Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Mer om liv, død, leger og slikt

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-02-07, 13:10   #18
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mer om liv, død, leger og slikt.

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Men når er man så gammel at livet er ferdig levd? En 60 åring kan ha en eldre kropp enn en 80 åring. Og hvem skal bestemme at du har levd såpass usunt at deg vil vi ikke skal få leve videre?

Jeg snakker ikke om usunt. En del kropper klarer ikke leve, uavhengig av alder. Da er det ikke alltid det riktige å puste liv i dem igjen og igjen uansett. Eller å bruke avansert hjernekirurgi på en svulst hos en pasient som er 90 år og ikke kan overleve mer enn et år eller to på grunn av en annen alvorlig sykdom.

Jeg mener ikke at for å spare penger, skal ingen gamle få helsehjelp. Men om man kuttet ned på en del helt meningsløse inngrep, hadde det frigjort midler til å ta bedre vare på alle. Og at jeg kunne hatt tid til å sitte hos dem som skal dø, i stedet for å haste dem avgårde til en eller annen undersøkelse som de ikke egentlig trenger eller ønsker.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:01.