Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Førstehjelp for en ignorert kropp - for rookies

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-08-10, 06:06   #61
Inka
New kid on the block

Inka sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
Inka er populærInka er populærInka er populærInka er populærInka er populær
Standard

Sv: Førstehjelp for en ignorert kropp - for rookies

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jammen - jeg gjør jo det.

Jeg skrubber med sånn vott med fibergreier på så huden er heeeeelt fin. Så tørker jeg etter dusjen også smører jeg med bodylotion. Neste gang jeg er i dusjen er jeg full av skrell som om jeg ikke hadde dusjet på tre uker sånn ca. :deler:

Om jeg ikke smører med bodylotion blir jeg ikke sånn, men da er jeg jo knusktørr i huden.

Det skyldes at du stimulerer til at de døde hudcellene skal komme av når du skrubber, og legger ytterligere til rette ved å bruke (en god?) hudkrem.
Gjør du det ofte nok, vil det avta.

Frøken Bollefjes november 2011
Inka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 12:47   #62
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tok fotbad i går, og filet føttene.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 21:33   #63
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Loreal har en kroppsskrubbekrem i grønn tube, som funker veldig bra. Ikke dyr heller.

Jepp, veldig bra. Min varte også lenge, og skal ut og kjøpe ny. Den er ganske grov, og armer lår og rumpe blir fantastisk glatte.

Anbefaler ellers kremen A-Derma Exomega Cream fra apoteket. Er anbefalt for folk med tørr hud, allergi og irritasjoner i huden. Men funker fin fint for dem som bare vil ha supermyk hud. Bruker den både på sønnen som er plaget med eksem, og på meg selv.

Fuktighetsgivende, beskyttende og mykgjørende krem for tørr hud. Demper irritasjoner og roer huden. Kremen er basert på havreekstrakt som blant annet reduserer inflammasjoner og irritasjoner i huden. Havre har i tillegg svært gode fuktighetsbindende egenskaper. Inneholder omega-6, en viktig komponent i hudens barriere funksjon. Uten parfyme, fargestoffer og parabener.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 22:14   #64
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg lurer på hvorfor man får sånn hinne som ser ut som skitt når man har smurt seg med bodylotion jeg?

Når jeg har smurt meg - og dusjer neste gang - så får jeg sånn rulle-greie etter håndkleet fra kremen. Hvorfor det? Det er da ikke det minste lekkert?

Altså: Etter dusjen når du tørker deg, er det merker på håndkleet???

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 22:43   #65
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Seint ute, men eg VIL svare! Mens balsamen eller hårkuren virke tar du runda med barbering, kroppskrubb og ansiktrens. Eg bruke Biotherm sin kroppskrubb. Ansiktsrens finns i alle variantar. Etterpå smøre du med bodylotion. Eg bruke Biotherm der også. Føttene overlater eg stort sett til profesjonelle. Servietta til rens er greit til å fjerne sminke men ikkje til skikkelig rens.

Gammel 13-08-10, 10:41   #66
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veravera, her.

Altså: Etter dusjen når du tørker deg, er det merker på håndkleet???

På huden, tenker jeg. Oppkremet hud som ruller av når SF frotterer seg.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 16:44   #67
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

For ignorerte kropper med eksemtendenser eller bare de tørreste leggene i verden. Møt Green People Sensuos Body Butter.

Den har virkelig konsistens som halvsmeltet smør (litt stivere), altså fet, men gudhjelpemeg, som det hjelper på krakelerte eksemlegger, tørre albuer, hæler osv. Akkurat nå på tilbud på Vita, der jeg kjøpte min.

Jeg kjøpte kremen etter å ha lest dette, og kan skrive under på at den er F A N T A S T I S K ! Takk for tips

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 17:01   #68
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Rensekrem i dusjen.
Biotherm bodyscrub i dusjen.
Clarins ansiktsskrubb i dusjen.
Biotherm (den ferskenfargede) bodylotion etter dusj og tørk. Når du har tid.
(Er straks tom for denne, og har litt lyst til å prøve denne som Xian nevner over, her.

Fotpleie - kun hos fagfolk.

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 21:08   #69
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

Jeg kjøpte kremen etter å ha lest dette, og kan skrive under på at den er F A N T A S T I S K ! Takk for tips

Fine greier. Nå gjelder det bare å bruke den, det er der det skorter på for min del. Jeg kjøper, er ivrig noen få dager, men så skjærer det seg. Denne har jeg satt på soverommet for å smøre legger og føtter før jeg skal sove, for den er såpass fet at det er vanskelig å bruke den før man kler på seg. Men gjør jeg det? Det er sikkert fire dager siden sist. Og jeg har eksem og krakelert hud på leggene til tross for lotion hver morgen.

Gammel 13-08-10, 21:14   #70
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Fine greier. Nå gjelder det bare å bruke den, det er der det skorter på for min del. Jeg kjøper, er ivrig noen få dager, men så skjærer det seg. Denne har jeg satt på soverommet for å smøre legger og føtter før jeg skal sove, for den er såpass fet at det er vanskelig å bruke den før man kler på seg. Men gjør jeg det? Det er sikkert fire dager siden sist. Og jeg har eksem og krakelert hud på leggene til tross for lotion hver morgen.

Sett den ved siden av tannkosten! For du pusser vel tennene... Og det tar 1min å smørre seg med fukt.krem!

Gammel 14-08-10, 18:59   #71
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Anbefaler som nevnt kremen A-Derma Exomega Cream fra apoteket. Er anbefalt for folk med tørr hud, allergi og irritasjoner i huden. Men funker fin fint for dem som bare vil ha supermyk hud. Bruker den både på sønnen som er plaget med eksem, og på meg selv. Den trekker også ganske raskt inn.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 19:30   #72
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Mitt tips for hår, er å ta i en god hårkur på kvelden, og la den tørke i håret. Man ser helt forferdelig ut, så det må være en kveld man skal være hjemme
Sov med kuren i håret og skyll ut i dusjen morgenen etter. Genialt bra for tørt hår

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 19:46   #73
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Saa vidt jeg har faatt med meg naar jeg skummet gjennom her, er det ingen som har skrevet at peeling til ansiktet skal tas för maske. Da virker masken mye bedre (man har faatt bort de döde hudcellene först).

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 19:50   #74
M&M
Superduper

M&M sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

2 ss olivenolje
1 ss sukker
Blandes og brukes til å skrubbe hendene med. Mykere hender får du ikke. (Fungerer sikker også på føtter.)
Ta også litt og skrubb leppene med! -Aldri mer tørre sprukne lepper.

Ellers skal banan være bra som ansiktsmaske mot rynker og aldring;
Mos banan og smør inn ansiktet. Skal virke 15 min. Skyll av.

Billig og bra!

Gammel 14-08-10, 20:01   #75
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Standard

Hmmm... Banan i ansiktet? Hjelpe for/mot?

Gammel 14-08-10, 20:50   #76
M&M
Superduper

M&M sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veravera, her.

Hmmm... Banan i ansiktet? Hjelpe for/mot?

Visstnok mot aldring og rynker . Har ingen erfaring altså, men verdt og prøve?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:23.