Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Selvfølge å vaske klær du selger over nett?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Se resultatene: Vasker du klær like før du sender de til ny kjøper?
Ja 107 79,26%
Nei 7 5,19%
Bare hvis jeg ser de er skitne 21 15,56%
Deltakere: 135. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-08-10, 15:23   #21
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Selvfølge å vaske klær du selger over nett?

Formeg er det en selvfølge, håper ikke jeg har glemt det noen gang.
Jeg har fått noen pakker med møkkete klær , det er utrolig kjedelig.

Sist redigert av Chablis : 18-08-10 kl 15:30.
Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 15:24   #22
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Formeg er det en selvøflge, håper ikke jeg har glemt det noen gang.

Men altså, nå var det snakk om å vaske rene klær rett før salg..? Er det ekkelt å få klær som ikke er helt helt nyvasket, men som er rene?

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 15:26   #23
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Men altså, nå var det snakk om å vaske rene klær rett før salg..? Er det ekkelt å få klær som ikke er helt helt nyvasket, men som er rene?

Nei, det må da være greit? Så lenge det er vasket etter bruk synes jeg det er ok.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 15:28   #24
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

ekkelt. *vasker ennå*

Gammel 18-08-10, 15:29   #25
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis de ikke er NYvasket, så er de i hvertfall rene.

Jeg føler jeg sjusker til hele standarden her, må vi stryke?

Gammel 18-08-10, 15:31   #26
Chablis
Drømmer

Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

ekkelt. *vasker ennå*

Jeg endte med å kaste noen klær jeg hadde kjøpt, fikk de aldri rene.

Gammel 18-08-10, 15:33   #27
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg endte med å kaste noen klær jeg hadde kjøpt, fikk de aldri rene.

Kjøpt her inne? Da hadde jeg forlangt å få pengene tilbake!

Gammel 18-08-10, 15:34   #28
Chablis
Drømmer

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Kjøpt her inne? Da hadde jeg forlangt å få pengene tilbake!

Husker ikke , var enten her eller på det andre forumet.
Fikk ikke pengene tilbake, for det hadde nemlig ikke stått i annonsen at klærne var rene.

Gammel 18-08-10, 15:38   #29
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Hvis de ikke er NYvasket, så er de i hvertfall rene.

Jeg føler jeg sjusker til hele standarden her, må vi stryke?

Næh! Jeg er jo supersjuske selv om jeg stryker. Det er bare fordi tingene ser liksom litt nyere ut når de er strøket - og da er det artigere å sende de ifra seg *rar*

Gammel 18-08-10, 15:41   #30
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg måtte faktisk sjekke om jeg hadde solgt noe til Ine.

Jeg har solgt litt i det siste, men det har da vært rent, håper jeg?!

Gammel 18-08-10, 15:43   #31
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har kjøpt av mange her inne og aldri opplevd å få skitne klær. Ikke av deg heller, Mim. :beroliger:

Gammel 18-08-10, 15:44   #32
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

jeg sender av og til med Mummikopper for å henlede oppmerksomheten.

Gammel 18-08-10, 15:46   #33
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg selger jo nesten ingenting. Jeg har to gutter i jevn alder - man flytter fra en kommode til den andre - og visp er det ikke salgbart lenger. Men babyklær solgte jeg jo endel av da.

Gammel 18-08-10, 15:47   #34
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har jeg ikke solgt noe annet enn et par kosedresser fra Nøstebarn over nett, men de var nyvaskede før de ble sendt avgårde til ny eier.

Jeg gir bort mesteparten av tøyet etter guttene til nabogutten, som er i akkurat passe arvealder. Selvsagt er alt nyvasket og pent. Unntak kan forekomme, om jeg plutselig finner ei jakke eller liknende i et skap, ser moren utenfor og hører med henne i farta om hun vil ha den. Da forteller jeg at den ikke er vasket, så er hun informert.

Gammel 18-08-10, 15:49   #35
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg stryker ikke nei. Der går grensa altså.
Jeg håper da virkelig ikke jeg har solgt skitne klær.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 15:54   #36
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

De klærne jeg har solgt har vært rene, men ikke nyvasket. Sjekker om det er flekker før jeg legger ut til salgs. Stryker ikke.

Har ikke opplevd å få skitne klær. Men vasker alltid brukte klær før bruk uansett.

Gammel 18-08-10, 15:54   #37
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 316
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Jeg har aldri solgt klær på nettet, men hvis jeg hadde gjort det tror jeg ikke jeg hadde vasket på nytt igjen rene klær rett før de ble sendt avgårde. Det kommer dog litt an på prisen. Hvis man selger noe til en litt høy pris synes jeg det er mer naturlig med ekstra vask + stryk, og fin innpakning. Jeg ville aldri sendt fra meg skitne klær, verken som salg eller gi bort.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 15:55   #38
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg måtte faktisk sjekke om jeg hadde solgt noe til Ine.

Jeg har solgt litt i det siste, men det har da vært rent, håper jeg?!

Ikke deg Mim. Jeg har faktisk sendt grønn prikk til vedkommende, om at jeg ble overraska over at det ene plagget var fullt av flekker.

I dag skulle jeg ta en titt på det andre plagget, og da var buksa også full av brune flekker nederst. Ingen tilfeldighet mao. Så dette er nok en person som synes det er greit å sende vekk skitne klær. Ja, ja, da vet man det.

Gammel 18-08-10, 16:10   #39
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg "nyvasker" ikke, nei. Jeg tar klær fra esker eller skap, og de var rene da de ble lagt der - jeg ville jo ikke sendt fra meg skitne klær. (Jeg vet at mange er nøye på at ting skal "lukte rent", men i så fall er det jo ganske sannsynlig at de uansett ville kjøre klærne en runde i maskinen når de fikk dem, og det er ganske unødvendig med tre runder vask siden sist de ble brukt, tenker jeg.)

Så svaret på pollen er egentlig "nei", for jeg vasker ikke klærne "like før", men det betyr jo ikke at jeg vil selge uvaskede klær, så jeg synes "nei" blir litt misvisende. Har ikke svart.

Gammel 18-08-10, 16:12   #40
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg "nyvasker" ikke, nei. Jeg tar klær fra esker eller skap, og de var rene da de ble lagt der - jeg ville jo ikke sendt fra meg skitne klær. (Jeg vet at mange er nøye på at ting skal "lukte rent", men i så fall er det jo ganske sannsynlig at de uansett ville kjøre klærne en runde i maskinen når de fikk dem, og det er ganske unødvendig med tre runder vask siden sist de ble brukt, tenker jeg.)

Så svaret på pollen er egentlig "nei", for jeg vasker ikke klærne "like før", men det betyr jo ikke at jeg vil selge uvaskede klær, så jeg synes "nei" blir litt misvisende. Har ikke svart.

Jeg vasker ikke heller klærne like før alltid. Men de er rene når jeg legger de i skapet. Ikke-rene klær henger på knagger eller ligger litt her og der.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:24.