Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Pusher du egne grenser?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-08-10, 23:04   #21
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pusher du egne grenser?

Det kommer an på. Jeg klarer IKKE å ringe potensielle kunder som jeg aldri har snakket med før. Jeg tar opp telefonen for å forsøke, men klarer ikke å faktisk gjøre det.

Derimot; hvis sjefen min selger inn analyser jeg egentlig ikke kan, så lærer jeg meg det og presenterer det for kunden som om dette er noe jeg har gjort en million ganger før. Og jeg får tilbakemelding på at det er godt å snakke med noen som er så sikre i faget sitt.

Bare så det er sagt; det er ikke total juks det jeg gjør. Det er ting som jeg vet at jeg har kunnet noe om en gang i tiden, og så frisker jeg opp gamle kunnskaper og utvider dem litt. I mitt fagområde kan man nok holde på med det til evig tid.

Gammel 23-08-10, 23:04   #22
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg er definitivt en pusher, og jobber et sted hvor det er en absolutt fordel.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 23:09   #23
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Pushe er mitt mellomnavn.

Gammel 23-08-10, 23:11   #24
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jepp, og jeg elsker det !

Gammel 23-08-10, 23:16   #25
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er jo strengt tatt ikke så interessant uten å vite hvor de forskjelliges grenser er.

"oooohhh, skal jeg driste meg til å bruke blå penn der hvor jeg alltid har brukt svart før, altså? Jeg er vill og gal! " :visualiserer:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 23:31   #26
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Merkelig så ulike jobber kan være. Jeg trives ikke spesielt godt når jeg må undervise i ting jeg ikke kan. Dårlig planlegging heter det i mitt yrke.

Jeg ser det som en gyllen sjanse til å lære nye ting, og lærer meg det mens jeg forberede meg. Ikke bare det, men jeg formidler det på en utmerket måte.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 23:33   #27
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, det gjør jeg. Hadde det ikke vært for det så hadde jeg vært en helt annen person enn den jeg er i dag. Jeg har lært at om man "faller" så går ikke verden under. Jeg liker å kaste meg ut på utrygg grunn. Det er da jeg lærer noe, og som oftest hiver jeg meg ikke hardere enn at jeg stort sett klarer det jeg har startet på.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 23:35   #28
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Jepp, jeg pusher stadig grenser. Både i forhold til å lære nye ting og i forhold til å gjøre skumle, ekle ting som å prate i telefonen. Jeg er best til å pushe meg på jobb. Jeg lærer heldigvis fort. Er det muligheten til å lære noe nytt på jobben så passer jeg på at jeg får lære det.

Gammel 23-08-10, 23:43   #29
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg hadde blitt litt skremt om lærere foretrakk å gjøre ting de ikke kunne.

Moahahahahaha!!!!

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 23:45   #30
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er veldig avhengig av å ha det trygt og forutsigbart rundt meg. Først da kan jeg og våger jeg pushe meg selv litt. I min jobb har jeg nå for andre gang påtatt meg et verv som krever at jeg må gjøre en del nytt og stå frem i en del saker som krever at jeg har litt mot. En del nye ansvarsområder ble det også. Så pusher meg litt av gangen, og blir tryggere hvert år som går.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 23:46   #31
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kaster/kastet meg ut når det gjaldt nye utfordringer.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 23:46   #32
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Moahahahahaha!!!!

More than three exclamation marks.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 23:48   #33
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kjeder meg lett hvis jeg bare må gjøre ting jeg kan fra før. Jeg elsker å lære meg nye ting og elsker å grave meg ned i nytt stoff. Men - det beste er når jeg har en god balanse mellom det som jeg gjør på rutinene og erfaringen og de oppgavene jeg virkelig må bryne hjernen for å forstå hvordan jeg skal løse. Så svaret er vel at jeg er en pusher, periodevis i allefall.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 23:54   #34
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg pusher egne grenser. Både i jobbsammenheng og ellers. Det er ikke fordi jeg er beintøff og takler alt med strak arm. Men det er mer fordi jeg blir veldig redd og usikker og liker å rydde opp i det. Jeg liker å føle alle saker, og liker i hvertfall når jeg får kontroll etterpå.

