Sv: Bør barn kunne tas ut av skolen utenom skoleferiene?
Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.
Men altså, kan dere ikke bare si nei til slik ekstra tilrettelegging? Jeg skjønner at det blir vanskelig med veldig vrange foreldre, altså, men såpass klarer dere vel?
Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.
Jeg syns det er helt rimelig at fravær i prøveperioder gir IV, altså. Tough luck, sånn ER det faktisk! Så må familien planlegge deretter. Teite foreldre ødelegger for ungene sine, what else is new.
SÅ "uskyldig tredjepart" er da en tenåring ikke. De fleste pleier faktisk å være greit i stand til å sette seg på bakbeina...
Skulle ønske det var 'tough luck', men presset for å gi eleven karakter nesten uansett hvor mye hun har vært vekke er stort. Og det hender oftere enn man skulle tro at advokater kobles inn i klagesaker. "Har skolen gjort NOK for å gi denne eleven mulighet til å få vurdering?" "Kan det dokumenteres at læreren har prøvd alle muligheter for at eleven skal få vise at hun har nådd læringsmålene i dette faget?"
(Jeg snakker om videregående)
Jeg tror at hvis trenden med å ta barna ut av skolen for sydenferier osv fortsetter, kommer vi til å få løsninger som i bla Tyskland og Nederland der ingen sånne permisjoner innvilges.