|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
nerdedame
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() |
Sv: Rydding av barnerom - hjelper de?
Eg hadde lest om folk som hadde sti gjennom rotet sitt, og syntes det virka litt kult. Men eg klarte aldri få det så rotete |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Rydding av barnerom - hjelper de?Storebror på 8 ryddar stort sett sjøl for han har berre Lego omtrent som han leike med. Og støvsugertrikset funke her også. Lego som ikkje blir tatt med på rommet ved leggetid blir støvsuga. Som om eg støvsuge kvar kveld.
|
|
|
|
#23 |
|
ctrl+z
|
Sv: Rydding av barnerom - hjelper de?De eldste er 11 og 9 og de rydder rommene hver fredag. Det får de ukepenger for. Det hender at jeg må snike meg inn på 9-åringen sitt rom for å gjøre det ordentlig, men jeg prøver å ikke pirke. Da mister han innsatsviljen. Jeg har omsider forstått at det gjelder å ikke legge lista for høyt.
|
|
|
#24 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Rydding av barnerom - hjelper de?Jeg er totalt udugelig på rydding, men husbonden løper litt rundt innimellom og kjefter og smeller. Med jevne mellomrom tar han bort alle leiker som ikke ligger på plassen sin og legger dem i kasser på loftet. Dvs at særlig litjtausa nå har svært få leiker tilgjengelig.
|
|
|
#25 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Rydding av barnerom - hjelper de?Storesøster (straks 8) rydder selv. Lillebror (3) rydder av og til, men som regel rydder jeg mesteparten av hans leker mens han "hjelper til". Det betyr som regel at han bare leker med én bil mens jeg får legge de andre i lekekassen.
|
|
|
#26 |
|
awesom
|
Sv: Rydding av barnerom - hjelper de?Vi rydder sammen, så støvsuger de selv rommene sine. Jeg bruker å få dem til å rydde før det når kaosnivå, før når det har blitt så ille så føles det litt uoverkommelig ut for en liten tass.
|
|
|
#27 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Rydding av barnerom - hjelper de?10 åringen rydder selv, bra også, men er helt ekstrem til å bombe det kjapt ned etterpå. Han får ikke annen hjelp enn motivasjon og peptalk. Jeg tilbyr meg å vaske over gulvet for han og hjelpe han med sengetøy når han har ryddet.
|
|
|
#28 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Rydding av barnerom - hjelper de?@ Honneybunny: Ryddetid før barnetv høres lurt ut. Da er ungene såpass opplagte at de orker. Senere på kvelden blir de altfor trøtte. Hvor lang tid setter dere av?
|
|
|
#29 |
|
prøver å være tål***ig
|
Sv: Rydding av barnerom - hjelper de?to kvelder nå har hun ryddet temmelig bra etter seg, etter at vi minte henne på det.
|
![]() |
|
|