Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Mountain Buggy Swift

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-08-10, 21:09   #1
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Mountain Buggy Swift

Sitter og kikker litt på denne, og lurer på om jeg er klar for å selge Urban J. og heller ha swiften. Men - kan man ha bag på den? Hva annet er annerledes?
Er den mye kortere sammenlagt?

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 12:19   #2
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mountain Buggy Swift

Uten at jeg er heeelt sikker så mener jeg at man kan ha bagen til tvillingvognen på Swift´en. Ikke den vanlige singelbagen, men singelbagen til tvillingvogn. Den er smalere enn den vanlige bagen.

Ellers er den litt mindre og mer "kompakt". Den ha blant annet mindre hjul. Jeg har bare sett den i butikk og har aldri hatt den selv.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 13:56   #3
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg mener Swift har fått egen bag nå.

Gammel 10-08-10, 14:06   #4
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg mener Swift har fått egen bag nå.

Det stemmer.

Jeg har MB Swift, og hadde tvillingbagen til vesla da hun var nyfødt (det hadde ikke kommet egen bag enda da).
Vi har vært og er veldig fornøyde med vogna. Jeg har ikke hatt UJ før, og tror ikke den er kortere sammenlagt, men den er smalere da. Og veldig snerten. Det var flere som lurte på om jeg trillet rundt på en dukkevogn da jeg hadde bagen på.

MissS er Mountain Buggy-orakelet her inne, du får rope på henne.

Gammel 10-08-10, 15:33   #5
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror forøvrig at missS byttet ut swiften fordi gutta ble for store for den eller noe i stilen der...kortere liggelengde kanskje? (Hun hadde den kanskje til mellombror hun altså)

Gammel 10-08-10, 22:04   #6
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Jeg har sikkert spurt MissS hundre ganger før.
Kikka på den i butikken (bare på et hefte de hadde) i går, og det har kommet egen bag, ja. Men hjulene er jo bare 10", og da er det over 5 cm mindre enn Urban J. sine - lurer litt på hvordan det skal gå på vinterføre eventuelt.
Liggelengde spiller ingen rolle, snuppa sover ikke lenger. Men er den kortere, altså?
Men de vil ikke ta den inn her (pga. hjulene) og da må vi kjøre 20 mil for å se den.

Husker ikke hvem som svarte at du har Swift`en, men er du fornøyd?

Gammel 11-08-10, 12:34   #7
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er MissS' tråd etter at hun bestilte Swift iallefall. Hun elsket den intenst, ser det ut til

og Sitat MissS når du spør hvorfor hun valgte bort Swift til fordel for UJ

Hva skal jeg si? Jeg elsker Swiften. Den er liten, lett og utrolig hendig. Noe av det jeg savnet på den er stabiliseringsstanga, og i.o.m at hjulene er litt mindre (10" mot 12") så fungerer den ikke like bra i skog og mark - og vi er mye ute på tur. I byen derimot, er det ikke noe problem. Tvert i mot er den bedre på asfaltkjøring, kjøpesenter og bytrilling for den kommer seg frem superlett overalt, mye lettere enn UJ som har en tendens til å komme bort i alle stativ osv da den er veldig lang. Jeg synes Swiften er den beste vogna til barn under 2 år. Over det begynner de å få en viss tyngde og med mindre hjul kjennes den tyngre å trille i marka.

I tillegg så var det noe med at hun trengte vogn nuh - og swiften da var utenlandsvare.

*jobbe nå*

Gammel 11-08-10, 14:39   #8
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Her er MissS' tråd etter at hun bestilte Swift iallefall. Hun elsket den intenst, ser det ut til

og Sitat MissS når du spør hvorfor hun valgte bort Swift til fordel for UJ

Hva skal jeg si? Jeg elsker Swiften. Den er liten, lett og utrolig hendig. Noe av det jeg savnet på den er stabiliseringsstanga, og i.o.m at hjulene er litt mindre (10" mot 12") så fungerer den ikke like bra i skog og mark - og vi er mye ute på tur. I byen derimot, er det ikke noe problem. Tvert i mot er den bedre på asfaltkjøring, kjøpesenter og bytrilling for den kommer seg frem superlett overalt, mye lettere enn UJ som har en tendens til å komme bort i alle stativ osv da den er veldig lang. Jeg synes Swiften er den beste vogna til barn under 2 år. Over det begynner de å få en viss tyngde og med mindre hjul kjennes den tyngre å trille i marka.

I tillegg så var det noe med at hun trengte vogn nuh - og swiften da var utenlandsvare.

*jobbe nå*

Hvem trenger MissS når man har Bauche?

Gammel 11-08-10, 14:53   #9
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Standard

Nei, det er sant. Om du trenger litt fri, så kan jeg være stand-in. *ser for seg å ha ansvar for 7 gutter i sånn ca samme trassige alder :svett: *

Gammel 11-08-10, 15:09   #10
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Standard

Takk for svar, Bauche.

Men MissS - er den ikke så stødig som UJ? Hvilken stabiliseringsstang mener du, den som er bak mellom hjulene?
Jeg vil ikke ha en ustødig vogn. Men jeg vil ha swift!

Gammel 12-08-10, 00:46   #11
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Nei, det er sant. Om du trenger litt fri, så kan jeg være stand-in. *ser for seg å ha ansvar for 7 gutter i sånn ca samme trassige alder :svett: *

Næsj, to fra eller til? Spiller det noen rolle?

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Takk for svar, Bauche.

Men MissS - er den ikke så stødig som UJ? Hvilken stabiliseringsstang mener du, den som er bak mellom hjulene?
Jeg vil ikke ha en ustødig vogn. Men jeg vil ha swift!

Stabiliseringsstangen som er ved knekken til håndtaket. Den er som den gamle OTH 05 (og tidligere) var. Stabiliseringsstanga avstiver understellet, men det er ikke sikkert det har noe å si. Mer følelsen liksom. Avstanden mellom hjulene vil nødvendigvis ha noe å si for hvordan vogna takler en brå sving. Swiften har mindre avstand mellom hjulene og ved brå svinger endte jeg opp med to hjul i svingene. Regner med at det er en tilvenningssak. Jeg har jo vært så vant med UJ. Men ellers:

Gammel 12-08-10, 10:03   #12
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Nå har ikke jeg hatt UJ, men jeg vil ikke si at Swiften er ustabil. Jeg har bare den vogna ( ), og synes den er god i byen, i skogen og på snøføre.
Nå er vesla knappe ti måneder bare enda, så har ikke fått prøvd den med større barn i.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:57.