Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva gjør jeg galt? (Sjokoladelangpannekake)

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-08-10, 02:40   #41
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gjør jeg galt? (Sjokoladelangpannekake)

Har du sånn kakestikker? Hva heter sånn pinne som man stikker i kaka for å sjekke om den er ferdig? Jeg tror jeg bruker et grillspyd. :undre: Når det ikke henger igjen noe deig er kaka ferdig.

Gammel 08-08-10, 11:41   #42
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg stakk i kaka før jeg tok den ut, og ingenting hang igjen. Røra var av sånn konsistens at den ikke klistra. Jeg antar at problemet var at kaka ble tykkere i den runde formen enn i langpanna og at den dermed trengte lenger steketid. Det festlige er jo at jeg ble så engstelig for å få rå kake at jeg stekte langpannekaka lenger enn foreskrevet, så nå blir vel den smulete. Jeg gir opp. Den ser i hvert fall grei ut.
http://www.foreldreportalen.no/forum...5&postcount=14

Sist redigert av Tangina : 08-08-10 kl 11:48.
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 11:46   #43
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Trikset mitt er å bytte ut melka i oppskriftene med appelsinjuice. Da blir kaka saftig og god og ikke tørr. Mulig kefir gjør samme susen, det har jeg ikke prøvd, men appelsinjuice funker i alle fall godt.

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-10, 11:27   #44
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Hm, den trenger lenger tid om den er tykkere. Men jeg skjønnte ikke helt at det ikke hang igjen deig eller ble klissete.

Det går å dynke sjokoladekaker, det gjør jeg innimellom.

Gammel 09-08-10, 12:06   #45
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Men jeg skjønnte ikke helt at det ikke hang igjen deig eller ble klissete.

Nei, ikke jeg heller. Hadde det gjort det, hadde jeg jo ikke tatt den ut.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:02.