Sv: Hvorfor er det stygge kvinner som gjør sånt?
På den annen side; det er jo forsket på og konkludert med at verden generelt sett behandler de "vakre" bedre. Allerede fra de er små barn møter de vennlige smil på bussen og en positiv tone fra voksne. De appellerer ofte til andres velvilje og deres verdensbilde må da også bli noe preget av dette.
Et barn som er mindre pent, kanskje har en stemme som skjærer gjennom marg og bein osv. vil kanskje oppleve en mye hardere verden og mye mer avvisning etc.
Om man allikevel er disponert for "galskap", så kan - KAN - det å ha blitt møtt på en veldig negativ måte og ha utviklet et fiendtlig verdensbilde kanskje gjøre sitt til å fyre oppunder den antisosiale atferden? Jeg vet ikke. Men sånn sett kan kanskje utseendet ha noe å si. Men ikke alene.
Det ble mye forbehold her. Jeg må innrømme at jeg ikke er helt sikker i min sak, men tenker litt høyt.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
|