|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#2 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: SuppeoppskrifterJeg har egentlig ingen oppskrifter oppskrevet lenger siden google er en fin venn av meg, men dette er supper jeg har prøvd eller ihvertfall ligner på det jeg har prøvd:
|
|
|
#3 |
|
pretty ballerina
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: SuppeoppskrifterDette er en av de soppsuppene jeg liker aller best:
|
|
|
#5 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Sv: SuppeoppskrifterDenne suppen her har blitt hele familiens favoritt: |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Med nebb og klør
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() |
Sv: SuppeoppskrifterHjemmelaget tomatsuppe i en fei er godt, enklere blir det nesten ikke m/gode rundstykker til: |
|
|
|
|
|
#7 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: SuppeoppskrifterDenne suppa går ned på høykant også hos ungene mine som ikke spiser grønnsaker.
|
|
|
|
#8 |
|
Kakemonster
|
Sv: SuppeoppskrifterHehe.. Jeg koker et blomkålhode eller to i passe mengde buljong+vann (ca 1 liter da, varierer litt i forhold til mengde og/eller størrelse på blomkålen) ... Når blomkålen er ferdigkokt tar jeg oppi en skvett fløte eller litt kremost (gjerne med hvitløk eller urter) og moser med stavmixer. Om man ønsker å ha noen hele buketter i suppa tar man bare ut en passe mengde før man moser.
|
|
|
|
#9 |
|
Matfrik og snart pappa :D
Medlem siden: Sep 2010
![]() |
Sv: SuppeoppskrifterApropos blomkålsuppe. Denne oppskriften på blomkålsuppe uten melk er utrolig digg! |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Passiv
|
Sv: SuppeoppskrifterBlomkålsuppe |
|
|
|
#11 |
|
pretty ballerina
Sv: SuppeoppskrifterHøsten er suppetid for oss, og jeg har fått meg ny stavmikser, så nå blir det deilige varme supper framover. Denne varianten av tomatsuppe lagde vi i går:
Sist redigert av Nina : 02-11-10 kl 11:30. Årsak: mellomromstastenvirkervisstikke |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Off the map.
|
Sv: Suppeoppskrifter
Denne tror jeg at vi skal prøve i dag. Har litt rester av kokt kylling som jeg freser meg baconet.
|
|
|
#13 |
|
pretty ballerina
Sv: SuppeoppskrifterPoden har bestilt jordskokksuppe i morgen, det er det beste han vet sier han. Sånn lager vi den:
|
|
|
#15 |
|
Off the map.
|
Sv: SuppeoppskrifterDet blir suppe - 2 gulrøtter, to små poteter, 1 blomkålhode, en løk, en kinesisk hvitløk og 2 vårløk. Står og putrer nå - lages etter Tjorvens metode lenger oppe. Det er jo gode ting oppi, men jeg er litt småskeptisk - håper ungene liker det.
|
|
|
#16 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2010
![]() ![]() |
Sv: SuppeoppskrifterLaga Indisk kyllingsuppe i går, med Nanbrød til. Himmel det var godt!! Og så fort gjort at den kan lages etter jobb.
|
|
|
#17 |
|
koko
|
Sv: SuppeoppskrifterIndisk hønsesuppe. Jeg tar utgangspunkt i denne oppskriften, men bruker mer krydder enn det som står.
|
![]() |
|
|