Gammel 24-08-10, 00:02   #35
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kjeder meg lett og pusher meg gjerne litt ekstra innimellom ja. Tar på meg oppgaver og prosjekter som krever at jeg må tilegne meg ny kunnskap. Og jeg elsker det!

Gammel 24-08-10, 00:11   #36
Joika
Pauset

Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Dette er jo strengt tatt ikke så interessant uten å vite hvor de forskjelliges grenser er.

"oooohhh, skal jeg driste meg til å bruke blå penn der hvor jeg alltid har brukt svart før, altså? Jeg er vill og gal! " :visualiserer:

Jeg også skulle likt å vite hvor grensa går. Jeg har nemlig inntrykk av at de aller fleste liker å "kjøre safe" i ganske stor grad. Men nå er FP lite gjennomsnittlig på mange måter da, så aldri si aldri.

Jeg føler jeg lever helt på kanten av hva jeg kan takle nesten hele tiden. Det er alt fra bacheloroppgaver som henger laaangt over hodet mitt (jeg forstod vel strengt tatt ikke hva jeg skulle gjøre da jeg sa ja ), til å ta på meg jobber som innebærer KUN ting jeg ikke kan, og dermed også noen ganske pinlige og kjipe situasjoner. Men det er så kult når man får det til, og jeg føler jeg vokser så mye på det, at det er verdt å kjenne på den kjipe "hvorfor gjør jeg dette frivillig"-følelsen i ny og ne. Tror nesten jeg er litt avhengig, for jeg fortsetter jo å melde meg på ting jeg ikke kan. Og jeg har en lei tendens til å ta på meg alt for mye også.. det blir bare mer og mer. Nå jobber jeg 80 % og studerer fulltid. Jadda!

Sist redigert av Joika : 24-08-10 kl 00:16.
Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 00:15   #37
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tut og kjør!

Gammel 24-08-10, 00:25   #38
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg også skulle likt å vite hvor grensa går. Jeg har nemlig inntrykk av at de aller fleste liker å "kjøre safe" i ganske stor grad.

De fleste vil jo svare ja i en slik tråd som dette. I vår kultur er det et hederstegn å pushe grenser. Selv er jeg vel litt opp og ned. På enkelte områder pusher jeg hardt, på andre områder er det stillstand og på noen (feks narkotika) så er det full retrett - jeg og tante Olga på 98 hadde nok vært skjønt enig der vi hadde nippet til urteteen vår.

Gammel 24-08-10, 00:27   #39
Joika
Pauset

Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

De fleste vil jo svare ja i en slik tråd som dette. I vår kultur er det et hederstegn å pushe grenser. Selv er jeg vel litt opp og ned. På enkelte områder pusher jeg hardt, på andre områder er det stillstand og på noen (feks narkotika) så er det full retrett - jeg og tante Olga på 98 hadde nok vært skjønt enig der vi hadde nippet til urteteen vår.

Men alle som vil kan jo svare ja. Dette er jo veldig subjektivt, og man kan jo føle at man pusher grenser selv om andre måtte mene noe annet. Egne grenser er jo kun ens egne.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 00:33   #40
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Jepp, jeg pusher stadig grenser. Både i forhold til å lære nye ting og i forhold til å gjøre skumle, ekle ting som å prate i telefonen. Jeg er best til å pushe meg på jobb. Jeg lærer heldigvis fort. Er det muligheten til å lære noe nytt på jobben så passer jeg på at jeg får lære det.

Samme her. På det året etter at jeg var ferdig sykepleier har læringskurven vært syyykt bratt, og jeg har gjort ting jeg ikke trodde jeg skulle tørre.
Sette inn implantat i mageskinnet på en pasient f.eks
Sånne ting liker jeg godt, når jeg først har bestemt meg for at jeg skal gjøre det. Får legge til at jeg aldri begir meg ut på noe som kan være farlig for pasienten, med mindre jeg v e t at jeg kan gjøre det forsvarlig og skikkelig.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:36.