|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Erfaren nok
|
Mannfolk og bruk av redningsvestAtter en gang leser vi om en tragisk drukningsulykke, der 4 menn mest sannsynlig er omkommet.
|
|
|
#2 |
|
re:designer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mannfolk og bruk av redningsvestVi har alltid vest på i båten. Mannen har en slik |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Mannfolk og bruk av redningsvestVi har ikke båt, men vi hadde når jeg var liten, og da var det ingen som hadde vest på. Vi hadde med i båten, men de ble bare brukt i gummibåten og hvis barna satt foran på baugen når vi kjørte. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Mannfolk og bruk av redningsvestVi hadde båt i flere år. Og hadde 10-12 redningsvester liggende i båten, både til store og små. INGEN fikk sitte i båten uten redningsvest. Jeg mener det burde være skyhøye bøter for å ikke bære vest ombord i båt. Det å ikke bruke vest i båt, er omtrent like smart som å ikke ha på sikkerhetsbelte i bil.
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Sv: Mannfolk og bruk av redningsvestAlle bruker vest. Men det kommer litt an på båten tenker jeg. Om man kjører cabilncruiser er det kanskje noe annet enn om man kjører liten båt med påhengsmotor? Jeg kjører bare sistnevnte og da er vest en selvfølge.
|
|
|
#9 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Mannfolk og bruk av redningsvestFor meg er det helt uforståelig at 4-6 mannfolk setter seg i en forholdsvis liten båt, i dårlig vær og uten redningsvest. Jeg lurer virkelig hva man tenker da?
|
|
|
#10 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Mannfolk og bruk av redningsvest
Cabincruisere kan brenne, synke, kollidere de også, de har ofte større motorer og holder høyere hastigheter, så lenge det er snakk om fritidsbåter bør man ha på vest mener jeg. Jeg har ikke på vest når jeg kjører med danskebåten.
|
|
|
#11 |
|
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mannfolk og bruk av redningsvestVi bruker alle vest når vi er i båten. Skulle bare mangle, ikke minst for å gå foran med et godt eksempel. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
|
Sv: Mannfolk og bruk av redningsvestI vår båt har alle vest på, ingen unntak. Mannen kjører endel alene og har flytejakke.
|
|
|
#13 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Sv: Mannfolk og bruk av redningsvestIkke reddvest som Lille kaller det = ikke være med i båten. Ergo skal du være med må du ha på redningsvest.
|
|
|
#14 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Sv: Mannfolk og bruk av redningsvestJeg bruker stort sett vest i båt, men ikke alltid. Det er en vurderingssak. Det er ikke alltid jeg har vest på hvis jeg sitter under dekk eller i cockpit på relativt store "lukkede" fritidsbåter på dagtid i fint vær og vi kjører innaskjærs. Sitter man på dekk har man på vest uansett. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Mannfolk og bruk av redningsvestI jolla bruker alle vest, uten unntak.
|
|
|
#16 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Mannfolk og bruk av redningsvestMannen min bruker alltid vest, akkkurat som vi andre. Stefaren min kan være litt sløv når han er i seilbåten (og får alltid kjeft de gangene han ikke har den på), men bruker alltid i den lille båten.
|
|
|
#17 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Mannfolk og bruk av redningsvestVi bruker alltid vest i båt, og faren min må nødes til å ta den på hver eneste gang. Det eneste argumentet han mener det er noe som helst hold i er i forhold til signaleffekten til snupsen, om hun ikke er der blit han rett og slett pottesur når jeg presser ham til å ta på vest. Vi kjøpte nye voksenvester i båten for et par år siden, og han bestilte tre stk, en til moren min, en til mannen min og en til meg. Han trengte ikke, mente han, så vi måtte etterbestille.
|
|
|
#18 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Mannfolk og bruk av redningsvest
Faren min må egentlig nødes til å bruke setebelte og. Kanskje han bare er litt idiot?
|
|
|
#19 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Mannfolk og bruk av redningsvestAlle vet da at voksne, og da spesielt mannfolk, flyter?
|
|
|
#20 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Sv: Mannfolk og bruk av redningsvestAlle har på vest i båt, store som små. Det skulle bare mangle.
|
![]() |
|
|