|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
can-jur
|
Vet du selv når du har drukket så mye at du endrer adferd?Spinnoff fra "drikker du med barna hjemme tråden"
|
|
|
|
#2 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Vet du selv når du har drukket så mye at du endrer adferd?Jeg drikker lite - jeg tror ikke personligheten min endres, men jeg kjenner jo raskt om jeg mister kontrollen - da begynner jeg å velte vinglass. Når det skjer mister jeg lysten på å drikke mer, så jeg ender aldri opp som rølpende "æ ææææælse dåkker"-dame om ikke annet.
|
|
|
#3 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vet du selv når du har drukket så mye at du endrer adferd?Jeg vet ihvertfall at jeg ikke klarer å løse like kompliserte oppgaver som krever mye konsentrasjon etter mer enn ett glass vin ihvertfall (type vanskelige statistikk/logikk/matematikkoppgaver). Så jeg antar at grensa for min del går omtrent der.
|
|
|
#4 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Vet du selv når du har drukket så mye at du endrer adferd?Jeg drikker tilnærmet lik aldri, og ser at mange blir mer høyrøstet etter noen vinglass. Jeg vil ikke si de endrer personlighet, bare at personligheten høres bedre.
|
|
|
#5 |
|
Metallica!!
|
Sv: Vet du selv når du har drukket så mye at du endrer adferd?Jeg drikker veldig sjelden, men vil tro at jeg nok kan endre meg etter en enhet eller mindre. Ikke store endringer, men nok for meg.
|
|
|
#8 |
|
Viser tenner
|
Sv: Vet du selv når du har drukket så mye at du endrer adferd?
Sånn er det for meg også.
|
|
|
#9 |
|
Fabelaktig
|
Nemlig. Og det kan være skremmende nok for et lite barn. :erfart:
|
|
|
#10 |
|
Peppy!
|
Sv: Vet du selv når du har drukket så mye at du endrer adferd?Jeg synes slike spørsmål er tricky. Ja, jeg vet når jeg endrer atferd. Nei, jeg kan ikke argumentere godt for det når andre da sier at det bare er noe jeg innbiller meg at jeg vet. Jeg endrer jo raskt atferd ved å bli mer langsom i bevegelsene og litt trøttere. Men det er ikke slik at et glass vin dermed gjør meg så rar at barnet reagerer på det. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Vet du selv når du har drukket så mye at du endrer adferd?Jeg merker effekt etter to halvlitere med øl. Denne grensa bør jeg ikke overskride med våkne barn til stede. Det hender vel at den krysses med sovende barn i etasjen under. Dette skjer kanskje et par ganger i året. :ærlig:
|
|
|
#12 |
|
Viser tenner
|
Sv: Vet du selv når du har drukket så mye at du endrer adferd?Men dere som sier at dere ikke drikker, men at venninnene deres drikker og dere merker at de endrer seg: Det kan ikke være den sosiale settingen som gjør at man endrer seg og blir mer høylytt og fjasete? Jeg er nemlig mye mer høylytt og fjasete etter tre øl på byen med venninner enn etter tre øl med mannen og en god film hjemme.
|
|
|
#13 |
|
Tøff i frakk
Det er jeg helt enig i.
|
|
|
#14 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Vet du selv når du har drukket så mye at du endrer adferd?Eg meiner sjøl at eg er totalt upåvirka etter et glass rødvin heime i sofaen. Er det derimot snakk om et glass champagne i lystig lag merke eg det annaleis.
|
|
|
|
#15 |
|
Tøff i frakk
Sv: Vet du selv når du har drukket så mye at du endrer adferd?Jeg endrer forresten adferd etter tre kopper kaffe også, viser det seg. :koffeinhyper:
|
|
|
#16 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Vet du selv når du har drukket så mye at du endrer adferd?Jeg kan også være rusa på livet. I festlig lag hender det at jeg lar meg rive med av stemningen. Det er klart at alkoholen virker sammen med omgivelsene. Noen ganger kan jeg bli sjarmerende fjasete av et glass champagne, mens jeg også tror jeg kan oppføre meg noenlunde normalt og følge en trøtt 5-åring på do med ei halv flaske vin innabords. Huff, den siste setningen ser stygg ut. Men setting og omgivelser er nok "halve rusen".
|
|
|
#17 |
|
can-jur
|
Sv: Vet du selv når du har drukket så mye at du endrer adferd?Tanken var ikke å starten en ny barn/alkohol tråd altså, men å droddle litt rundt dette med når vi endrer adferd.
|
|
|
|
#18 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jul 2010
![]() ![]() ![]() |
Sv: Vet du selv når du har drukket så mye at du endrer adferd?Da jeg ble drukket ut for 7 år siden, var min datter 8 måneder. Jeg hadde ikke drukket allverdens, kanskje to pærecider eller så, men da min mann kom innom og ba meg holde lillegullet litt, begynte hun å HYLE! Det var tydelig at hun ikke likte fjasemammaen sin, hvertfall.... |
|
|
|
|
|
#19 |
|
intro
|
Sv: Vet du selv når du har drukket så mye at du endrer adferd?Jeg endrer meg kun til det bedre.
|
|
|
|
#20 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Vet du selv når du har drukket så mye at du endrer adferd?Jeg vet ærlig talt ikke helt når jeg endrer meg. Men det jeg vet, er at jeg modererer meg med barn til stede - og at mine barn (enn så lenge) oppfører seg helt normalt i forhold til meg/oss når vi drikker alkohol. Så da antar jeg at vi ikke er alt for rare?
|
![]() |
|
|