Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff: Finns det noko du aldri kastar?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-08-10, 17:42   #21
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Finns det noko du aldri kastar?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Noen ganger har man ikke tid/mulighet/energi til å sortere bra fra dårlig og kjøre rundt til loppiser/sette inn annonser på finn. True story.

Gammel 02-08-10, 17:59   #22
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Noen ganger har man ikke tid/mulighet/energi til å sortere bra fra dårlig og kjøre rundt til loppiser/sette inn annonser på finn. True story.

Å nei, da så.

Men altså; seriøst: mange kaster ihvertfall ting som lett kunne vært gitt bort. Svigers har akkurat hatt 3 runder på fyllinga med gamle møbler. En annonse på finn tar kortere tid og er billigere. Jeg overraskes stadig over folk som ikke tenker på slikt, ser det jo de gangene jeg har hjulpet venner å flytte og slikt. I fjor ble vi selv kvitt en haug dritt på finn gratis, bla gammel kontorstol med svært hull i setet, tro det eller ei.

Gammel 02-08-10, 18:08   #23
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spinoff; Finns det noko du aldri kastar?

Her kastes bare søppel.
Kildesorterer det som går an. Klær prøver jeg å selge enten her eller på Byttesentralen. Mine og sambos klær som ikke er utslitt går i UFF-kontaineren rett over gata. Leker gjør jeg samme som med klær.
Ting til/i huset prøver vi å selge hvis det er salgbart, ellers går det til loppis.
Bøker kjøper vi knapt, vi er ihuga brukere av biblioteket Bøker som er lest i stykker går i søpla (type barnebøker)

Gammel 02-08-10, 18:10   #24
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

De fleste loppiser henter hos deg

Gammel 02-08-10, 19:27   #25
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg kaster ikke bøker. Ingen bøker. Jeg må nok snart gi vekk noen, men jeg drømmer om bibliotek når vi får større hus... Klær som ikke er veldig slitt gir jeg til Fretex, men jeg er kritisk til hva jeg gir fra meg jfr sitat fra deres side over - ikke hullete og fillete, liksom.

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 19:32   #26
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er for lite flink til å kaste gamle papirer. Jeg aner ikke hva som står i de, men det kan jo være vi trenger de ...

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 19:39   #27
Neados
Superduperaktiv

Neados sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Neados er litt kulNeados er litt kulNeados er litt kul
Standard

Kaster ikke klær. De går i arv eller til Frelsesarmen. Det gjør og lysestaker med mer.
Bøker kastes aldrig. Den gang barnen flytter ut er min drøm å lage bibliotek i huset.

Neados er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 20:07   #28
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

En annonse på finn tar kortere tid og er billigere.

Ikke bare billig, men gratis om du gir det bort.
Vi gav bort vår gamle, men høyst velfungerende tv. Det tok 5 minutter fra annonsen var lagt ut, til det ringte noen. Innen en halvtime var tv-en hentet.
Helt genialt!

Jeg kaster ikke bøker eller ting som andre kan ha nytte av.
Akkurat nå har vi nylig gått gjennom samlingen av ymse databøker, og jeg må innrømme at det er noe som går rett i papirbosset, men Windows NT sys-adm-bøker er nå en gang ordentlig utgått på dato.

Gammel 02-08-10, 20:13   #29
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kaster aldri bøker.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 20:38   #30
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har en gammel, stygg nisse som jeg arvet etter mine besteforeldre. De kalte den Arnfinn, angivelig fordi den liknet en eller annen ved det navnet. Nissen er helt håpløs som nisse, ser ut som en stakkarslig 50 år gammel ungkar som fortsatt bor hjemme os mor, men jeg får meg ikke til å kvitte meg med den. Jeg har et slags omsorgsbehov for den, selv om han til og med er henvist til boden gjennom hele jula.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 20:58   #31
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kaster aldri bøker.

