Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra Dagbladet

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-08-10, 14:33   #381
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra Dagbladet

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Cille, det du sier om at penger er viktig for trivsel, men ikke har implikasjoner for yrkesvalg, det er en luksus som du kan unne deg fordi mannen tjener ok, sant?

Det ergrer meg at kvinner har et så tilbakelent og "ikke-mitt-ansvar"-forhold til det å gi familien den økonomiske settingen som man ønsker å ha. Det er så, jeg vet ikke, lettvint? Jeg blir også provosert på mennenes vegne, som jo får et større "åk". .

Først sier du at det er lettvint (og egoistisk) å ikke tenke lønnslipp når man velger yrke. Dette er jeg uenig i, så lenge man velger et yrke hvor man kan forsørge seg selv.

.

Og jeg vil påstå at alle kvinner som velger yrker som de ikke kan forsørge seg selv i, er tilbakelent i forhold til sin egen forsørgerevne. (Særlig når de samtidig ønsker seg en ok materiell standard i livet sitt...)

Deretter sier du det jeg er enig i.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 14:37   #382
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cille, her.

Først sier du at det er lettvint (og egoistisk) å ikke tenke lønnslipp når man velger yrke. Dette er jeg uenig i, så lenge man velger et yrke hvor man kan forsørge seg selv.

Hvis man ikke tenker lønnsslipp overhode når man velger yrke, er det jo bare ren gambling at man får seg et yrke hvor man kan forsørge seg selv. (Jeg feks er jo opprinnelig teknisk tegner, det er per i dag et utdødd yrke, umulig å få seg jobb.)

Du driver hele tiden og motsier deg selv i setningene dine, tror egentlig ikke det er noen uenighet, mer forvirring på grunn av måten det blir kommunisert på. Man kan ikke både la være å tenke lønnsslipp og samtidig være garantert at man kan forsørge seg selv.

Gammel 11-08-10, 14:41   #383
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Him: Beklager forvirringen. Når noen sier "at de tenker lønnslipp i yrkesvalg" så innebærer det for meg at man legger mest vekt på kroner og øre i forhold til jobbens innhold. Jeg sier at jeg selvfølgelig legger til grunn at jeg kan forsørge meg selv i den jobben jeg velger. Og så velger jeg en jobb jeg føler er meningsfull. Penger er ikke status for meg, men trygghet ja, helt klart.

Gammel 11-08-10, 14:54   #384
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Him svarte for meg.

For meg er det å tenke "jeg må velge et yrke som gir nok penger til at jeg kan forsørge meg selv på det nivået jeg ønsker å leve" det samme som å "tenke lønnsslipp".

Gammel 11-08-10, 15:07   #385
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skaffedyr! Tror jeg har fått nytt kosenavn på mannen min.

Jeg tenkte både interesser og forsørgerevne da jeg valgte hva jeg ville bli. Masteroppgaven var rimelig to the point mht hva jeg ønsket å jobbe med. Og det var verken lavtlønnsyrke eller kvinneyrke, men midt-på-treet lønn og 50/5o kvinner og menn. Det viste seg etterhvert at interessen ikke hjalp så mye når jobben var til å rive av seg håret for, gitt. Nå tar jeg en utdannelse kun basert på interesse, så får vi se hva det fører til. Sannsynligvis blir jeg ikke rik av å gjøre dette, for å si det sånn. Men etter ti år i en jobb jeg ikke likte særlig godt har jeg innsett at livet er alt for kort til å bruke det på en jobb som ikke gir meg annet en frustrasjoner.

Mannen utdannet seg til det faren var - sivilingeniør, men jobber nå mer med økonomi, selv om det ikke skader å ha den utdannelsen han har i bunn. At han havnet der han er er i grunnen bare tilfeldigheter og lykketreff. Skulle han valgt etter interesser hadde han mekket gamle biler eller vært rallykjører, og drømmen hans er å kunne gjøre dette på fulltid. Vi har investert pengene våre i det han jobber med, og på grunn av det kan vi "pensjonere oss" (dvs gjøre det vi har mest lyst til å gjøre, og fremdeles ha råd til å bo der vi bor og ha en ok levestandard) før vi blir 50.

