|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#24 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: AmigurumiHar funnet ut at jeg må lære meg å hekle så jeg kan lage sånne |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Glamorøs
|
![]() Sv: AmigurumiKitty, sånn var det med meg også. Jeg har prøvd å lære å hekle minst 10 ganger oppigjennom, uten hell. Så fikk jeg flinke håndarbeidsdamer her på forumet til å vise meg, deretter supplerte jeg med videoer på youtube, og vips! så kunne jeg hekle gitt. Det går fortere enn å strikke, og blir veldig pent, syns jeg.
![]() |
#31 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: AmigurumiJeg har heklet! Det er ganske utrolig - jeg er talentløs på sånne ting, og har aldri prøvd å hekle før. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Whatever, never mind
|
![]() Sv: Amigurumi
Åååå! Den var stilig! |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Studenten
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: AmigurumiÅ, dette vil jeg også lære meg. Jeg har aldri heklet før, er amigurumi vanskelig å lære?
![]() |
#38 |
geskjeftig
|
![]() Sv: AmigurumiAmigurumi er kjempegøy! Jeg har gjort en del, både etter oppskrift og på frihånd. Som glitter, syns jeg det blir best i litt blankt, hardt garn. Akryl skyr jeg som pesten, så det blir bomull. Jeg har brukt den merceserte typen, særlig bomull sport fra gjestal.
![]() |
#39 |
Glamorøs
|
![]() Sv: AmigurumiArkana, jeg fant det i en sjappe på en gård i Danmark. Det heter Katia og er spansk, tror jeg. Det som er kjekt med amigurumier er at man kan hekle i hvilket garn man vil, i hvilken tykkelse man vil, så lenge man bruker liten, tynn nål for å få det tett. Det bare endrer størrelsen litt, men det gjør ikke noe. Det lønner seg med garn som ikke deler seg så lett, ellers er det fritt fram.
![]() |
|
|