|
|||||||
| Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spin off: Har du noen bruksgjenstander som du har hatt veldig lenge?Brødristeren fikk jeg da jeg fylte 17 år og flyttet på hybel. Snart 18 år gammel. ( |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spin off: Har du noen bruksgjenstander som du har hatt veldig lenge?En walkman ( jada har kassetter enda, poden bruker den av og til faktisk, han synes det er morsomt!) fra 1989. Har også en kjøkkenmaskin fra 70-tallet. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Fortynnet
|
Sv: Spin off: Har du noen bruksgjenstander som du har hatt veldig lenge?Jeg hadde de samme gummistøvlene fra jeg var 17 til jeg var 43. Og det gule helly Hansen regntøyet som jeg kjøpte samtidig, har jeg fortsatt, men det har ikke vært brukt på en stund. Har ingen elektriske apparater som er særlig gamle. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Ansvar for egen luring
|
Sv: Spin off: Har du noen bruksgjenstander som du har hatt veldig lenge?Jeg bruker daglig serviset som mine besteforeldre fikk i bryllupsgave i 1950. Til "pent" bruker jeg Figgjo-serviset jeg har arvet fra dem, fra 1971. Sofaen min er minst 25 år gammel. Jeg har en del arvet kjøkkenutstyr som sannsynligvis er rundt 20 år gammelt. Det samme gjelder duker og slikt. Jeg har også nylig blitt eier av en symaskin som nok en endel eldre enn meg, men den er ennå ikke tatt i bruk.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
|
|
|
|
|
#5 |
|
nju nja njo
|
Sv: Spin off: Har du noen bruksgjenstander som du har hatt veldig lenge?Jeg har arvet symaskin etter min mormor og kaffeservice fra 1977. Det er det jeg vet om, men vi har kjøpt mange møbler på finn som jeg tror er både 20 og 30 år gamle.
|
|
|
#6 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spin off: Har du noen bruksgjenstander som du har hatt veldig lenge?Jeg har en miksmaster som tilhørte min mor en gang i tiden. Den er over førti år gammel. Jeg bruker den fortsatt innimellom, selv om jeg har en ny en. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Sv: Spin off: Har du noen bruksgjenstander som du har hatt veldig lenge?Jeg har et servise som min bestemor fikk til bryllupet sitt for 65 år siden. Det er vel det eldste. Ellers har vi en skotørker fra tidlig 70-tallet, og den funker like bra i dag som da. Og en kjøkkenmaskin jeg har arvet av bestemoren min som nok også er fra 70-tallet.
|
|
|
#8 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Spin off: Har du noen bruksgjenstander som du har hatt veldig lenge?Har hatt mannen siden jeg var 15, og siden noen her |
|
|
|
|
|
#9 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Spin off: Har du noen bruksgjenstander som du har hatt veldig lenge?Jeg har det samme mobilnr som jeg fikk første gang jeg kjøpte mobil i 95.
|
|
|
#11 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jul 2010
![]() ![]() ![]() |
Sv: Spin off: Har du noen bruksgjenstander som du har hatt veldig lenge?Inntil i går morges kunne jeg skryte på meg å ha en føhner som var rundt 20 år gammel. Grå og rosa, og veldig fancy den gang jeg fikk den - kunne blåse kaldluft og greier! |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jul 2010
![]() ![]() ![]() |
Sv: Spin off: Har du noen bruksgjenstander som du har hatt veldig lenge?Kom forresten på at i kjelleren står en støvsuger fra tidlig 70-tall!! You go, Electrolux!! |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Spin off: Har du noen bruksgjenstander som du har hatt veldig lenge?Fjällreven dunjakken min er snart 20 år gammel forresten. Og akkurat lik de som fjortisene går i nå, men jeg bruker ikke min med tights og converse til.
|
|
|
#14 |
|
Superbasinella
|
Sv: Spin off: Har du noen bruksgjenstander som du har hatt veldig lenge?Jeg har mye kjøkkenutstyr som kaseroller, stekepanne, visper/sleiver mm. etter min oldemor som døde for over 10 år siden. Hun hadde nok brukt det i mange tiår før meg, men det er av god kvalitet. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Spin off: Har du noen bruksgjenstander som du har hatt veldig lenge?Jeg elsker 70-tallsrekvisitter, og særlig kjøkkenting så; ja. Jeg regner med at mye av det jeg har på kjøkkenet er eldre enn meg selv. Ja, også har jeg sykkelen jeg kjøpte for konfirmasjonspengene, men den bruker jeg strengt tatt ikke spesielt ofte lenger. :har lyst på ny: |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Spin off: Har du noen bruksgjenstander som du har hatt veldig lenge?Jeg har en del gamle ting som brukes. Her kastes det sjeldent noe før det er ødelagt. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
Sv: Spin off: Har du noen bruksgjenstander som du har hatt veldig lenge?Tjah, jeg kaster sjelden eller aldri noe før det er ødelagt. Jeg har en arvet komfyr som er eldgammel, men nyere enn den forrige som var fra syttitallet. Jeg har kjøkkenutstyr fra "hybeltiden", som igjen stammer fra min mors "hybeltid"; en oransje plastbolle og noen ildfaste former. Jeg har arveservise og gamle arvemøbler (men det teller kanskje ikke?) og en arvet Kenwood fra syttitallet. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
Sv: Spin off: Har du noen bruksgjenstander som du har hatt veldig lenge?Jeg har også eldgamle kakeformer! Og jernstekepanne. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
pretty ballerina
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Sv: Spin off: Har du noen bruksgjenstander som du har hatt veldig lenge?Har hårføner som er over 20 år gammel, Tv fra 95 som fungerer akkurat like bra som da jeg kjøpte den, sofa fra slutten av 70-tallet som jeg overtok etter mine foreldre. Sofaen har vært moderne et par ganger etter at jeg overtok den.
Sist redigert av Nina : 27-08-10 kl 21:28. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Pauset
|
Sv: Spin off: Har du noen bruksgjenstander som du har hatt veldig lenge?Min tolv år gamle microbølgeovn takket nettopp for seg. Har også et femten år gammelt kjøleskap, en sytten år gammel bil og en ti år gammel DVD-spiller. |
|
|
|
![]() |
|
|