Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Spin off: Har du noen bruksgjenstander som du har hatt veldig lenge?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-08-10, 18:18   #1
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spin off: Har du noen bruksgjenstander som du har hatt veldig lenge?

Dharma nevnte i en tråd at hun hadde hatt rettetangen sin lengre enn mannen sin.

Har du noen sånne greier?

Jeg har føneren jeg fikk i konfimasjonspresang fremdeles. Og jeg har en arvet brødrister som jeg tror er fra 60-tallet.

Gammel 27-08-10, 18:22   #2
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin off: Har du noen bruksgjenstander som du har hatt veldig lenge?

Jeg kaster sjelden ting før de ikke funker lengre. Så jeg har strykejern fra 1990, vaffeljern fra 1992, vannkoker fra 1995, symaskinen fra 1962 har jeg nettopp byttet ut, mobil fra 2007.

Gammel 27-08-10, 18:27   #3
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har dampsafter fra 60-tallet, kjøkkenmaskin fra 1973, vaffeljern som ikke er elektrisk, forsterker fra 1984, kost og feiebrett med skaft fra 60-tallet, frityrgryte fra 70-tallet, og frem til ganske nylig fryser fra 70-tallet. Den byttet jeg ut selv om den fortsatt fungerte, og gjett om temperaturen i matboden falt.

Ja, og så har jeg gorojern og krumkakejern, jeg tror de er etter mormoren min, i likhet med vaffeljernet. Eller muligens oldemor.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 18:30   #4
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har et grusomt, rosa og hvitt, og vaklevorent tørksestativ som jeg arvet fra mamma når hun flyttet til Island for 10 år siden. Jeg aner ikke hvor gammelt det er, men dette er liksom ikke en ting som jeg husker å bytte ut.

Gammel 27-08-10, 18:30   #5
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Jeg har Kenwooden etter mormor som jeg har hatt i 15 år og hun kjøpte den ver for sikkert 30 år siden. Glassbolle og tung som fy!

Gammel 27-08-10, 18:31   #6
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Kjøkkenmaskin fra 1972/73 er det jeg kommer på i farten.

Gammel 27-08-10, 18:35   #7
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lenge og lenge. Vi har i alle fall ikke byttet ut strykejern, brødrister eller vaffeljern ennå. Dette er fra slutten av 90-tallet. Men veldig lenge kan det vel ikke sies å være.

Middagsservice vårt er etter oldemoren min, og det brukes daglig. Jeg har ikke hatt det mer enn 11 år eller så, men jeg spiste i det minste ofte av det som barn.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 18:36   #8
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har, og bruker, fremdeles vaffelgjern og eggekoker vi fikk i bryllupsgave i 1990. Mormors Kenwood gikk føyken for ikke så lenge siden. Men den har vært flittig brukt siden 60 tallet.

Soveposen min fikk jeg til konfirmasjonen i ..ehm..83, og selv om ikke jeg bruker den lenger, er den flittig brukt av storebror.

Og den store gamle kroneovnen er vel også en bruksgjenstand. Den blir i allefall flittig brukt når det er kaldt. Jeg hentet den på låven til farmor og farfar der den led av rust og lite kjærlighet. Nå er den restaurert, og blir stadig smurt med ovnssverte og gjør det godt og varmt inne til gjengjeld.

Gammel 27-08-10, 18:42   #9
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eg har ein Kenwood Major fra 70- tallet og eit strykejern fra 60- tallet. På kjøkkenet har samboeren min ein Tandberg radio fra 60- tallet som er i bruk fleire gonger for dagen.

Ja, og så har eg ein 14 år gammel bil.

Gammel 27-08-10, 18:46   #10
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Tja, gullhjertet jeg fikk til dåpsdagen for over 30 år siden. Soveposen jeg fikk til konfirmasjonen, men den er ikke akkurat i bruk da. Og sølvskjea min fra dåpen, brukes flittig
Mobilen er forsåvidt gammel da den er fra tidlig 2006

Gammel 27-08-10, 18:48   #11
Minty
Bør lage seg en tittel selv

Minty sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har mine foreldres brødrister; de fikk den i bryllupsgave i 1978.

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 18:48   #12
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har koffert jeg fikk i konfirmasjonsgave. Men det er det eneste jeg kommer på.

Gammel 27-08-10, 18:48   #13
Smakfull
Fullverdig medlem

Medlem siden: May 2010
Smakfull har et hav av muligheter foran seg
Standard

Har en kenwood som var min bestemors Hun kjøpte den vel på 60-tallet, fungerer ypperlig.

Har også et gammelt strykejern som har vært mamma sitt. Må være rundt 15 år.

Smakfull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 18:50   #14
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, flere ting tror jeg. Kommer i farten bare på strykejernet. Det er eldre enn mannen min, holdt jeg på å si. Jeg fikk det lenge før jeg traff ham, mente jeg egentlig.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 18:53   #15
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Brødristeren fikk jeg da jeg fylte 17 år og flyttet på hybel. Snart 18 år gammel. ( )
Vinterskoene mine kjøpte jeg 1. året på lærerskolen... høsten 1995... de er fæle nå altså, men de er varme, tette og gir meg ikke gnagsår.
Strykejernet mitt fikk jeg mens jeg var tenåring. Lenge siden! Sikkert like gammel som brødristeren.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 18:54   #16
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

En walkman ( jada har kassetter enda, poden bruker den av og til faktisk, han synes det er morsomt!) fra 1989. Har også en kjøkkenmaskin fra 70-tallet.

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 19:02   #17
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde de samme gummistøvlene fra jeg var 17 til jeg var 43. Og det gule helly Hansen regntøyet som jeg kjøpte samtidig, har jeg fortsatt, men det har ikke vært brukt på en stund. Har ingen elektriske apparater som er særlig gamle.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 19:04   #18
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Mikrobølgeovnen vår er 20 år gammel!!

Gammel 27-08-10, 19:06   #19
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Elektriske apparater kvitter jeg meg ikke med før de er defekte. Strykejernet er gammelt, ja. (Men det er jo ikke noe rart at det ikke går i stykker, det er jo knapt brukt ... ).

Gammel 27-08-10, 19:18   #20
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har en miksmaster som tilhørte min mor en gang i tiden. Den er over førti år gammel. Jeg bruker den fortsatt innimellom, selv om jeg har en ny en.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:09.