Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Jeg skal til Nederland

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-08-10, 17:48   #1
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Stort smil

Jeg skal til Nederland

Søsteren min har jo begynt å studere i Enchede, en times tid fra Amsterdam. Og i dag ringte mamma og ba meg finne en helg som passet for oss begge, slik at jeg reise ned å besøke henne i høst.

Hva MÅ man handle i Nederland/Amsterdam? Sånn bortsett fra tulipaner, lizzm. Søsteren min snakket om ost, men det er vel ikke så lett å få med hjem med tanke på kjøling og sånn. Noe klesgreier jeg bør sjekke ut?

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 17:49   #2
Left
Passiv

Standard

Sv: Jeg skal til Nederland

Nå vet jeg ikke om Nederland har like god sjokolade som Belgia - men hvis de har det? SJOKOLADE!

Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 17:50   #3
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sjokolade - check! *sjokoholiker*

Jeg har blitt mer gira på sånn selvpleiegreier. Er det noe bodyshopaktige butikker som er verd et besøk?

Gammel 26-08-10, 17:55   #4
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Ost! God lagret hollandsk gouda feks. De selger masse sånt på schippol, det holder seg fint hjem. :btdt:

Gammel 26-08-10, 18:04   #5
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå trodde jeg du var gravid med et barn med funksjonshemming. Du har lest den historien ja?

Ellers; her er min tråd: http://www.foreldreportalen.no/forum...ad.php?t=92126

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 18:04   #6
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Så må du drikke kirsebærøl på kafe - kriek.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 18:19   #7
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Standard

Kirsebærøl? Jeg elsker jo kirsebær!

Karamell: Ja, jeg har lest den. Jeg vurderte å ta en annen overskrift, men siden tråden ligger på reiseforumet tenkte jeg det gikk greit.

Gammel 26-08-10, 18:22   #8
Siritk
Bør lage seg en tittel selv

Siritk sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Fysiostudent?
Spis bitterballe på restaurant. Erkenederlandsk.
Ellers er sko og klær ganske billig.
Sjokolade og ost er godt. Også har de sjokoladestrø som de bruker som pålegg, men det anbefaler jeg ikke.
Bodyshop har de, men husker ikke om det finnes lignende.

God tur!

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 18:27   #9
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Standard

Fysiostudent, ja.

Bitterballe?

Gammel 26-08-10, 18:30   #10
Siritk
Bør lage seg en tittel selv

Siritk sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Fysiostudent, ja.

Bitterballe?

Er faktisk ikke så ille som det høres ut. Men særlig godt er det heller ikke. Wiki forklarer bedre enn meg her.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 18:35   #11
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja, det er vel ikke så mye du MÅ handle der. Men det er nydelig i Nederland, og jeg har faktisk bodd 3 måneder på universitetscampusen i Enschede og jobbet på universitetet der. Det er en søt liten by. Et must med kafebesøk på torget. Ellers kan jeg anbefale friterte poteter i kremmerhus fra bod, med majones, hvis du er glad i den typen. Forferdelig fett, men nyyyyydelig.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 18:40   #12
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Det går fint å handle ost å ta med hjem. Det er jo ikke veldig langt til Nederland, og osten tåler fint å ligge i kofferten de få timene det tar fra du putter den i, og til du er hjemme.

Jeg kjøpte ost på Schippol, der hadde de godt utvalg.
God tur.

Sist redigert av Fruktflua : 26-08-10 kl 18:46.
Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 18:45   #13
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Søsteren min har jo begynt å studere i Enchede, en times tid fra Amsterdam. Og i dag ringte mamma og ba meg finne en helg som passet for oss begge, slik at jeg reise ned å besøke henne i høst.

Hva MÅ man handle i Nederland/Amsterdam? Sånn bortsett fra tulipaner, lizzm. Søsteren min snakket om ost, men det er vel ikke så lett å få med hjem med tanke på kjøling og sånn. Noe klesgreier jeg bør sjekke ut?

Ost.
Hagelslag.
Pindasaus.

Og så MÅ du kjøpe Friet MET, i boder.

Gammel 26-08-10, 18:45   #14
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Så må du drikke kirsebærøl på kafe - kriek.

:kvalm:

Gammel 26-08-10, 18:51   #15
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Siritk, her.

Er faktisk ikke så ille som det høres ut. Men særlig godt er det heller ikke. Wiki forklarer bedre enn meg her.

Jeg syns det hørtes ganske godt ut, jeg.

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Ost.
Hagelslag.
Pindasaus.

Og så MÅ du kjøpe Friet MET, i boder.

Hagelslag? Pindasaus? Friet MET?

Gammel 26-08-10, 18:54   #16
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Fysiostudent, ja.

Bitterballe?

Det heter BitterballeN - flertall altså. Som -boller på norsk. Det er ragou med noe crispy rundt som er frityrstekt. Jeg skjønner ikke helt hvorfor folk går mann av huse for det, men det er helt akseptabel.

Kirsebærøl? Jeg elsker jo kirsebær!

På kafeene får du som regel St. Louis Kriek Lambic, helt himmelsk.

Gammel 26-08-10, 18:55   #17
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Standard

Jeg syns det hørtes ganske godt ut, jeg.

Hagelslag? Pindasaus? Friet MET?

Nei nei nei. Ikke Friet met (pommes frites med majones). Patat Speciaal. Pommes frites med rå løk, ketchup, majones. Det var alt, så vidt jeg husker.

Gammel 26-08-10, 18:57   #18
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så gøy - og kos deg masse!

(Kirsebærøl smaker pyton, forresten. )

Gammel 26-08-10, 19:23   #19
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pommes frites i ulike varianter er som du skjønner greia. Og så har de masse andre friterte greier også, særlig festlig i sånne automatiske nattmatboder.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 19:52   #20
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Det er en veldig bra belgisk ølbar i sentrum i Enschede.
Den shoppinga jeg gjorde der var på VeroModa...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:36.