|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bør barn kunne tas ut av skolen utenom skoleferiene?
Vi kommer aldri til å bli enig om dette. Jeg synes det er en uting å ta ut unger fast hvert år for å dra på ferie, du synes det er greit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Ringskrømt
|
Hvis man skal sette andres grunner opp mot hverandre, så ja. Hvis rimeligere sydentur betyr at det blir sydentur og miljøskifte for det barnet - helt klart! Jeg synes ikke det er en uting å reise på ferie utenom sesongen så lenge man klarer å holde barnet up to date med skolearbeidet.
![]() |
#3 |
Søt og rar
|
Men hvordan i all verden skal skolene på forhånd kunne vite hvem som følger opp barnet og hvem som ikke klarer det i løpet av en lang ferie?
![]() |
#4 |
Ringskrømt
|
Altså, jeg er ikke for et forbud mot fri utenom skoleferie, så jeg skjønner ikke hva du mener helt her. Jeg forstår meg derimot ikke på de som er prinsipielt imot at foreldre tar barn ut utenom skoleferie.
![]() |
#5 |
Søt og rar
|
Jeg er ikke prinsipielt imot fravær utenom feriene, men jeg er prinsipielt imot ferie-fravær på en uke eller mer utenom feriene.
![]() |
#6 |
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bør barn kunne tas ut av skolen utenom skoleferiene?Jeg kjenner at denne tråden virkelig går inn på meg, siden jeg skal dra på ferie om 3 dager og har bedt om fri til barna en uke. Jeg er student og alene med barna, hadde ikke hatt sjansen til å dra før nå, og de holdningene jeg møter om at jeg da bare bør holde meg hjemme og ikke unne barna Sydentur får hårene litt til å reise seg på ryggen.
![]() |
#7 |
XXX
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
![]() |
#8 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
"Ikke unne barna en sydentur?" var rimelig teit formulert. Det er da mange som aldri er i Syden uten at de har noe vondt av det. Jeg var aldri i utlandet i det hele tatt da jeg var liten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Ringskrømt
|
Og jeg er ikke prinsipielt imot feriefravær på en uke eller mer utenom feriene. Det er riktignok ingen menneskerett å reise på billigturer til Syden, jeg er personlig ikke fan av den type ferie, men jeg har ikke noe problem med å se alle fordelene med det heller. Og nå ble det veldig mye snakk om Syden-ferier her, med det spiller altså ingen rolle for meg hvor man reiser.
![]() |
#10 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|