Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bærplukking?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Bærplukking?
Ja. 58 74,36%
Nei. 19 24,36%
Hæ? Vokser ikke bær inni syltetøyglassene? (Dustepoll) 1 1,28%
Deltakere: 78. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-08-10, 14:49   #21
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bærplukking?

Vi plukker en del blåbær, men ellers blir det helst hagebær som rips og stikkelsbær.

Gammel 25-08-10, 15:16   #22
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pffft, det er bare kollegaene dine som ikke følger med i tiden. Det er jo topp mote og dyrke, sylte og spise selvlaget. Avisene og livsstilsmagasinene skriver jo ikke om annet, føler jeg.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-10, 15:19   #23
Vito
Weeeee

Vito sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har jeg sjansen plukker jeg bær.
Det er nesten terapi å krabbe rundt i stillhet, se at bøtten fylles mens tankene flyr.

Gammel 25-08-10, 15:39   #24
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Pffft, det er bare kollegaene dine som ikke følger med i tiden. Det er jo topp mote og dyrke, sylte og spise selvlaget. Avisene og livsstilsmagasinene skriver jo ikke om annet, føler jeg.

Det tenker jeg også, men de var sååå påståelige, og jeg ble jo nesten framstilt som en virkelig særing. For "dagens ungdom" er ikke ute i skog og mark, må vite.

Gammel 25-08-10, 15:56   #25
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg plukker i hvert fall bær. :datapunkt: Så mye jeg kan. Jeg sylter ikke. Jeg rører og spiser ferskt.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-10, 15:57   #26
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av shg, her.

Det tenker jeg også, men de var sååå påståelige, og jeg ble jo nesten framstilt som en virkelig særing. For "dagens ungdom" er ikke ute i skog og mark, må vite.

Dere er bare so ten years ago, sier du da.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-10, 17:44   #27
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er 27 og drar gjerne på bærtur og sopptur. Blåbær, tyttebær, multebær og kantareller, for det meste.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-10, 19:22   #28
Hulda
Bør lage seg en tittel selv

Hulda sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Bærplukking?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg har aldri plukket noe særlig med bær, men fant ut at det var en fin aktivitet jeg kunne gjøre med Poden, så vi stakk ut for å plukke blåbær her en dag. Men vi fant så lite. Og Poden sa at det faktisk ville være mye mer effektivt å kjøpe i butikken.
Så vi endte opp med å gjøre det.

Hvor har du vært da?

Florerer av blåbær i skogene her.

Jeg har alltid tatt ungene med på blåbærturer, men så er jeg over førr da...

Gammel 25-08-10, 19:53   #29
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker å plukke bær, så her i huset blir mann og barn drasset ut i skogen hver høst.

Gammel 25-08-10, 19:54   #30
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg kan ikke fordra å plukke bær, men sambo plukker i vei. I år har han plukket 30 liter blåbær, 10 liter villbringebær og 10 liter rips (de siste måtte vi kaste da jeg glemte å safte dem ). Jeg plukker sopp.

Gammel 25-08-10, 20:01   #31
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Jeg plukker bær.Favoritten er markjordbær, men blåbær, tyttebær, bringebær, bjørnebær, molter og nyper går også an.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-10, 20:30   #32
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Vi plukker blåbær og bringebær, og lager rørt syltetøy som vi fryser. Det er gull verdt å ta opp om vinteren og smake litt på sommerfølelsen.

Gammel 25-08-10, 20:32   #33
Snill & grei
Aktiv

Snill & grei sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Ved Sognefjorden
Snill & grei er populærSnill & grei er populærSnill & grei er populærSnill & grei er populær
Standard

Plukket bær i går med klassen. Vi skal lage smoothie

Gammel 25-08-10, 21:46   #34
Ying
Kor e alle helter hen?

Ying sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: midt i bakken
Ying imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg elsker å plukke bær og sopp. Det samme gjør barna. Multeturene er vel dem det blir flest av, men vi tar også noen blåbærturer og soppturer.

Ying er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-10, 22:39   #35
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Plukker bær, sopp, frukt og fisker.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 22:14   #36
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg syns det er gørr kjedelig å plukke vær, men har stadig en plan om å ta guttene med å plukke blåbær, men i år tror jeg ikke det blir. Den ene helga var lillebror syk, helga etter kom pappaen. Helga etter der var det høststorm og lite fristende og sist helg var de hos pappen igjen.

Men jeg er flink pike og overleverte beskjed til mamma at hun bare skulle plukke så mye multer hun ville når de var på hytta. (Her på øye er nemlig multebæra hellig så man plukker ikke på annen manns eiendom)

Gammel 27-08-10, 10:46   #37
MillyMollyMandy
Aktiv

MillyMollyMandy sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
MillyMollyMandy er litt kulMillyMollyMandy er litt kul
Standard

Jeg synes det er gøy å plukke bær og på turer i marka er vi jo uansett så det blir litt blåbær.

Gammel 27-08-10, 11:40   #38
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Mannen plukker og rensker, jeg sylter og fryser. Fiiin fordeling!

Det vi ikke rekker å plukke nok av selv, får vi av svigers. Plommer, rips, solbær, tyttebær står de som regel for. Fiin fordeling!

Jeg elsker nemlig å ha fryseren full av bær og syltetøy.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 12:55   #39
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Klart vi plukker, selv om det ikke er preget av mautauk i samme grad som da jeg var liten selv. Nå blir det mer koseplukking, men innimellom nok til å lage litt syltetøy, saft eller gele.

Jeg er dessuten enig med glitter og shg, kollegaene dine burde ta seg en tur på Narvesen og sjekke trender. Eller en tur i skogen.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:26.