|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
"De"
|
Sv: Alkohol når du er alene med barna
Ja, egentlig.
|
|
|
#82 |
|
Tilpasser tittel
|
Sv: Alkohol når du er alene med barnaFor å krisemakksimere totalt:
|
|
|
#83 |
|
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Alkohol når du er alene med barnaOm jeg er alene med snuppa kan jeg en sjelden gang kose meg med et bitte lite glass Baileys, ingenting mer. |
|
|
|
|
|
#84 |
|
trenger lading
|
Det er slike tilfeller jeg også tenker på. Om jeg hadde vært edru så hadde jeg kanskje kjørt for fort, det kan også være farlig, men en må jo vurdere situasjonen der og da.
|
|
|
|
#85 |
|
"De"
|
Om jeg hadde vært på hytta uten mobildekning hadde jeg IHVERTFALL ikke drukket. MAKAN!
|
|
|
#86 |
|
"De"
|
Sv: Alkohol når du er alene med barnaDet må da for f... være greit å la vær å drikke om man ikke har tilgang til telefon engang? Er det så forbanna viktig å drikke det ene glasset med vin?
|
|
|
#88 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Fniis. Fikk bestemorvibber her nå altså.
|
|
|
#89 |
|
Ringskrømt
|
Nei, det er ikke greit. Da kommer edrupolitiet og legger deg i jern.
|
|
|
#91 |
|
Dårlig husmor
|
Så jeg, som er eneste sjåfør i familien, bør være helt avholdende til begge jentene er flyttet hjemmefra? |
|
|
|
|
|
#93 |
|
trenger lading
|
På kurs med AMK folk ble det sagt at folk er altfor redde for å ringe 113.
|
|
|
|
#94 |
|
"De"
|
Jeg sa ingenting om uansvarlighet. Det legger du på deg selv.
|
|
|
#96 |
|
Originala
|
Sv: Alkohol når du er alene med barnaAll den tid jeg har tilbrakt utallige helger med farmor på hytta, uten mobil (så klart), fasttelefon og bil, så er jeg nok litt annerledes innstilt. |
|
|
|
|
|
#97 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Alkohol når du er alene med barnaWhat, er det ulovlig å ha drukket før en kommer på legevakta?
|
|
|
#98 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Fordi det går litt i samme kategori som Drambuie, og det har jeg og venninnene mine fleipet masse om i tidligere år. Giiiiid, tror jeg skal være litt våååågaaaal idag og ta meg et ørlite glass Drambuie. Mulig denne er litt morsommere internt hos meg.
|
|
|
#99 |
|
kross
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Alkohol når du er alene med barnaJeg tror det er lett å undervurdere hvor påvirket man blir av selv små mengder alkohol. Dere som mener at dere ikke er synlig beruset etter et par glass vin skal få en utfordring av meg; få noen til å filme dere og se på opptaket dagen etter. Er dere virkelig så klare og nyktre også sett utenifra? Er det absolutt ingen tegn på at dere er påvirket av alkohol; ingen problemer med uttalen, for eksempel? Husk at barn er ekstremt sensitive for selv de minste endringer, og fort blir skremt når foreldre og andre viktige voksne rundt dem plutselig blir "annerledes". Jeg tenker det er en grunn til at man for noen år siden lanserte kampanjen "Alkoholfri sone rundt alle barn".
|
![]() |
|
|