|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg trenger tips!Her har vår favoritt i ullmellomlag-klassen vært hel ulldress fra Reflex. Grei pris og super i bruk, Lillesøster brukte den nesten hver eneste dag i fjor vinter. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Tøff
|
Sv: Jeg trenger tips!Er det vanskelig å strikke ei bukse? Jeg er håpløs på strikking altså. Type; hvordan strikker man ei vrang maske?
|
|
|
#23 |
|
Kakemonster
|
Sv: Jeg trenger tips!Ikke vanskelig, men det kan jo være du trenger den før du blir ferdig. NameIt har endel fint nå, til ganske sympatiske priser.. Så kan du strikke i neste års størrelse.
|
|
|
|
#25 |
|
maler
|
Sv: Jeg trenger tips!Halvannetåringen min (trøndelag her altså) bruker ull så å si hele året. Vi har litt bomull til sommerbruk, men selv da synes jeg bomull blir klamt i forhold, så det går i kortermet silkeull om sommeren. Og vi har ull om vinteren. Han bruker tynt ullundertøy (varierer hvilken sort, vi foretrekker Nøstebarn, men har også janus, devold, by torinn og name it). Body, longs og sokker. Greiere med longs enn strømpebukse fordi de da kan bytte bare sokkene hvis de blir våte på beina. Synes barnehagen. Som mellomlag har vi ull i forskjellige tykkelser, for eksempe Janus ullfrottedress når det ikke er så kaldt, hjemmestrikket eller ullfleece til virkelig kalde dager. Og så har vi tynne ullsokker fra by torinn, name it og ullvang. Dress utenpå der igjen. Jeg leverer i barnehagen i kun ull, de har bare ull å velge i der også. Der jeg har han nå er de rimelig flinke med påkledning, men det hender jo det blir dongeri under dress så da får de ikke det valget.
|
|
|
#26 |
|
maler
|
Sv: Jeg trenger tips!Strikkebukser ja, både nøstebarn, ullvang og name it har greie alternativer. Veldig greit med hel ulldress også faktisk, de har noen fine på name it nå. Og så er det en del som strikker sånne bukser og averterer på finn. Jeg liker å strikke, men sånne barnehageullbukser er jo gruelig kjedelig, så det kjøper jeg ferdig.
|
|
|
#28 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg trenger tips!Devold, troll, reflex, janus, tom&trine?.. Ok alle sammen. Devold sitt kan du få i tykkere kvalitet også da. Har ikke opplevd klager om at noen av dem klør... |
|
|
|
|
|
#29 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Jeg trenger tips!Mye lurt er allerede skrevet. Du lurer på de kaldeste vinterdagene. Nå er det litt relativt hva som er sprengkulde, men hos oss går de ikke ut med de minste barna (under 2-3 år) på de kaldeste dagene under -10. Nå er ikke det snakk om så mange dager her på Vestlandet uansett, så det kan være at Oslo har ei anna grense.
|
|
|
#30 |
|
Bedreviter
|
Sv: Jeg trenger tips!På de kaldeste dagene er det Devold innerst, tykk, hjemmestrikket bukse og genser som mellomlag og Reima-dress utenpå. Dessuten ullsokker i goretex-skoene, forede, vindtette ullvotter og foret, vindtett ullue. Holder ikke det, går ikke barnehagen ut. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg trenger tips!Jeg kjøpte ullundertøy fra Ullmax i fjor. Det klødde ikke, og holdt seg fint i vask. De har også superundertøy. Ullfleesen er veldig populær hos storebror. Han bruker det under tynne overtrekksbukser.
|
|
|
#33 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Jeg trenger tips!Jeg er heller ikke så nøye på hvem som har laget ulla. Vi har alt fra Tom&Trine, via Janus til noe nøstebarn. Storebror elsker ulla si, og har også på ferie i Danmark spurt om å få sove i ulla. Lillebror er litt varmere, så der bruker vi litt mer bomull innimellom.
|
![]() |
|
|