|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff: Finns det noko du aldri kastar?
![]() |
![]() |
#22 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() |
#23 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Spinoff; Finns det noko du aldri kastar?Her kastes bare søppel.
![]() |
![]() |
#24 |
bits and pieces
|
De fleste loppiser henter hos deg
![]() |
![]() |
#25 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Spinoff: Finns det noko du aldri kastar?Jeg kaster ikke bøker. Ingen bøker. Jeg må nok snart gi vekk noen, men jeg drømmer om bibliotek når vi får større hus... |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Spinoff: Finns det noko du aldri kastar?Jeg er for lite flink til å kaste gamle papirer. Jeg aner ikke hva som står i de, men det kan jo være vi trenger de ...
![]() |
#27 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Apr 2009
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff: Finns det noko du aldri kastar?Kaster ikke klær. De går i arv eller til Frelsesarmen. Det gjør og lysestaker med mer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Protonterapeut
|
Ikke bare billig, men gratis om du gir det bort.
![]() |
#29 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() Sv: Spinoff; Finns det noko du aldri kastar?Jeg kaster aldri bøker.
![]() |
#30 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Spinoff: Finns det noko du aldri kastar?Jeg har en gammel, stygg nisse som jeg arvet etter mine besteforeldre. De kalte den Arnfinn, angivelig fordi den liknet en eller annen ved det navnet. Nissen er helt håpløs som nisse, ser ut som en stakkarslig 50 år gammel ungkar som fortsatt bor hjemme os mor, men jeg får meg ikke til å kvitte meg med den. Jeg har et slags omsorgsbehov for den, selv om han til og med er henvist til boden gjennom hele jula. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Passiv
|
![]() Sv: Spinoff: Finns det noko du aldri kastar?Gamle, mer eller mindre støgge pynteting som jeg har hatt fra mine foreldres ungdom og fra mine besteforeldre har jeg aldri klart å kaste. Det er jeg veldig glad for i dag. Det er ting som jeg setter stor pris på i dag, og som jeg synes er pent og vakkert å ha rundt meg. Det er mulig den yngre generasjon synes det er sikkelig øgli. Eldre fotografier kaster jeg heller aldri. |
![]() |
![]() |
#33 |
Permakulturell
|
![]() Sv: Spinoff: Finns det noko du aldri kastar?Det finnes et eget sted på søppelfyllinga der vi bor - byttebua. Der går alt vi kan tenke oss at noen kunne funnet på å bruke. Og litt til. Vi kjører ut hver gang vi rydder garasjen litt.
![]() |
#35 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Spinoff: Finns det noko du aldri kastar?Vi kaster kun ting som er utslitt/ødelagt. I Norge ga vi mye til Fretex og solgte/ga bort en del på Finn. Her gir vi det meste vi ikke trenger til vaskehjelpen vår, som enten beholder det selv, eller sender det til familien i Mexico. Hun har tatt i mot både klær, senger, lamper, klær og elektrisk utstyr vi ikke bruker.
![]() |
#36 |
5barns mamma
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff: Finns det noko du aldri kastar?Her kastes ødelagte ting for det meste, men vi kjører de til miljøsentralen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Spinoff: Finns det noko du aldri kastar?Apropos det å ikke kaste. Hva er det med mennesker som skal gi sin gamle dritt til andre i omgangskretsen? Det være seg bilder de ikke vil ha på veggene, lysestaker de ikke vil ha etc. Og attpåtil blir de fornærmet hvis man ikke vil ha? Hvorfor er det de klassifiserer som søppel så attraktivt for oss? :gruff:
![]() |
#38 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Spinoff: Finns det noko du aldri kastar?Nei
![]() |
#39 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Spinoff; Finns det noko du aldri kastar?
De leverer jeg på loppemarked
En, to, tre, fire What you give is what you get in return. Sist redigert av Susse : 03-08-10 kl 10:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Vi har veldig grei returstasjon på Lindum her i Drammen der det står containere for alt. Så vi samler opp all slags søppel og drar dit, omså porselenhunder, furulamper, år-2000 glass og alt mulig annet. Der står også Fretex sine bokser, så vi kan ta det i samme slengen. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|