Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Alkohol når du er alene med barna

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-08-10, 22:52   #141
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alkohol når du er alene med barna

Opprinnelig lagt inn av ming, her.

Nå handler ikke dette om hvem som startet. Alle har ansvaret for sine egne handlinger, så vi kan ikke bare skylde på Appelsinen.

Og den lettsindige kvelden der rødvinen forsvant fortere enn den burde, var utroooolig koselig!! :mimre:

Ok. Hvem var den første til å nevne bilkjøring i denne sammenhengen da? For det er jo det diskusjonen hovedsakelig har handlet om før også, er det ikke?

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 22:53   #142
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Så så. Vimsen bare tøyser. Det går da ikke an å ha slike meninger.

Det går AN.

Gammel 16-08-10, 22:53   #143
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Ok. Hvem var den første til å nevne bilkjøring i denne sammenhengen da? For det er jo det diskusjonen hovedsakelig har handlet om før også, er det ikke?

Det var sikkert meg.

Gammel 16-08-10, 22:54   #144
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Det går AN.

Men ikke for fornuftige FP-brukere.

Gammel 16-08-10, 22:55   #145
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Nah.

Gammel 16-08-10, 22:55   #146
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Som av og til vippar litt for mykje over.

Gammel 16-08-10, 22:55   #147
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Jepp. Og jeg konkluderte sist med at jeg visst i noens øyne er en uskikket forelder siden jeg ikke har lappen, og at det bør være et absolutt krav med to biler per husstand, sånn at den forelderen som er hjemme med barna garantert har en bil til disposisjon.

Personlig er jeg fan av Trønder-taxi og har gode naboer.

Skål!

Gammel 16-08-10, 22:55   #148
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Kanskje bittelitt.

Gammel 16-08-10, 22:56   #149
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var sikkert meg.

Inagh var strengt tatt før deg, men hun presiserte at hun må være kjørbar p.g.a Lillemann (som brått kan bli veldig syk) og at hun ellers ikke ville hatt betenkeligheter med det. Så du har skylda, Vimsen.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 22:56   #150
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av ming, her.

Jepp. Og jeg konkluderte sist med at jeg visst i noens øyne er en uskikket forelder siden jeg ikke har lappen, og at det bør være et absolutt krav med to biler per husstand, sånn at den forelderen som er hjemme med barna garantert har en bil til disposisjon.

Personlig er jeg fan av Trønder-taxi og har gode naboer.

Skål!

Nais.

Gammel 16-08-10, 22:56   #151
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Inagh var strengt tatt før deg, men hun presiserte at hun må være kjørbar p.g.a Lillemann (som brått kan bli veldig syk) og at hun ellers ikke ville hatt betenkeligheter med det. Så du har skylda, Vimsen.

Gammel 16-08-10, 22:59   #152
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Nais.

Psst, jeg fjaser bare nå.

Gammel 16-08-10, 23:01   #153
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Du er bare alt for drøy Vimsen

Gammel 16-08-10, 23:04   #154
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Æddabædda Vimsen!

Men så kom jeg også på i etterkant at argumentet mitt om kjørbar stand faller på sin egen urimelighet, da jeg fint kan finne på å dele et par glass vin med gubben en fredagskveld.

Gammel 16-08-10, 23:05   #155
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Alle har vel sine erfaringer og meninger rundt alkohol. Jeg har vokst opp i et hjem med i mine øyne alt for mye alkohol. Det var sjelden eller aldri noen tenna-i-tapeten-fest hjemme, men det var alltid drikking fredag, lørdag, jul, nyttår, påske, sommerferie, bursdager, familieselskap, bryllup, dåp, campingturer osv osv. Og alltid mer enn de nevnte to glass.

Selv kunne jeg sikkert blitt totalavholds pga dette men jeg er veldig glad i vin, og jeg liker å ta et glass eller to, men vil ha et avslappet forhold til det, og overføre det til ungene. Det betyr for meg at jeg kan ta meg et glass en tilfeldig onsdag, men gjerne droppe det i andre sammenhenger som mange drikker, f.eks nyttårsaften.

Gammel 16-08-10, 23:09   #156
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg kan glatt drikke ett glass vin eller to når jeg er alene med LilleVenn. Noe mer enn det kan jeg uansett ikke se for meg at jeg hadde drukket alene.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 23:12   #157
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Et par glass vin, et par øl.

Vi har også hatt venner på julebord og sånn der vi har drukket endel mer. Mens ungene sov. Men da var jeg ikke alene da. Men alle drakk jo så sånn sett var det vel ingen forskjell.

Jeg bryr meg ikke om kjøre bil problematikken. Jeg har naboer, slektninger, taxi og ambulanse.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 23:13   #158
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Og er den eneste grunnen til at man ikke skal drikke kjøring av syke barn? Syns argumentet er tynt. Man må jo være helt gal hvis man f.eks går på en fjelltur eller noe med ungene da slik at man er utenfor bilvei med en 3-4 timers gange.

Jeg er definitivt gal.
BM: Mor alene på fjelltur med tre barn. Et barn blir sykt barn, på hytte på 1200 moh uten mobildekning med tykk tåke.

Gammel 16-08-10, 23:14   #159
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Gikk det bra, Svanen?
Vi er ofte på fjelltur vi og. Som regel er det mobildekning et eller annet sted, i alle fall så man får sendt sms og fått tak i hjelp! Dette blir litt for mye krisemaksimering for meg.

Gammel 16-08-10, 23:16   #160
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Merker at Vimsen har de samme meningene som jeg selv hadde som tenåring

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:39.