|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva gjør jeg galt? (Sjokoladelangpannekake)Har du sånn kakestikker? Hva heter sånn pinne som man stikker i kaka for å sjekke om den er ferdig? Jeg tror jeg bruker et grillspyd. :undre: Når det ikke henger igjen noe deig er kaka ferdig.
|
|
|
#42 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Hva gjør jeg galt? (Sjokoladelangpannekake)Jeg stakk i kaka før jeg tok den ut, og ingenting hang igjen. Røra var av sånn konsistens at den ikke klistra. Jeg antar at problemet var at kaka ble tykkere i den runde formen enn i langpanna og at den dermed trengte lenger steketid. Det festlige er jo at jeg ble så engstelig for å få rå kake at jeg stekte langpannekaka lenger enn foreskrevet, så nå blir vel den smulete.
Gutta -04 og -07 Sist redigert av Tangina : 08-08-10 kl 11:48. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
🎈
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Hva gjør jeg galt? (Sjokoladelangpannekake)Trikset mitt er å bytte ut melka i oppskriftene med appelsinjuice. Da blir kaka saftig og god og ikke tørr. Mulig kefir gjør samme susen, det har jeg ikke prøvd, men appelsinjuice funker i alle fall godt.
|
|
|
#44 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Hva gjør jeg galt? (Sjokoladelangpannekake)Hm, den trenger lenger tid om den er tykkere. Men jeg skjønnte ikke helt at det ikke hang igjen deig eller ble klissete.
|
|
|
#45 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Hva gjør jeg galt? (Sjokoladelangpannekake)
Nei, ikke jeg heller. Hadde det gjort det, hadde jeg jo ikke tatt den ut.
|
![]() |
|
|