Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Amigurumi

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-08-10, 11:16   #21
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Amigurumi

Siden jeg bragte det på bane synes jeg det skal vøre i HAUGESUND! Jah.

Gammel 10-08-10, 11:16   #22
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Du må lære meg, Glitter!

Really? Eller er det nå jeg skal sparke fordommene mine hardt på leggen igjen?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 11:17   #23
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det finnes mange oppskrifter til salgs på Etsy også, forresten. Disse, for eksempel:

Sist redigert av Tallulah : 10-08-10 kl 11:24.
Gammel 10-08-10, 11:26   #24
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Har funnet ut at jeg må lære meg å hekle så jeg kan lage sånne

Fant denne bloggen når jeg lette etter heklekurs - tror de mario figurene hadde slått an her i huset hvertfall:
http://amigurumi.blogg.no/

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 11:32   #25
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Spark fordommene hardt avgårde, jeg har planlagt fargekombinasjoner til teppene jeg skal strikke til guttene i høst i en uke allerede.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 11:41   #26
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Spark fordommene hardt avgårde, jeg har planlagt fargekombinasjoner til teppene jeg skal strikke til guttene i høst i en uke allerede.

Kan jeg friste med heklede zombier?

Gammel 10-08-10, 11:45   #27
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 10-08-10, 12:01   #28
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Men jeg har forsøkt å lære meg å hekle før og det går jo ikke.
Jeg vil også lage fine hekledyr!

Gammel 11-08-10, 09:14   #29
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Kitty, sånn var det med meg også. Jeg har prøvd å lære å hekle minst 10 ganger oppigjennom, uten hell. Så fikk jeg flinke håndarbeidsdamer her på forumet til å vise meg, deretter supplerte jeg med videoer på youtube, og vips! så kunne jeg hekle gitt. Det går fortere enn å strikke, og blir veldig pent, syns jeg.

Vimsen: Ble du hekta?

Gammel 11-08-10, 09:26   #30
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kitty Bastard, her.

Men jeg har forsøkt å lære meg å hekle før og det går jo ikke.
Jeg vil også lage fine hekledyr!

Bare å ta seg en tur, det, så skal jeg lære deg, jeg!

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 23:08   #31
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg har heklet! Det er ganske utrolig - jeg er talentløs på sånne ting, og har aldri prøvd å hekle før.

Jeg har laget en sånn: http://amigurumi.blogg.no/1276505241_pokball__lett.html

Den er ikke akkurat rund, den har noen hull, og jeg endte opp med mange fler masker enn jeg skulle ha (selvom jeg trodde jeg var flink til å telle), men jeg er ganske stolt av meg selv

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 23:24   #32
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Så bra! Bilde?

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 23:28   #33
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Jeg, øh, fikk samme tanken. Sorry, aC.

Gammel 11-08-10, 23:30   #34
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Og skal begynne på denne til en baby som er rett rundt hjørnet:

Begge er gratisoppskrifter fra Lion Brand.
Det er veldig greit å bruke opp restegarn på amigurumier!

Åååå! Den var stilig!

*skynder meg å melde meg inn*

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 23:30   #35
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Dere, altså.

Gammel 11-08-10, 23:32   #36
Ekorn
Studenten

Ekorn sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Å, dette vil jeg også lære meg. Jeg har aldri heklet før, er amigurumi vanskelig å lære?

Gammel 11-08-10, 23:38   #37
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Glitter: Hvilket merke kjøpte du i bomul/bambusgarnet?

Gammel 11-08-10, 23:55   #38
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Amigurumi er kjempegøy! Jeg har gjort en del, både etter oppskrift og på frihånd. Som glitter, syns jeg det blir best i litt blankt, hardt garn. Akryl skyr jeg som pesten, så det blir bomull. Jeg har brukt den merceserte typen, særlig bomull sport fra gjestal.

Siden dere er ute etter oppskrifter, deler jeg en av mine favoritter blant amigurumi-designere: http://littlegreen.typepad.com.
Det finnes dessuten masse fantastisk (og gratis!) på Ravelry.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 00:08   #39
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Arkana, jeg fant det i en sjappe på en gård i Danmark. Det heter Katia og er spansk, tror jeg. Det som er kjekt med amigurumier er at man kan hekle i hvilket garn man vil, i hvilken tykkelse man vil, så lenge man bruker liten, tynn nål for å få det tett. Det bare endrer størrelsen litt, men det gjør ikke noe. Det lønner seg med garn som ikke deler seg så lett, ellers er det fritt fram.

Gammel 12-08-10, 00:11   #40
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Standard

Takk. Jeg får snuse litt rundt og se om jeg finner noe bambusgarn, hvis ikke går jeg får ren bomull. I hvert fall ikke akryl!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:33.