|
|||||||
| Autofil Bilsnakk. |
| Se resultatene: Har du behov for 7-seter? | |||
| Jeg har to barn og trenger 7-seter |
|
5 | 5,38% |
| Jeg har to barn og trenger ikke 7-seter |
|
56 | 60,22% |
| Jeg har flere enn to barn og trenger 7-seter |
|
19 | 20,43% |
| Jeg har flere enn to barn og trenger ikke 7-seter |
|
13 | 13,98% |
| Deltakere: 93. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Firebarnsmor
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dere med bare to barn, trenger man 7-seter?Vi trengte ikke 7-seter før nr 4 kom.
|
|
|
#22 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Dere med bare to barn, trenger man 7-seter?Eg har to barn og hadde en mini Citroen C3 for inntil nokre månedar sidan. Nei, eg treng absolutt ikkje 7-seter.
|
|
|
|
#25 |
|
Crazy old?
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Buskerud
![]() |
Sv: Dere med bare to barn, trenger man 7-seter?Trenger og trenger. Det er mye man trenger i Norge i 2010. Trenger man mobiltelefon, halvfabrikata eller foreldreportalen? ;-)
|
|
|
#27 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Dere med bare to barn, trenger man 7-seter?Vi har to barn, og trenger det ikke. Hadde nok ikke følt behovet om vi hadde tre barn heller.
|
|
|
#28 |
|
Superaktiv
![]() ![]() ![]() |
Sv: Dere med bare to barn, trenger man 7-seter?Vi har to barn. Kjøpte 7seter fordi vi ofte får foreldre/venner på besøk og da kan vi gjøre utflukter med hele røkla. Vi ønsker i utgangspunktet ikke å sette barna i de to bakerste setene, og fant til slutt en 7seter der voksne sitter greit bakerst. For vår del blir det i praksis en 6seter fordi vi som regel får to gjester om gangen. Da er det også plass til en god del bagasje. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Dere med bare to barn, trenger man 7-seter?Vi har tre barn og føler ikke noe behov for en syvseter.
|
|
|
|
#30 |
|
Fortynnet
|
Sv: Dere med bare to barn, trenger man 7-seter?Jeg har fire barn, men noen av dem er voksne. Har aldri følt noe behov for sjuseter med to-tre barn. Gidder ikke betale for en kjempestor bil for at kamerater skal sitte på en gang i blant. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dere med bare to barn, trenger man 7-seter?
Strengt tatt trenger det ikke være snakk om kjempestore filer. Jeg vil på sett og vis si at f.eks. en Passat, Mondeo, Avensis o.l. er større enn den bilen jeg har, men har færre seter. Det hele er mer snakk om at man har "5+2"-setere der man har smart plassutnyttelse. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() |
Sv: Dere med bare to barn, trenger man 7-seter?Takk for svar alle sammen. Vi har vel egentlig konkludert med at vi ikke har behov for en 7-seter. Dermed økte utvalget av biler dramatisk og valget av bil ble ikke akkurat enklere |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Superaktiv
![]() ![]() ![]() |
Vår erfaring er, 7seter eller ikke, at barna liker høy sittestilling. Panoramaglasstak er også en fordel. Utifra dette anbefaler jeg gjerne Peugeot 308SW, som vi var nær ved å slå til på før vi bestemte oss for en 7seter. Det finnes så å si nye eksemplarer på finn til meget pene priser. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() |
Den er ikke så høy, er den? Jeg synes den ser ut til at det er som en alminnelig stasjonsvogn. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Superaktiv
![]() ![]() ![]() |
Den er vel noe høyere enn en vanlig mellomklassestasjonsvogn men jeg husker godt fra da jeg leide en slik at ungene satt relativt høyt i baksetet - og vinduene var langt større enn på f eks Avensis. Ungene likte også godt panoramataket. Minsta i bakovervendt hadde faktisk litt å titte på - oppover |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Sv: Dere med bare to barn, trenger man 7-seter?Hadde en 2009 308SW som leiebil ei uke tidligere i år. For så vidt komfortabel i oppsettet, men ikke spesielt gode kjøreegenskaper. Girkassen virket elendig. Rattet styrte hjulene, men manglet noe "følelse" mellom hjul og ratt, noe jeg spesielt liker på vineterføre. Tok lang tid å få varm, selv om jeg skulle tro at hjelpevarmer er standard. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Det er vel litt typisk Toyota. Har ikke vært i baksetet på nye Verso, men forrige var også slik at det ble temmelig høyt opp til vinduene. Lurer på om det ikke blir en løsning som kollisjonkonstruksjonsmessig har sine fordeler, men.... |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Superaktiv
![]() ![]() ![]() |
Sv: Dere med bare to barn, trenger man 7-seter?Er uenig med mrc i det meste vedkommende skriver om 308 SW. BEgriper ikke det vedkommende sier om girkassen - kanskje du fikk et dårlig eksemplar? Ikke min erfaring ihvertfall. Når det gjelder størrelsen på bilen må man vel sammenligne med andre i prisklassen og/eller kompaktklassen og da kommer den helt klart godt ut. 1.6 dieselen synes jeg ikke bare er ok, men en veldig fin motor - og i mine øyne den klart beste av 105-110 dieselene på markedet. Synes den er langt bedre enn f eks 1.9 literen / 105 hk til VAG som jeg synes bråker altfor mye og har en uharmonisk gange. Etterfølgeren 1.6 TDI er bedre men fortsatt ikke samme klasse som Peugeots etter min mening. Sist redigert av vestlandsfanden : 30-08-10 kl 14:28. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Fortynnet
|
Jeg vet at de ikke trenger å være så store altså, har hatt en sjuseter selv. Men de koster ihvertfall mer enn en vanlig stasjonsvogn med fem seter (ihvertfall gjorde de det for noen år siden). |
|
|
|
![]() |
|
|