Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ru - står det i Dagbladet så er det sant?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-07-10, 08:55   #1
Slettet bruker
Passiv

Standard

Å, lykke!

Eh - kanskje ikke egentlig en nyhet for Ru da. Mer en statement of the obvious. HKH Rødvinsprinsessen er et levende eksempel på faktainnholdet her.

http://www.dagbladet.no/2010/07/29/n...udie/12749463/

Sist redigert av torsk : 30-07-10 kl 12:08.
  Svar med sitat
Gammel 30-07-10, 09:08   #2
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ru - står det i Dagbladet så er det sant?

Hey. Jeg pleier å leve etter regelen om at står det i Dagbladet så er det feil, men denne gangen kjenner jeg at jeg skal gjøre et unntak.

Gammel 30-07-10, 11:05   #3
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var slankere (okei, tidvis syltynn og skrapet) før jeg fikk smaken på rødvin, så jeg vet nå ikke helt.

Men alle gode grunner til å drikke mer rødvin stoler vi selvsagt blindt på!

Gammel 30-07-10, 12:05   #4
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Gammel 30-07-10, 12:05   #5
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Jeg var slankere (okei, tidvis syltynn og skrapet) før jeg fikk smaken på rødvin, så jeg vet nå ikke helt.

Men alle gode grunner til å drikke mer rødvin stoler vi selvsagt blindt på!

Og så ignorer man all energien i den.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-10, 12:16   #6
Slettet bruker
Passiv

Standard

Det er ikke så mye energi i rødvin. Femhundre kalorier i hele flasken - det er ikke mye sjokolade det.

Svar med sitat
Gammel 30-07-10, 12:35   #7
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det er ikke så mye energi i rødvin. Femhundre kalorier i hele flasken - det er ikke mye sjokolade det.

Oi, da kan man ta vin med litt sjokolade i tillegg, sant?

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-10, 12:46   #8
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Gammel 30-07-10, 13:49   #9
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Rødvin og melkesjokolade er ikke kosher altså. Men rødvin og mørk sjokolade kan man ha. Man bør faktisk ha det, kjenner jeg. :føler fredagen:

Svar med sitat
Gammel 30-07-10, 14:04   #10
Abeline
Aktiv

Medlem siden: May 2010
Abeline har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg er glad i rødvin og potetgull, er det fortsatt slankende da?

Abeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-10, 14:18   #11
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Hva slags rødvin til nybegynnere anbefaler dere? Jeg er ikke så glad i søtt drikke.

Gammel 30-07-10, 14:20   #12
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Godt det er helg

Gammel 30-07-10, 17:08   #13
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Hva slags rødvin til nybegynnere anbefaler dere? Jeg er ikke så glad i søtt drikke.

Rioja-viner, kanskje? Altså fra Rioja i Spania.
Berberana er veldig god. Vi har drukket den med hell til grillmat, faktisk.

Jeg lærte å sette pris på god rødvin ved å drikke mye fra det området, og så har jeg utvidet etterhvert. Sist jeg drakk (i fjor en gang) var jeg veldig på italienske rødviner, sånn Amarone og Ripasso og sånn.

Gammel 04-08-10, 17:56   #14
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Rioja-viner, kanskje? Altså fra Rioja i Spania.
Berberana er veldig god. Vi har drukket den med hell til grillmat, faktisk.

Jeg lærte å sette pris på god rødvin ved å drikke mye fra det området, og så har jeg utvidet etterhvert. Sist jeg drakk (i fjor en gang) var jeg veldig på italienske rødviner, sånn Amarone og Ripasso og sånn.

Tusen takk for svar. Hmm rart at denne ikke dukket opp på Kontrollpanelet mitt.
Har prøvd Rioja. Men må man ha det kaldt eller varmt?
Shiraz da?

Gammel 04-08-10, 18:14   #15
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Vintype Serveringstemperatur
Musserende viner 6 - 10 °C
Tørre, lette hvitviner 8 - 10 °C
Kraftige hvitviner 10 - 12 °C
Rosévin 8 - 10 °C
De lette rødvinene 12 - 14 °C
Middels kraftige rødviner 14 - 16 °C
Kraftige og tanninrike rødviner 16 - 18 °C
Tørre sterkviner 14 - 16 °C
Søte viner 10 - 12 °C
Søte sterkviner 16 - 18 °C

Kald rødvin smaker ikke godt. Ikke pisselunken heller.

Gammel 04-08-10, 19:15   #16
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Standard

Tusen takk!! Super liste. Skal printe den ut!

Jeg har drukket vinen min enten veldig kald eller pisselunka, så ikke rart det har aldri smakt noe særlig.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:59.