Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Scampi

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-08-10, 21:05   #1
kamp
ASD

Medlem siden: Mar 2010
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Scampi

Jeg er glad i scampi. Kjøper pose med rå uten skall. Vis du kjøper med skall må du skrelle og rense dem

Jeg varmer 2 ss kokosolje i jernpannen, tilsetter 2-3 fedd hvitløk som jeg har hakket i 4 samt 2-10 tørket chilier som jeg har brekt opp. (Alt etter hvor sterkt jeg vil ha det).

Stek dette til det begynner å lukte sterkt. Ta ut chiliene og hvitløken men behold oljen. Stek scampiene til de er rosa. Salt litt rett før servering.

Jeg liker å bruke de små tørket chiliene, da bruker jeg 4-5 chilier til ca 300g scampi.

Har prøvd å marinere scampiene i samme oppskrift men jeg syns dem er best slik. Og så trenger man ikke planlegge!

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:38.