|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff likestilling osv - Hvem gjør hva hjemme?Han: tar ut søppelet og setter i oppvaskmaskinen hvis jeg ber om det.
![]() |
#22 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff likestilling osv - Hvem gjør hva hjemme?Litt sånn forskjellig, egentlig. Begge jobber fullt og deler så mye vi kan. Jeg står som regel for all klesvask men jeg liker det. Mannen tar seg av oppvaskmaskinen og litt diverse rydding på kjøkkenet, han skifter sengtøy og rydder endel. Jeg vasker. Vi lager omtrent like mye mat nå. De gangene jeg slutter senere enn ham (2 dager en uke, 3 dager den andre) kommer jeg hjem til nylaget middag, de andre dagene lager jeg middagen og i helgene lager vi den ofte sammen. Han tar som regel ut søppelet også, og skifter lyspærer og sånt.
![]() |
#23 |
Passiv
|
![]() Sv: Spinoff likestilling osv - Hvem gjør hva hjemme?
|
![]() |
![]() |
#24 |
Passiv
|
![]() Sv: Spinoff likestilling osv - Hvem gjør hva hjemme?(Jeg har mann som er mellom jobber akkurat nå altså - han slavedrives ikke normalt sett.) |
![]() |
![]() |
#25 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Spinoff likestilling osv - Hvem gjør hva hjemme?Mannen: holder kjøkkenet rent og i orden, tar oppvasken, vasker gulv og støvsuger (når det trengs, vi har vaskehjelp). Han klipper gress , hogger ved og ordner hjulskift på bilen og slikt.
![]() |
#26 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Spinoff likestilling osv - hvem gjør hva hjemme?Mannen her har kjøkkenforbud forresten. Eller han får lov å rydde og vaske, men ikke lage mat. Han skal alltid lage sinnsykt kompliserte ting som tar timesvis, og jeg blir så sur når jeg er sulten - så da lager jeg heller maten selv. Dessuten må vi alltid innom minst ultra eller smart club for å finne et eller annet obskurt krydder han virkelig trenger, og det er ikke plass til flere krydderbokser i skapet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Etylbarbital
![]() Sv: Spinoff likestilling osv - Hvem gjør hva hjemme?Husarbeid: Jeg støvsuger og rydder, han vasker. På badene vasker jeg porselen og han dusj. Jeg bretter tøy og han legger på plass. Vi gjør like mye. Begge planlegger og begge lager mat (i veksler på å levere/hente i barnehagen og den som henter lager også mat.
![]() |
#28 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff likestilling osv - hvem gjør hva hjemme?Her hjelper vi til alle mann
![]() |
#29 |
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Spinoff likestilling osv - hvem gjør hva hjemme?Ja åsså mannen må male hus når den tid kommer, også er det han som klipper plena.
![]() |
#30 |
Passiv
|
![]() Sv: Spinoff likestilling osv - hvem gjør hva hjemme?Nylige oppdagelser tyder på at mannen i huset vasker inni søppelskapet også. |
![]() |
![]() |
#31 |
Passiv
|
![]() Sv: Spinoff likestilling osv - hvem gjør hva hjemme?Jeg gjør det tradisjonelle kjerringarbeidet og han mannfolkarbeidet, men han lager også middag og tar inn og ut av oppvaskmaskina en gang iblant. Og så kan han plutselig finne på å støvsuge i et lyst øyeblikk. Når det gjelder barna deler vi på ting. |
![]() |
![]() |
#32 |
Sliter med tastaturet
![]() Sv: Spinoff likestilling osv - hvem gjør hva hjemme?For tiden er jeg i permisjon, og gjør definitivt mest husarbeid inne. Når jeg er i jobb tror jeg vi har det sånn rimelig likt fordelt hva gjelder arbeidsmengde, men jeg må vel sies å være organisatoren og igangsetteren. Og det i seg selv er også en jobb. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Spinoff likestilling osv - hvem gjør hva hjemme?Husarbeid: Det deler vi ganske likt på, i alle fall de faste oppgavene. Jeg rydder mer enn ham. Han støvsuger og vasker, tømmer søppel, rydder i oppvaskmaskin. Jeg vasker kun kjøkkenbenk, skapfronter og bad. Han lager oftest middag. Begge vasker klær, men jeg oftest. Jeg skifter sengetøy.
![]() |
![]() |
#34 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Spinoff likestilling osv - hvem gjør hva hjemme?Jeg er for tiden hjemme, Drømmemannen jobber mye. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() Sv: Spinoff likestilling osv - hvem gjør hva hjemme?Barn: der deler vi helt likt med henting/bringing/foreldremøter/hjemme med sykt barn osv. Jeg har vel bedre oversikt over klær og utstyr som må kjøpes inn, men ellers rimelig likestilt altså. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Passiv
|
![]() Sv: Spinoff likestilling osv - hvem gjør hva hjemme?Foreldremøter? |
![]() |
![]() |
#37 |
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
![]() Sv: Spinoff likestilling osv - hvem gjør hva hjemme?
Husarbeid: jeg og atter jeg...
![]() |
#38 |
Epikur
|
![]() Sv: Spinoff likestilling osv - hvem gjør hva hjemme?
Husarbeid: Jeg tar mest matlaging og klesvask, han tar mest støvsuging, vinduspuss, baderomsvask og gulvvask. I tidsbruk er det ca. like mye. Vi er flinke til å gjøre ting mens vi gjør noe annet, brette tøy mens vi legger ungene, tørke over badet mens vi får ungene opp av badekaret, osv.
![]() |
#39 |
|
![]() Sv: Spinoff likestilling osv - hvem gjør hva hjemme?Vi har egentlig ingen definerte oppgaver, men deler på alt. I starten lagde jeg mest mat fordi jeg har masse intoleranser og han måtte venne seg til å lage mat jeg tåler, men nå er det også nesten helt likt. Vi har ikke barn enda, og ikke bil, og bare en liten leilighet, så det er ikke så mye å gjøre heller. Når vi passer barn, som er ganske ofte, deler vi på ansvar og eventuelle bleieskift. Praktiske ting hjemme som skifting av lyspærer og sikringer deles, men alt som går på datamaskiner og nettverk og sånt tar han seg av siden han er en Sånn en. Foreldrene våre er heldigvis friske, alle sammen. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|