Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Krangling om arv

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-08-10, 22:18   #11
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Krangling om arv

Vi vil nok selv forsøke å gjøre alt så likt som mulig når det gjelder egne barn, slik er det nå og slik vil det nok være i fremtiden også. Vi er redde for å såre noen, at noen skal føle seg mindre verdsatt.
Men Drømmemannen har faktisk sagt i fra til sine foreldre at det er helt ok for ham om de velger å hjelpe hans søster økonomisk uten å samtidig gi til ham, han føler ikke at det er urettferdig. Selv trenger han ikke hjelp, da er det vel fint at de kan bruke mer penger på den av søskene som trenger støtte. Nå er de flere søsken, og andre er ikke enige i at en økonomisk skjevdeling er ok, dette valgte svigerforeldrene mine å rette seg etter.

Greit nok det, men jeg synes i prinsippet ikke voksne barn bør legge seg så mye opp i hva foreldrene velger å bruke sine egne penger på.
Noen voksne barn mener til og med at foreldre som har et høyt forbruk dermed "bruker opp" deres arv. Usmakelig og rar tankegang, spør du meg.
Jeg har forresten selv tenkt å nyte livet mitt så lenge jeg kan, og har ingen intensjoner om å etterlate meg mer enn det jeg kan avse, jeg vil ikke måtte spinke og spare til mine barns fremtidige arv.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:18.