|
Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
Se resultatene: Taper du bokbindet til boka når du legger bind på flergangsbøker? | |||
Nei |
![]() ![]() ![]() ![]() |
112 | 72,26% |
Ja |
40 | 25,81% |
Har aldri lagt bokbind på bok. |
3 | 1,94% |
Deltakere: 155. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Bokbind på skolebøkerJeg taper ikke i boka, siden bindet beveger seg når en åpner og lukker bøkene. Jeg pleier å sette et par tapebiter i bokbindbrettene for å holde bindet sammen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bokbind på skolebøker
Jeg sender bøker i retur uten å blunke. Fillete bøker gir ingen god læring. *pedant* |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
superbruker
|
![]() Sv: Bokbind på skolebøkerTrenger ikke å feste bokbindet i boken. Jeg har blitt veldig glad i disse trekkene man bare trer på utenpå. Tredje året vi har det. Genialt til de store tykke bøkene. Til engangsbøkene bruker jeg bokbind.
![]() |
#25 |
snur
|
Samme her. Plastbokbind sitter ikke skikkelig uten å tape de litt fast i boka. Det er jo jeg som tar det av igjen ved årsslutt også så da prøver jeg å være forsiktig å ta det av uten at det blir merker.
![]() |
#26 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hva og hvordan |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
Øver på olmt lærerblikk som ingen tør å pådra seg. Får det ikke helt til ennå. Jeg har fått morskerynker i panna i hvert fall, så om et par tre år med morsking er jeg nok blitt en skikkelig skummel dragelærer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
maler
|
Gjør de vel. De må være store nok, og så må man bruke neglen litt hardt for å lage skikkelige bretter. Så sitter de som bare det.
![]() |
#29 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bokbind på skolebøkerTaper ikke i selve boka nei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
|
Håh, du aner ikke hva knapper og glansbilder, rampete unger og sene netter med retting kan gjøre med rynkene. Jeg skal legge meg i hardtrening. Gleder meg til å bare sette det onde øyet i klasseromssynderne for å få ro. Kanskje vi kan sette av en halvtime av den ukentlige teamtida på disiplineringstrening. Da blir det vei i vellinge, tenker jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
By the Sea
|
![]() Sv: Bokbind på skolebøkerTeiprester er et problem, altså?
![]() |
#33 |
superbruker
|
Selges hos bokhandlere. Vet de har det på ARK, Tanum osv. Syns jeg ser de overalt. Det er et elastisk stoff man bare trekker over sidene på boka og ferdig. Kan vaskes.
![]() |
#35 |
By the Sea
|
![]() |
#36 |
Aktiv
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
![]() Sv: Bokbind på skolebøkerJeg gruer meg faktisk litt til dette bokbindstyret som kommer til å dukke opp nå som førsteklassingen skal begynne, og jeg vurderer sterkt å gå til anskaffelse av slike som kan brukes om og om og om igjen, og som bare er å tre utpå permen
![]() |
#37 |
snur
|
Synes jeg har gjort det også jeg. Får vel prøve hardere i år
![]() |
#38 |
Bedreviter
|
Dette så ut som en god idé til jeg la merke til prisen. 50 kroner for ett bokbind?! Og vi trenger hvor mange? Fem eller seks? Nei, da kjøper jeg heller en ny bok hvis den gamle går i stykker. Så mye tid synes jeg ikke at jeg bruker på å legge på bokbind to ganger i året, at det forsvarer en kostnad på flere hundre kroner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
superbruker
|
Det kan brukes om igjen. Har noen vi bruker for tredje år på rad. En sånn koster ca 50 kr, en rull papir rundt 30-40 kr. Så jeg syns ikke den er så dyr. Det fungerer dårlig å bruke stoffbokbindene på skrivebøker. Det er best på de bøkene som er litt stive. Hvor mange faktabøker har ungene? Kanskje 5-6 stk. Så kanskje 300 kr.
![]() |
#40 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Bokbind på skolebøkerVi kjøpte endel av den elastiske typen i USA i sommer - der kostet de rundt $1 og da kjenner jeg at jeg blir litt arg når man skal måtte betale opp mot 89,- for disse her i Norge! ellers brukes det grå papir til bøkene her i huset, etter eget ønske, klistremerker og egne tegninger er stas å ha på bøkene.
![]() |
|
|