da hun fikk se og holde barnebarnet, jeg skjønner det bare ikke. Men enkelte ting kan man jo bare ikke forstå.
![]() |
#8 |
Passiv
|
![]() Sv: Overvekt og komplekserDet står ikke noe sted at hun er behandlet respektløst. Men det kommer jo klart frem at ett eller annet relatert til overvekten hennes har gått så galt under fødselen at tilliten til helsepersonell forsvant. |
![]() |
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Helt enig. Her ligger det mer enn overvekt til grunn...
![]() |
#10 |
Pauset
|
![]() Sv: Overvekt og komplekserJeg er overvektig, og har vært det i ti år, i stadig økende omfang. Jeg har også blitt møtt med fordommer og holdninger i mine tre svangerskap, noe som har gjort meg rasende og til tider såret. (For øvrig har jeg hatt flotte svangerskap og latterlig lette fødsler, med unntak av svangerskapsforgiftning helt på tampen av første svangerskap.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Shake it out!
|
Signerer disse.
![]() |
#12 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Overvekt og komplekserJeg er helt enig i det at man må behandle overvektige med respekt altså, jeg tror også at det kan komme snipsildkommentarer mot overvektige, og at en del er rett og slett frekke mot de som er overvektige.
![]() |
|
|