|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
flisespikker
|
![]() Sv: Denne er jeg spent på jussen i
Joda. Men hva hvis du hadde vært faren i dette scenariet, og moren var en voldelig psykopat som hadde manipulert og løyet seg til daglig omsorg? Ville du ikke da følt det som din plikt å beholde barna hos deg, og å gå til angrep på dem som dukket opp med øks midt på natten for å ta barna fra deg med makt? (Selv om disse "noen" skulle tenkes å være dine egne sønner?)
![]() |
#2 |
Passiv
|
Helt konkret? |
![]() |
![]() |
#3 |
flisespikker
|
Smilefjes, som muligens sagt så vet jeg ekstremt lite om denne aktuelle saken. Og du vet heller ikke så veldig mye om den. Det er fullt mulig at din tolkning er helt riktig - og er den det, så har jeg naturligvis langt mer forståelse for det som ble gjort enn dersom tolkningen er helt på vidda. Mitt poeng er ikke å argumentere for at denne faren er en kjekk kar og helten i historien, bare å påpeke at de kraftigste reaksjonene i denne tråden ikke er basert på fakta, men på egne, veldig subjektive tolkninger.
![]() |
#4 |
Ekvilist
|
Til det uthevede, så tror jeg også det at folk utenifra kommer inn med detaljinformasjon til saken kan skape en følelse av at dette er faktainformasjon (noe det selvsagt kan være, men vi vet ikke) - også går diskusjonen videre med utgangspunkt i "faktaene" som er lagt på bordet. Det ble iallefall litt god dag mann økseskaft her en periode når Lille Meg måtte forsvare tidligere argumenter, som på sett og vis falt i grus, iallefall kunne det føles slik, etter at ny informasjon om at pappaen var en voldelig drittsekk kom. Jeg er for øvrig enig med deg, og jeg synes det er fjernt å diskutere på bakgrunn av subjektive tolkninger og fordommer (a la det at far alltid er den voldelige drittsekken i familiekonflikter, eller at sønner ikke er potensielle drapsmenn overfor sine foreldre) i en helt konkret sak. Hadde bortføringssaker og samværskonflikter blitt tatt opp på generelt grunnlag, så hadde saken vært en annen.
![]() |
#5 |
Passiv
|
Jo, helt klart. Her har jeg bare tatt utgangspunkt i at det ut fra statistikken er faren som er gærningen og argumentert ut fra det. Hadde tatt mora med øks, jeg, hvis det er hun som er gærningen. Jeg diskriminerer jo ikke på kjønn. :-) |
![]() |
![]() |
|
|