|
Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Lavkarbo og fett - spørsmål fra en noviseFor å holde meg i ketose må jeg spise matvarer som inneholder mindre enn 5 gram karbo pr 100 gram. Jeg holder meg unna frukt og bær pga høyt fruktsukker innhold. Melk og youghurt spises heller ikke. Matvarer med stivelse spises ikke. Spiser mye rent kjøtt, grønnsaker, egg, fisk, fløte, hvite oster, rømme, meierismør ol, aldri lett produkter. Jeg tenkte veldig Grethe Roede når jeg startet på lavkarb, med mager kost og lite karb, det ble fullstendig feil, vekten stod bom stille og jeg var utrolig slapp og kroppen skrek etter næring. De første dagene i ketose slet jeg ned hodepine, men den gikk over etter 2-3 dager. Drikker mye væske i form av vann, Fun saft, kaffe, te og cola zero ( egentlig ikke ok, men fordi jeg fortjener det)
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 13-08-10 kl 00:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Lavkarbo og fett - spørsmål fra en noviseOg skal jeg kose meg schikkli deler jeg opp en Nutrilettbar av typen Premium Dark eller litt kokesjokolade
![]() |
#23 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: May 2010
Hvor: Rogaland
![]() |
![]() Sv: Lavkarbo og fett - spørsmål fra en noviseVaniljekesam kan en enkelt lage selv, og den blir bedre i smak enn den ferdigkjøpte. Du bare blander inn litt malt vanilje (IKKE vaniljesukker) som fås kjøpt på helsekostbutkker. Jeg bruker da helfet kesam, ikke den magre.
![]() |
|
|