|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Epikur
|
![]() Spin off: Har du noen bruksgjenstander som du har hatt veldig lenge?Dharma nevnte i en tråd at hun hadde hatt rettetangen sin lengre enn mannen sin.
![]() |
#2 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Spin off: Har du noen bruksgjenstander som du har hatt veldig lenge?Jeg kaster sjelden ting før de ikke funker lengre. Så jeg har strykejern fra 1990, vaffeljern fra 1992, vannkoker fra 1995, symaskinen fra 1962 har jeg nettopp byttet ut, mobil fra 2007.
![]() |
#3 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spin off: Har du noen bruksgjenstander som du har hatt veldig lenge?Jeg har dampsafter fra 60-tallet, kjøkkenmaskin fra 1973, vaffeljern som ikke er elektrisk, forsterker fra 1984, kost og feiebrett med skaft fra 60-tallet, frityrgryte fra 70-tallet, og frem til ganske nylig fryser fra 70-tallet. Den byttet jeg ut selv om den fortsatt fungerte, og gjett om temperaturen i matboden falt.
![]() |
#4 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Spin off: Har du noen bruksgjenstander som du har hatt veldig lenge?Jeg har et grusomt, rosa og hvitt, og vaklevorent tørksestativ som jeg arvet fra mamma når hun flyttet til Island for 10 år siden. Jeg aner ikke hvor gammelt det er, men dette er liksom ikke en ting som jeg husker å bytte ut.
![]() |
#5 |
Wooohhoooooo
![]() Sv: Spin off: Har du noen bruksgjenstander som du har hatt veldig lenge?Jeg har Kenwooden etter mormor som jeg har hatt i 15 år og hun kjøpte den ver for sikkert 30 år siden. Glassbolle og tung som fy!
![]() |
#7 |
Originala
|
![]() Sv: Spin off: Har du noen bruksgjenstander som du har hatt veldig lenge?Lenge og lenge. Vi har i alle fall ikke byttet ut strykejern, brødrister eller vaffeljern ennå. Dette er fra slutten av 90-tallet. Men veldig lenge kan det vel ikke sies å være. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spin off: Har du noen bruksgjenstander som du har hatt veldig lenge?Vi har, og bruker, fremdeles vaffelgjern og eggekoker vi fikk i bryllupsgave i 1990. Mormors Kenwood gikk føyken for ikke så lenge siden. Men den har vært flittig brukt siden 60 tallet.
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Spin off: Har du noen bruksgjenstander som du har hatt veldig lenge?Eg har ein Kenwood Major fra 70- tallet og eit strykejern fra 60- tallet. På kjøkkenet har samboeren min ein Tandberg radio fra 60- tallet som er i bruk fleire gonger for dagen.
![]() |
#10 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Spin off: Har du noen bruksgjenstander som du har hatt veldig lenge?Tja, gullhjertet jeg fikk til dåpsdagen for over 30 år siden. Soveposen jeg fikk til konfirmasjonen, men den er ikke akkurat i bruk da. Og sølvskjea min fra dåpen, brukes flittig
![]() |
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spin off: Har du noen bruksgjenstander som du har hatt veldig lenge?Jeg har mine foreldres brødrister; de fikk den i bryllupsgave i 1978. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
maler
|
![]() Sv: Spin off: Har du noen bruksgjenstander som du har hatt veldig lenge?Jeg har koffert jeg fikk i konfirmasjonsgave. Men det er det eneste jeg kommer på.
![]() |
#13 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: May 2010
![]() |
![]() Sv: Spin off: Har du noen bruksgjenstander som du har hatt veldig lenge?Har en kenwood som var min bestemors |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Spin off: Har du noen bruksgjenstander som du har hatt veldig lenge?Ja, flere ting tror jeg. Kommer i farten bare på strykejernet. Det er eldre enn mannen min, holdt jeg på å si. Jeg fikk det lenge før jeg traff ham, mente jeg egentlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spin off: Har du noen bruksgjenstander som du har hatt veldig lenge?Brødristeren fikk jeg da jeg fylte 17 år og flyttet på hybel. Snart 18 år gammel. ( |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spin off: Har du noen bruksgjenstander som du har hatt veldig lenge?En walkman ( jada har kassetter enda, poden bruker den av og til faktisk, han synes det er morsomt!) fra 1989. Har også en kjøkkenmaskin fra 70-tallet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Spin off: Har du noen bruksgjenstander som du har hatt veldig lenge?Jeg hadde de samme gummistøvlene fra jeg var 17 til jeg var 43. Og det gule helly Hansen regntøyet som jeg kjøpte samtidig, har jeg fortsatt, men det har ikke vært brukt på en stund. Har ingen elektriske apparater som er særlig gamle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Spin off: Har du noen bruksgjenstander som du har hatt veldig lenge?Elektriske apparater kvitter jeg meg ikke med før de er defekte. Strykejernet er gammelt, ja. (Men det er jo ikke noe rart at det ikke går i stykker, det er jo knapt brukt ...
![]() |
#20 |
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Spin off: Har du noen bruksgjenstander som du har hatt veldig lenge?Jeg har en miksmaster som tilhørte min mor en gang i tiden. Den er over førti år gammel. Jeg bruker den fortsatt innimellom, selv om jeg har en ny en. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|