Vi kommer til å råde ungene til å tenke både interesser OG økonomi når de skal velge yrke. Eldstemann snakker om frisør eller dyrlege - vi forsøker så godt vi kan å si at dyrlege nok er myyye mer matnyttig og gøy, og at hun alltids kan ordne hår som en hobby

Gammel 11-08-10, 15:11   #386
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Standard

Polyanna: Ok, da hadde vi et forskjellig innhold i begrepet.

Gammel 11-08-10, 15:14   #387
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mht kvinner og jobb i USA, så har man krav på seks uker permisjon her, men man har ikke nødvendigvis krav på lønn disse seks ukene. Har ei venninne som er lærer (i det offentlige) og hun har seks ukers permisjon uten lønn. Hun er forøvrig 36 og de har ikke unger enda, og det er nok mye dette med økonomi etter barnet som er grunn til det. De har nemlig ikke råd til at hun skal gå hjemme, med det livet (hus, lån, forbruk) som de har nå. Så om de får barn så må hun jobbe - noe som neppe frister noen av dem. Men mange jobber. Barnehagen til minstemann lå rett ved siden av skolen eldstemann går på, og det var veldig mange lærerbarn i den. De hadde et eget spebarnsrom, og det gjorde vondt i hjertet å se alle de små babyene som lå der. Vi har det utrolig godt i Norge.

Barnehage her er enten veldig dyrt (jeg betalte 250 dollar uka for full plass), eller så har man en eller annen uautorisert dagmamma, som ofte har mange barn (det var en artikkel i avisen her om hvor mange unger som døde årlig i slike "barnehager". Og det var trist lesing. Ei dame hadde 17 babyer alene....). Eventuelt har man familie som passer på dem.

Men altså, det er virkelig ikke rart at det er en del kvinner som er hjemmeværende en del år, slik systemet er her. Men det er virkelig mange som ikke er hjemmeværende også. Og kvinner har "viktige jobber" også. Og nanny.

Gammel 11-08-10, 15:16   #388
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg syns det begynner å bli litt vel enkelt, opplest og vedtatt her nå. er det virkelig bare penger og forsørgertanker som bestemmer arbeidsfordelingen i hjemmet? Som sagt så sitter jeg her med en mann som hadde sett det som den største lykke i livet om jeg ville jobbe masse og forsørge ham. Likevel så er det jeg som ender opp med kontakt mot skole, barnehage, offentlige kontorer og helsevesen. Og de andre foreldrene jeg møter der er 80% mødre. Det er ikke bare lønn, penger og innebygde holdninger til forsørgingsansvar som gjør at man tar disse valgene. Det må være et eller annet annet i tillegg, enten noe vi blir opplært til, eller noe *frysninger* medfødt.

Det samme ser man når poden skal ha innkjøring i barnehagen, når han skal begynne på SFO osv. Mødrene møter, fedrene får innimellom delegert noe av ansvaret. Selv når mor har større utdanningsnivå, og høyere lønn enn far.

Jeg har fått en del rare blikk når jeg plassere ungene mine i en fremmed barnepassordning og vandrer avgårde på kurs uten å se meg tilbake. Fedrene som gjør det samme får ingen kommentarer.

Og ta en så enkel ting som å følge ungene på do eller skifte bleier på kafeer. Hos oss har husbonden tatt omtrent 90% av dette. Og gjett om jeg har fått sure blikk og kommentarer! Men at jeg er den som sørger for at ungene får i seg mat og får på seg klær, det er det ingen som stusser over et eneste sekund.

Gammel 11-08-10, 15:17   #389
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Him: Beklager forvirringen. Når noen sier "at de tenker lønnslipp i yrkesvalg" så innebærer det for meg at man legger mest vekt på kroner og øre i forhold til jobbens innhold.

Ingen grunn til å beklage, det er jo like mye vi som har et annet innhold i det å "tenke lønnslipp" som burde ha formidlet det. (Og som sagt, så synes jeg det er dette som er virkelig interessant med å diskutere, pinpointe ned hvorfor man er uenige heller enn at alle skal bli enige.)

Gammel 11-08-10, 15:34   #390
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir som sagt kvalm av hele tråden, men ettersom jeg har "stått frem" som deltidsansatt, føler jeg fremdeles behovet for å forsvare meg. Jeg er utrolig overrasket over hvor enkelt dere fremstiller alt. Alt måles i kroner og ører, og enten så er man likestillingsfiendtlig og kjerring på hjemmebane med en overarbeidet stakkarslig mann, en del av DetStoreProblemet, eller så jobber man fulltid, og er svært opptatt av å male bilde av en mann som gjør mye mer husarbeid og er sååå mye flinkere med ungene enn en selv. Jeg føler at hele debatten skriker etter å bli mer nyansert, men at alle ender opp med å diskutere ytterpunktene og sette alt på spissen.

