Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Jeg trenger tips!

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-08-10, 00:41   #21
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg trenger tips!

Her har vår favoritt i ullmellomlag-klassen vært hel ulldress fra Reflex. Grei pris og super i bruk, Lillesøster brukte den nesten hver eneste dag i fjor vinter.
Godt fornøyd med Janus ulltøy innerst, ingen av mine barn har klødd av det. Holder godt vask etter vask, og er sympatisk priset. Tom og Trine fra Sparkjøp er enda rimeligere og helt ok, men litt stivere (og mer kløete). Har kjøpt lekre ulltrøyer med blonder fra By Torinn, de anbefales også.
Ellers har Lillesøs gjerne brukt en ullkjole over ullundertøyet i barnehagen, da blir hun akkurat passe varmt kledd. Janus har hatt veldig ok og enkle kjoler i Krinkelull-serien.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 01:02   #22
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Er det vanskelig å strikke ei bukse? Jeg er håpløs på strikking altså. Type; hvordan strikker man ei vrang maske?

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 01:07   #23
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Ikke vanskelig, men det kan jo være du trenger den før du blir ferdig. NameIt har endel fint nå, til ganske sympatiske priser.. Så kan du strikke i neste års størrelse.

Gammel 29-08-10, 09:56   #24
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Hehehe, ikke dumt tenkt, takk. =)

Terry Pratchett
Gammel 29-08-10, 12:40   #25
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Halvannetåringen min (trøndelag her altså) bruker ull så å si hele året. Vi har litt bomull til sommerbruk, men selv da synes jeg bomull blir klamt i forhold, så det går i kortermet silkeull om sommeren. Og vi har ull om vinteren. Han bruker tynt ullundertøy (varierer hvilken sort, vi foretrekker Nøstebarn, men har også janus, devold, by torinn og name it). Body, longs og sokker. Greiere med longs enn strømpebukse fordi de da kan bytte bare sokkene hvis de blir våte på beina. Synes barnehagen. Som mellomlag har vi ull i forskjellige tykkelser, for eksempe Janus ullfrottedress når det ikke er så kaldt, hjemmestrikket eller ullfleece til virkelig kalde dager. Og så har vi tynne ullsokker fra by torinn, name it og ullvang. Dress utenpå der igjen. Jeg leverer i barnehagen i kun ull, de har bare ull å velge i der også. Der jeg har han nå er de rimelig flinke med påkledning, men det hender jo det blir dongeri under dress så da får de ikke det valget.

På beina har vi et par goretexsko som vi maser på barnehagen om å bruke også når det er fuktig og viking thermo som barnehagen digger, men som jeg synes de bare skal bruke når det er skikkelig plaskevær. Jeg vurderer å teste ut bisgaard sine sko, de er vanntette, men har samtidig ullfor og er tykkere enn de andre jeg har sett. Virker veldig bra.

Gammel 29-08-10, 12:43   #26
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Strikkebukser ja, både nøstebarn, ullvang og name it har greie alternativer. Veldig greit med hel ulldress også faktisk, de har noen fine på name it nå. Og så er det en del som strikker sånne bukser og averterer på finn. Jeg liker å strikke, men sånne barnehageullbukser er jo gruelig kjedelig, så det kjøper jeg ferdig.

www.solstrikk.no har jeg kjøpt ullbukser fra flere ganger, bra produkter og god service. Spesielt når man skal ha ullbukse i str 8 år synes jeg det er veldig ok å slippe å lage den selv.

Gammel 29-08-10, 13:15   #27
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forresten kjøpte svigermor hjemmestrikket ullbukse til storebror på fengselsutsalget i Oslo et år. Veldig fin. Verdt å sjekke?

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 13:25   #28
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Devold, troll, reflex, janus, tom&trine?.. Ok alle sammen. Devold sitt kan du få i tykkere kvalitet også da. Har ikke opplevd klager om at noen av dem klør...
Hjemmestrikket ulltøy er supert. Strikker du, eller har du noen som kan strikke, er det det aller beste alternativet til mellomlag. Hjemmestrikket ullbukse og ulljakke/-genser, ingenting er bedre.

Reflex, skogstad, janus har ellers slike tynne ulldresser som også er supre som mellomlag. Vi har hatt disse tynne fra janus også i tillegg til hjemmestrikket. Har ullundertøy inners, og tynn ulldress over. Barnet bruker det også inne som "joggedress" det er kaldt. og man slipper å kle av og på så veldig mange lag før man skal ut. Og det er behaglig å gå med.

Man kan jo også bruke fleece som mellomlag, ser mange gjør det, iallefall før kuldegradene setter inn. Mens andre skyr fleece som pesten.. Det er smak og behag. Vi synes det funker helt fint som mellomlag på denne tid, før det blir skikkelig kaldt.

PÅ bena har vi brukt Ecco og viking thermo.

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 13:28   #29
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Mye lurt er allerede skrevet. Du lurer på de kaldeste vinterdagene. Nå er det litt relativt hva som er sprengkulde, men hos oss går de ikke ut med de minste barna (under 2-3 år) på de kaldeste dagene under -10. Nå er ikke det snakk om så mange dager her på Vestlandet uansett, så det kan være at Oslo har ei anna grense.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 13:46   #30
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På de kaldeste dagene er det Devold innerst, tykk, hjemmestrikket bukse og genser som mellomlag og Reima-dress utenpå. Dessuten ullsokker i goretex-skoene, forede, vindtette ullvotter og foret, vindtett ullue. Holder ikke det, går ikke barnehagen ut.

Jeg anbefaler varmt hettelua fra Troll. Den har vi hatt fra ett til åtte år, og den har alltid holdt ungene varme. Både Troll og Reima har vindtette votter med ullfor, som er supre på kalde dager.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 13:50   #31
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kjøpte ullundertøy fra Ullmax i fjor. Det klødde ikke, og holdt seg fint i vask. De har også superundertøy. Ullfleesen er veldig populær hos storebror. Han bruker det under tynne overtrekksbukser.

Gammel 29-08-10, 15:01   #32
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Standard

Åh, så deilig med masse tips fra dere som har gjort det før. Takk!

Terry Pratchett
Gammel 29-08-10, 15:13   #33
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Jeg er heller ikke så nøye på hvem som har laget ulla. Vi har alt fra Tom&Trine, via Janus til noe nøstebarn. Storebror elsker ulla si, og har også på ferie i Danmark spurt om å få sove i ulla. Lillebror er litt varmere, så der bruker vi litt mer bomull innimellom.

På beina har vi brukt å ha ett par med gore-tex viking og ecco er gode, sympatex er ofte veldig lette sko som er godt for de minste. Ettersom det er mer vått enn kaldt her vi bor så har vi satset på den gore-tex varianten som er mest vanntett, ikke den som isolerer aller best. Hvilken varierer litt fra år til år.

I tillegg har det vært fint med viking thermo. I vinter kjøpte vi et par av disse ekstra tykke vanntette støvlene med tykk ull innersokk. Husker ikke merket...

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:43.