|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Sv: Når er man fattig?
Hun har mest sannsynlig barnebidrag også, i og med at hun tjener under 6G. Og da har hun heller ikke så høye utgifter til barnepass. |
|
|
|
#2 |
|
Mother of Dragons
|
|
|
|
#3 |
|
Shake it out!
|
Satt en smule på spissen.
|
|
|
#4 |
|
er grønn og fin.
|
Hun får utbetalt 23 000 og jeg tviler på at hun som eneforsørger betaler så mye i skatt at hun kommer over inntekstgrensen som er får å så stønad til barnepass.
|
|
|
#5 |
|
superbruker
|
Jeg trodde det var de færreste kommuner som hadde innført søskenmoderasjon på sfo. Her jeg bor er det ikke noe rabatt. Det er dyrere med to barn på sfo enn i bhg.
|
|
|
#6 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når er man fattig?Jeg vil ikke betegne henne som fattig med inntekt på kroner 27000 pr mnd før skatt, mer at hun har tatt noen feil valg vedrørende økonomi.
|
|
|
#8 |
|
Fersk i gamet
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når er man fattig?Jeg tenker og at det der med å flytte til et rimeligere sted ikke nødvendigvis er det letteste. Hvis hun jobber i turnus er hun muligens avhengig av nær familie eller venner for å få hverdagen til å gå i hop. Og hvis hun har delt omsorg med mannen er det jo ikke bare å flytte med seg barna. Vi eier en 2-roms leilighet rimelig sentralt i Oslo (innenfor ring 3) på grensa mellom øst og vest. Boutgiftene der ligger på ca 12 000 kr i mnd. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vi har akkurat betalt 49 000 for flytting, men det er inkludert 2 måneders lagring. Det kostet til og med 7 000 kroner ekstra å få bært flyttelasset ned fra 4. etasje. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Sv: Når er man fattig?Du trenger dessuten ikke å ta deg av pakkingen selv. Men det kostet enda mer hvis vi skulle ha med pakking. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Hvis du har en mann og mange venner er ikke dette et problem nei. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
© All rights reserved
|
Men du har jo en mann? |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Jeg regner med at det var snakk om enslige mødre her, som trenger å flytte for å bo litt billigere.
|
|
|
#14 |
|
© All rights reserved
|
Ja, men jeg skjønte jeg likevel ikke helt greien med 45 000,- ? |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Dette klarer jeg ikke å skjønne. Det er mindre enn hva jeg betalte i flybilett hit for meg og ungene. |
|
|
|
![]() |
|
|