Gammel 11-08-10, 15:36   #391
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg blir som sagt kvalm av hele tråden, men ettersom jeg har "stått frem" som deltidsansatt, føler jeg fremdeles behovet for å forsvare meg. Jeg er utrolig overrasket over hvor enkelt dere fremstiller alt. Alt måles i kroner og ører, og enten så er man likestillingsfiendtlig og kjerring på hjemmebane med en overarbeidet stakkarslig mann, en del av DetStoreProblemet, eller så jobber man fulltid, og er svært opptatt av å male bilde av en mann som gjør mye mer husarbeid og er sååå mye flinkere med ungene enn en selv. Jeg føler at hele debatten skriker etter å bli mer nyansert, men at alle ender opp med å diskutere ytterpunktene og sette alt på spissen.

Jeg synes vel kanskje du satte det aller mest på spissen her.

Det går ikke på enkeltpersoner, det går på trender som gir uheldige bivirkninger. That's the point.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 15:37   #392
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skremmern, da leser vi debatten virkelig ulikt. Jeg syns denne tråden faktisk er veldig nyansert. Man snakker om årsaker til at det er som det er, at det ikke er likt for alle, hva er det lurt å tenke på, hva legger man i begreper og man kommer med innrømmelser at man ikke alltid greier å leve opp til idealet. Hvilke flere nyanser ønsker du deg av debatten? Jeg syns ikke akkurat du har bidratt så veldig til nyansene selv.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 15:49   #393
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sitat:

Det som er det aller største problemet med damene som reduserer stillingene sine er at nesten alle mennene deres ØKER sin stilling. Feks har vi en slektning som har valgt å ikke jobbe i det hele tatt. Vel, det koster å ta slike lukrative valg, så mannn jobber MYE. Han drar hjemmefra 0600 og er tilbake 2000. Får hans ett ungene? Nei. Får han sett kona? Knapt.

Jeg synes det er blodig urettferdig at en skal "kose seg" og "ikke slite seg ut" og "ha tid med barna", mens den andre skal jobbe ræva av seg for å finansiere greiene.

Innlegg som dette, f.eks. Selv om en slektning blir brukt som eksempel, er det ikke snakk om hvem "alle damene som reduserer sin stilling" er, og hvordan kan man vite noe som helst (foruten om denne ene slektningen, kanskje) om hvordan de lever, om økonomien generelt samt evt. avtaler mannen og kvinnen har gjort seg imellom. Hva de trives med. I stedet mistenkeliggjøres kvinner som jobber redusert og man omtaler de nesten som en homogen gruppe. Jeg synes det blir skrevet så stakkarslig om kvinner i reduserte stillinger, om mennene som sikkert nok mangler ryggrad, om pensjonspoeng, dårlig betalte jobber og hvor lite selvstendige de er. Det baller bare på seg og blir som sagt en diskusjon som tar for seg ytterpunktene.

Gammel 11-08-10, 15:51   #394
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du kan ikke trekke fram ett innlegg som er satt på spissen og dermed kalle hele debatten for unyansert og kvalmende altså. Om ikke det er unyansert, så vet ikke jeg.

Gammel 11-08-10, 15:53   #395
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Standard

Innlegg som dette, f.eks. Selv om en slektning blir brukt som eksempel, er det ikke snakk om hvem "alle damene som reduserer sin stilling" er, og hvordan kan man vite noe som helst (foruten om denne ene slektningen, kanskje) om hvordan de lever, om økonomien generelt samt evt. avtaler mannen og kvinnen har gjort seg imellom. Hva de trives med. I stedet mistenkeliggjøres kvinner som jobber redusert og man omtaler de nesten som en homogen gruppe. Jeg synes det blir skrevet så stakkarslig om kvinner i reduserte stillinger, om mennene som sikkert nok mangler ryggrad, om pensjonspoeng, dårlig betalte jobber og hvor lite selvstendige de er. Det baller bare på seg og blir som sagt en diskusjon på bakgrunn av ytterpunktene.

