|
|||||||
| HPs vevstove Forum for datasnakk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#22 |
|
nju nja njo
|
Sv: Mac eller pc? Kjør debatt!Jeg har Mac og er absolutt veldig fornøyd. Har også en PC, men der bruker jeg Linux og synes det er mye bedre enn Windows. "In a world without fences, who needs Gates".
|
|
|
#23 |
|
Administrator
|
Sv: Mac eller pc? Kjør debatt!
Jeg opplever stadig at Windows mangler mange geniale Mac-applikasjoner når jeg skal anbefale program/verktøy til venner med Windows. Ta GTD-verktøy som et eksempel: Mac har Things, Omnifocus og The Hit List – Windows har [drumroll] en plugin til Outlook som fungerer OK. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Pauset
|
Stortsett ikke Java. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Administrator
|
Du må være fersk macbruker, ja. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Administrator
|
Jeg har alt jeg bruker på Ubuntu-serveren lokalt på Macen, da kan jeg jobbe uten nett også. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Pauset
|
Jeg er helt fersk! Fått låne en mac på ubestemt tid pga jobb nå, fordi jobben innebærer drift av svær Mac-park. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Administrator
|
Du trenger å installere utvikler-verktøyet for å få `make` & friends (trengs også for macport og brew). Det ligger på installasjons DVD-en, eller du kan laste den ned http://developer.apple.com/. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Pauset
|
Jeg har gjort det og. Det gjorde ikke susen. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Administrator
|
Fink er et tilsvarende Macports. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Profesjonelt paranoid
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, det sier de stadig vekk, men er det ikke mye enklere å bare bruke *nix direkte, i stedet for å pakke det inn i en masse ull? |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Shake it out!
|
Sv: Mac eller pc? Kjør debatt!Ikke lest tråden før jeg svarer. Jeg har hatt tre Acer-pc-er
|
|
|
#35 |
|
Administrator
|
Jo, en OS-X server ville jeg aldri anbefalt til noen. Ulla er jo det som gjør Macen brukervennlig.
De pakke-administrasjonsprogrammene er ulike open source-prosjekter, da hører mange, egne navn med. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mac eller pc? Kjør debatt!Rent stabilitetsmessig er det i utgangspunktet liten forskjell vil jeg si. Men klart, en pc kan ha feil og man kan ha installert programvare som gir trøbbel. Jeg har ikke hatt noe mer problem med pc-ene enn med Mac-en. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Administrator
|
Sv: Mac eller pc? Kjør debatt!Din kollega har vært maks uheldig, mrc. Jeg har lest om både kaffe og cola-søl som har gått helt fint. Men det er jo uansett sånt en har forsikringer til. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Sv: Mac eller pc? Kjør debatt!Det har ikke bare med Flash å gjøre, det kan f.eks. være ved at man ser film. Her irriterer det meg også at ikke Apple åpner mer opp for maskinvareakselerasjon av en del videoformater - i praksis nå er det vel kun Quicktime-formater som får akselerasjon, mens f.eks. avspilling av h.264 i andre kontainere ikke det, f.eks. via Blu-ray, MKV eller i Flash. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Bruker Thinkpad T61p. Denne er nå vel bortimot tre år gammel og er for lengst erstattet med modellen W510. W510 går rett i konkurranse med god konfigurert Macbook Pro 15. Mao ligger vel prisen på 15-18K. |
|
|
|
![]() |
|
|