Sv: Renault Grand Scenic - noen med erfaringer?
Hvis adacstatistikken er så ubrukelig som du sier mrc så er det vel påfallende at Renault Laguna var på bunn i adacstatistikken år 2002 mens den toppet adacstatistikken 2009. Så noe må vel ha bedret seg? Din påstand om at de fleste er misfornøyd kan også taes med en klype salt. Synes slett ikke Renault kommer så dårlig ut på denne:
http://www.motorguiden.no/index.php?...mid=53&lang=nb
Når det gjelder "skrekkhistorier" så er det en tendens til at feil på franske biler betegnes som "typisk" mens feil på "kjempebiler" som f eks Touran eller Avensis er "jaja slikt kan skje". Og så en liten teori en kompis av meg la fram, som jeg ikke skal helt utelukke: med all respekt, det kan nok tenkes at de som kjøper fransk er en smule mindre opptatt av vedlikehold av bilen enn f eks de som kjøper tysk. Kjenner mange franske bileiere som nok er mer opptatt av andre ting i livet enn bilvedlikehold
Jeg gidder ikke ta denne diskusjonen videre mrc, fordi det vil bare balle på seg med de samme argumentene fra begge hold om og om igjen - og det er ikke til nytte for noen. Du vil ikke endre din oppfatning om Renault, og jeg står fast ved det jeg har skrevet og at jeg har gjort et meget godt kjøp. Så jeg sier stopp der.
Men: hvorfor har ingen flere bilmerker 5 års garanti når det ikke er noen forskjell i praksis, slik du hevder? Det er vel slik at visse komponenter (f eks elektronikk) dekkes av reklamasjonsretten mens hele bilen dekkes av garantien - og man slipper i tillegg å ta masse vanskelige runder?
|