|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Vaskemaskinen synger på siste verset - kjøpe ny først som sist?Tidsinnstilling er greit å ha om man vil ha vasken ferdig til man kommer hjem fra jobb, eller er klar til å henges opp om morgenen før man drar på jobb. Jeg har, men må innrømme at den brukes ikke kjempemye. Men det er praktisk å se resttid, sånn at man vet sånn ca når vasken er ferdig. Og mange, mange omdreininger på sentrifugen. Jeg har 1200 på hytta og 1800 hjemme og forskjellen er særdeles merkbar. Så minst 1600 ville vært mitt kriterie.
![]() |
#22 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Vaskemaskinen synger på siste verset - kjøpe ny først som sist?Vi kjøpte denne fra Siemens i høst, og jeg er veldig godt fornøyd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Vaskemaskinen synger på siste verset - kjøpe ny først som sist?Nytt siden sist: større trommel, raskere sentrifuge, bedre ullvaskprogram, og *trommevirvel* børsteløs maskin. Visstnok veldig bra, i følge selgeren vi snakket med.
![]() |
#24 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Vaskemaskinen synger på siste verset - kjøpe ny først som sist?Teos maskin høres vidunderlig ut!
![]() |
#29 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Vaskemaskinen synger på siste verset - kjøpe ny først som sist?Jeg synes det er gøy å leke hobbyreparatør, så jeg hadde demontert og sett om jeg fant noen løse deler som kunne festes. :Wannabe-vaskemaskin-reparatør som faktisk har klart å redde vaskemaskinen to ganger:
![]() |
#30 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Vaskemaskinen synger på siste verset - kjøpe ny først som sist?Nedtelling er det samme som at man ser når den er ferdig, ja? |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vaskemaskinen synger på siste verset - kjøpe ny først som sist?Jeg bruker flekk-programmet innimellom. Det virker om flekken ikke går bort i vanlig vask. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Aktiv
Medlem siden: Mar 2009
![]() |
![]() Sv: Vaskemaskinen synger på siste verset - kjøpe ny først som sist?Tror at de store kjedene har ganske heftige marginer på disse sakene ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Vaskemaskinen synger på siste verset - kjøpe ny først som sist?
Jepp. Du ønsker deg et håndvaskeprogram. Da kan du vaske ting som skal håndvaskes, slik som ubehandlet ull og superfine kjoler mm |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Vaskemaskinen synger på siste verset - kjøpe ny først som sist?Jeg kjører håndvasketing på ullprogram jeg - det går helt fint. Med hjemmestrikkede nøstebarngarnplagg også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Duracell
Hvor: Rivieraen-Vestfold
![]() Sv: Vaskemaskinen synger på siste verset - kjøpe ny først som sist?Vi har Miele vaskemaskin og jeg er megafornøyd
![]() |
#37 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Vaskemaskinen synger på siste verset - kjøpe ny først som sist?Teofelia: Den maskinen dere har står oppgitt med at den bruker 205 minutter på en 60 graders kulørtvask. Stemmer det? Det er da fryktelig lang tid? Jeg la inn en sammenligning på elkjøp sine sider med en AEG med ca samme spesifikasjoner og AEGen kom ut med 160 minutter på samme type vask.
![]() |
#38 |
Bedreviter
|
Det husker jeg ikke, og jeg bor ikke hjemme for tiden, så jeg får ikke sjekket. Den bruker lang tid på den lengste vasken ("sengetøysvask"), det stemmer, men jeg kan ikke huske at det er riktig så langt tid. Jeg får ikke sjekket før om et par uker, dessverre, men hvis du fortsatt lurer, å sjekker jeg det gjerne da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Hvis du husker å sjekke blir jeg glad for det. Vi har en LG nå som bruker ca like lang tid på denne vasken (det er sengetøyvasken ja, men jeg bruker den på undertøy og håndklær også, det er den eneste skikkelige vasken som går til 60 grader) - så jeg syns den bruker irriterende lang tid. Den gamle AEG vi hadde brukte mye kortere tid, og klærne ble like rene. Nå ser vi for oss at vi kanskje må ha ny om ikke så lenge, så det er greit å være orientert om forskjellige maskiner.
![]() |
#40 |
Duracell
Hvor: Rivieraen-Vestfold
![]() Sv: Vaskemaskinen synger på siste verset - kjøpe ny først som sist?Vår Miele-maskin er ganske kjapp. 1 t og 42 min på 95 graders vask, 1 t og 26 min på 60 graders vask..
![]() |
|
|