|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hvor lang tid tar det å bygge en enebolig?Lurer på hvor lang tid det tar fra man begynner med grunnarbeid, til huset er innflyttingsklart, hvis man velger en litt stor enebolig fra en av de større husleverandørene?
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor lang tid tar det å bygge en enebolig?Ei jeg kjenner begynte i april og flyttet inn til jul, men da gikk det fortere enn planlagt underveis, de fikk plutselig beskjed om egeninnsats en mnd før beregnet...
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvor lang tid tar det å bygge en enebolig?Vi støpte grunnplaten i januar og flyttet inn i juli.
![]() |
#4 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvor lang tid tar det å bygge en enebolig?Vi kjøpte tomt i desember 2005. Mars 2006 signerte vi kontrakt med utbygger. August kom graver. Snekkerstart i november. Innflytting juni 2007.
![]() |
#5 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Hvor lang tid tar det å bygge en enebolig?Tja, det kommer jo an på hve dere skal gjøre av egeninnsats og. Noe tar lengre tid enn andre ting. Vi brukte rundt regnet et år fra snekkerne startet å bygge til vi flyttet inn. Men vi var ikke ferdig når vi flyttet inn, bare så ferdig som vi måte være for å bo her. Vi gjorde alt inne selv.
![]() |
#6 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hvor lang tid tar det å bygge en enebolig?Det varierer noe helt enormt. Da mamma bygde hus i min barnsdom så startet de graving i november (på min bursdag, derfor husker jeg det så nøyaktig). Vi flyttet inn i juli (på mammas bursdag, derfor husker jeg det så nøyaktig).
![]() |
![]() |
#8 |
med tunga på styret
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hvor lang tid tar det å bygge en enebolig?Gå til www.viivilla.no og søk på Merethes hus, som er en liten boligbyggeblogg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor lang tid tar det å bygge en enebolig?Vi bygde Brekkestø fra Block Watne og vi begynte på sålen i slutten av august Den skal så stå en viss tid før husleverandøren kan begynne å jobbe på den. De startet opp i månedskiftet sept/okt. Vi flyttet inn i huset helt i starten av mars |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
trenger lading
|
![]() Sv: Hvor lang tid tar det å bygge en enebolig?Graving begynte i juni, flyttet inn i april året etter. Gjorde så å si alt inne selv, men i to konsentrerte perioder (mannen var sjømann, og jobbet MYE med huset i sine friperioder).
![]() |
#11 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Hvor lang tid tar det å bygge en enebolig?Dette spørsmålet var litt i samme gate som "Hva koster en bil?"
![]() |
#12 |
kamelkonsument
|
![]() Sv: Hvor lang tid tar det å bygge en enebolig?Jeg kjenner en spinoff-tråd melde seg.
![]() |
#14 |
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor lang tid tar det å bygge en enebolig?Takk for svar
![]() |
![]() |
|
|