Gammel 02-08-10, 21:06   #32
Solblomst
Passiv

Standard

Gamle, mer eller mindre støgge pynteting som jeg har hatt fra mine foreldres ungdom og fra mine besteforeldre har jeg aldri klart å kaste. Det er jeg veldig glad for i dag. Det er ting som jeg setter stor pris på i dag, og som jeg synes er pent og vakkert å ha rundt meg. Det er mulig den yngre generasjon synes det er sikkelig øgli. Eldre fotografier kaster jeg heller aldri.

Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 21:12   #33
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Det finnes et eget sted på søppelfyllinga der vi bor - byttebua. Der går alt vi kan tenke oss at noen kunne funnet på å bruke. Og litt til. Vi kjører ut hver gang vi rydder garasjen litt.

Ellers prøver vi å finne noen som kan arve barnetøy. Voksentøy går til Fretex om det er helt og i søpla dersom det ikke er det.

Ting jeg aldri kaster: kommer ikke på noe, utenom vinylplatene våre
Ting Han aldri kaster: magasiner.

Gammel 02-08-10, 21:34   #34
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av star, her.

De fleste loppiser henter hos deg

Ikke her. Og det hadde fortsatt ikke vært aktuelt, gitt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 02:36   #35
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi kaster kun ting som er utslitt/ødelagt. I Norge ga vi mye til Fretex og solgte/ga bort en del på Finn. Her gir vi det meste vi ikke trenger til vaskehjelpen vår, som enten beholder det selv, eller sender det til familien i Mexico. Hun har tatt i mot både klær, senger, lamper, klær og elektrisk utstyr vi ikke bruker.

Ellers resirkulerer vi så godt vi kan. De har heldigvis innsamling av papir og plast her, dessverre ikke av glass. Matavfallet går stort sett i avfallskvernen i vasken.

Gammel 03-08-10, 07:59   #36
Jeanett
5barns mamma

Jeanett sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Jeanett er populærJeanett er populærJeanett er populær
Standard

Her kastes ødelagte ting for det meste, men vi kjører de til miljøsentralen.
Ellers så går gamle klær til venner, fretex osv. Samme med leker som ikke blir brukt. Vi gir også bort møbler på finn eller selger det. Jeg er veldig for gjennbruk.

Jeanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 09:22   #37
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Apropos det å ikke kaste. Hva er det med mennesker som skal gi sin gamle dritt til andre i omgangskretsen? Det være seg bilder de ikke vil ha på veggene, lysestaker de ikke vil ha etc. Og attpåtil blir de fornærmet hvis man ikke vil ha? Hvorfor er det de klassifiserer som søppel så attraktivt for oss? :gruff:

Jeg hater rot intenst, selv om huset ser ut som at jeg elsker det. Bytteboden på renovasjonsanlegget er genial, der får man gitt bort brukbare ting og slipper å tenke at man kaster ting som ikke burde vært det.

Gammel 03-08-10, 09:54   #38
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Nei

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 10:00   #39
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Men kva gjer dokke med messinglysestakane frå det glade 90tall, porselenshunden frå tante Helga, den gul og grønnstripete duken med frynser?

De leverer jeg på loppemarked

Ellers bruker vi finn hyppig. Her i huset resirkuleres alt som det er mulig å gjøre det med.
Har en mann som "kjefter" på meg om jeg har klart å kaste en liten plastdings i restavfallet. Mistenker at han roter i søpla for å kontrollere oss.

De gamle dagbøkene mine og alle kjærlighesbrevene fra mannen var i militæret, de kastes aldri.

Sist redigert av Susse : 03-08-10 kl 10:07.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 10:42   #40
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

...men hvorfor søpla??! I disse miljøtider.

Vi har veldig grei returstasjon på Lindum her i Drammen der det står containere for alt. Så vi samler opp all slags søppel og drar dit, omså porselenhunder, furulamper, år-2000 glass og alt mulig annet. Der står også Fretex sine bokser, så vi kan ta det i samme slengen.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:13.