Jeg er enig i at slike innlegg er generaliserende og viser ytterpunktene. Men da er det jo opp til oss som har valgt ut i fra et tradisjonelt rollemønster å nyansere og beskrive hvorfor vi har valgt som vi har gjort og hvilke tanker vi har om likestilling? Ikke ta mistenkeliggjøring personlig hvis det ikke gjelder deg.

Gammel 11-08-10, 15:53   #396
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Det ergrer meg at kvinner har et så tilbakelent og "ikke-mitt-ansvar"-forhold til det å gi familien den økonomiske settingen som man ønsker å ha. Det er så, jeg vet ikke, lettvint? Jeg blir også provosert på mennenes vegne, som jo får et større "åk". Jeg vet at mange sier at "mannen jobber så hardt fordi han liker det selv", men jeg tror at ofte er den "driven" menn har til å gjøre det godt på jobben og gjøre karriere kommer delvis fra at det sitter helt inni ryggmargen at forsørgeransvaret primært er deres.

Jeg ville kommentere litt videre på den. (Kommentaren min er basert på at jeg leser den slik jeg oppfatter at den nå er blitt forklart og "pinpointet" fint i FP-stil, med andre ord som en spissing av en generell og ubevisst samfunnsramme rundt valgene vi tar, og ikke som en personlig kommentar til enkeltbrukere.)

Jeg reflekterte nemlig en del over tallene som kom frem i forhold til undersøkelsen jeg refererte til tidligere, som også handlet om ønskene småbarnsforeldre hadde ift arbeidslivet. Der var det nemlig omtrent like mange prosent mødre og fedre som kunne tenke seg å trappe ned innsatsen, men i praksis er det veldig få fedre som gjør eller har gjort det. I undersøkelsen var det spesifisert at det skulle svares ut fra at lønna hadde gått den tilsvarende, så dette burde ikke være en avgjørende faktor. Så hvorfor trapper ikke dise mennene ned? Jeg synes det er en plausibel del av forklaringen at forsørgeransvaret er en større del av mannsidentiteten, dette er vel rimelig godt understøttet av empiri innen psykologi, kjønnsforskning og andre samfunnsvitenskaper.

Opprinnelig lagt inn av kristine, her.

Jeg er ganske sikker på at min samboer absolutt hadde blitt gal hvis han måtte ta en deltids-stilling. Han trives med å jobbe så mye som han gjør, og hvis han plutselig måtte kutte ned "i likestillingens navn" så hadde han nok vært ganske vanskelig å leve med - og det er jo ikke bra for noen. Om han er sånn fordi han er mann eller bare fordi han liker å jobbe er jo vanskelig å svare på.

Ikke så vanskelig å svare på. Ref. over.

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Ingen grunn til å beklage, det er jo like mye vi som har et annet innhold i det å "tenke lønnslipp" som burde ha formidlet det. (Og som sagt, så synes jeg det er dette som er virkelig interessant med å diskutere, pinpointe ned hvorfor man er uenige heller enn at alle skal bli enige.)

FP på sitt beste, tenkte jeg.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 15:58   #397
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

I perioder har jeg jobbet deltid, men skjønner ikke hva som er så ille i denne tråden, virkelig.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 16:00   #398
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Du kan ikke trekke fram ett innlegg som er satt på spissen og dermed kalle hele debatten for unyansert og kvalmende altså. Om ikke det er unyansert, så vet ikke jeg.

Jeg skrev at jeg kom med et eksempel.

Gammel 11-08-10, 16:01   #399
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Jeg er enig i at slike innlegg er generaliserende og viser ytterpunktene. Men da er det jo opp til oss som har valgt ut i fra et tradisjonelt rollemønster å nyansere og beskrive hvorfor vi har valgt som vi har gjort og hvilke tanker vi har om likestilling? Ikke ta mistenkeliggjøring personlig hvis det ikke gjelder deg.

Jeg vet at jeg ikke burde ta det personlig, men det er vanskelig å la vær.

Gammel 11-08-10, 16:07   #400
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Jeg skrev at jeg kom med et eksempel.

Jada, og det er heller ingen som har benektet at endel er satt på spissen. Av begge sider, I might add. Men det er over 420 innlegg i denne tråden, og hovedvekten er virkelig ikke spissatt nedsabling av deltidsjobbende og hjemmeværende altså.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:36.