Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Tråden for høsten/vinterens uteklær/sko

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-08-10, 16:56   #21
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tråden for høsten/vinterens uteklær/sko

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Jeg har vært og sjekket ut Ecco sine vintersko til større barn. De har en modell til 849 og en til 999. Den til 999 har såle støpt i to lag så den er mer gummiaktig og mer antiskliaktig. Det var eneste forskjellen dama i butikken kunne tenke seg nå før hun hadde prøvd på egne barn.
Noen som har erfaring her? Lurer på hva vi skal kjøpe. Han har en "universell" fot.

Skoselgeren vi var hos i fjor sa at den dyreste er en bedre sko. Sålen er mer sklisikker, og skoen er varmere.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 18:31   #22
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Eldste tror jeg bare mangler sko. Må ha et par Viking Thermo og sikkert et par ecco.
Kanskje han trenger en vinterbukse når jeg tenker meg om.

Yngste vet jeg ikke helt. Han har en POP dress arvet etter storebror, men den er nå brukt i 4 sesonger. Så mulig han trenger en ny vinterdress.

Haha, da har jeg gått igjennom guttas tøy for å få en oversikt og så har vi hatt klesoppvisning her

Begge gutta trenger visst sko, et par viking thermo og et par ecco blir det vel kanskje som vanlig.
Flere vottepar trenger vi nok
Kanskje en lue til til storebror
Vinterbukse til storebror
Mest sannsynlig vinterdress til lillebror
ulllongser til lillebror
en tynnere ullbukse til lillebror (type janus)
høstjakke til storebror
overtrekksbukse til storebror

Gammel 24-08-10, 20:27   #23
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Etter skapene og dømme har ihvertfall de tre yngste ungene nok av ytterklær. Jeg tror ikke de trenger så mange jakker som de har. Eldste kommer sikkert til å si at hun sårt trenger ny jakke.

Ull tror jeg også alle har nok av.

Jeg må nok kjøpe sko og votter til alle 4, men håper at noe passer fra i fjor. Eldste sitt passer, men hun kommer sikkert til å "trenge" noe nytt.

Gammel 24-08-10, 21:35   #24
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har akkurat hatt opptelling og prøving her.
På lager:

Tre todelte sett med skalleklær fra Isbjørn.
En hel skalledress fra Isbjørn.
Tre høstjakker: en halvtykk Naparajini (eller hva det var) anorakk, en halvtykk Gaupa jakke og en Geggamojajakke med fleecefor.
To Isbjørn fleece ytterjakker.
Boblejakke med to bukser fra Northpeak.
Boblejakke fra Isbjørn.
TTH hel vinterdress.
Fire par polvotter med ullfor.
En hel haug med luer og vanter.

Tre sett med fleece jakke/genser og bukse.
To sett med strikket bukse og genser. Nin strikket og Nøstebarnstrikket.
To sett med ullfleece fra Nøstebarn.
To sett med ullfrotte jakke og bukse fra Janus.

Og sikkert litt mere ytterbekledning som jeg har glemt nå.

Vi har Bogs støvler og ett par Zalomon fjellsko i goretex.

Ullundertøyet tror jeg passer fra i fjor, jeg har 7 sett liggende samt 4 nye sett i større størrelse.

Så ja. Vi har mer enn nok.

Her ser det ut som om vi kun trenger å handle skotøy for sesongen som kommer. Det blir et par Viking thermo støvler, ett par goretex støvler og ett par halvhøye joggeskosaklignendegreier med for i til litt pent.

Men .. jeg har alikevel planer om å handle ei vinterjakke. Ei dunjakke. En svær en, med hette på. Absolutt intet behov for det ut ifra lista over her men har så lyst på en sånn.

Gammel 25-08-10, 10:28   #25
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har ikke full oversikt enda, men mener det meste er på plass.

Klær:
Begge gutta har 2 vinterdresser hver og en høstdress hver.
Lillebror mangler en vinterjakke, tror jeg.
Ullundertøy og ulltøy generelt har de mer enn nok av, siden jeg har hamstret i tide og utide gjennom året.
Lillebror mangler votter til vinteren.

Sko:
Jeg vet at vi må kjøpe vintersko til begge.
Storebror trenger høstsko (tror det blir noen Gore Tex, litt halvhøye)

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-10, 23:28   #26
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg handlet/arvet endel her inne, fra venner og på salg.

* Dress fra Troll som nå brukes som høstdress uten for, blir ekstradress i vinter
* Vinterdress fra Ida T
* Vinterjakker fra H&M og Nova star
* Heldresser i ull fra Kivat og Krokofanten
* Elefantluer fra Kivat og ManyMonths
* Votter fra Mikk-Line og hjemmestrikk
* Regndress og regnvotter fra Nameit
* Dockboots støvler
* Goretex-sko fra Viking nå (venter med vintersko til hun trenger det, føttene vokser sånn)
* Ellers mye ullundertøy

Får se an behovet i løpet av vinteren

Gammel 28-08-10, 23:53   #27
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg har kjøpt Reflex sin nye 10 000mm dress. Før var reflex 5000mm og 10 000 på noen få områder. Denne er 10 000 over hele.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 21:25   #28
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Den var faktisk stilig, Isolde !

Modell 2003:
Her satses det på storebrors gamle Reima-dresser og Sorel-støvler.

I tillegg kjøpte jeg Molo-skalljakke i mintgrønn på Olgas Børnebørn. Prøver ikke å kle ham for mye i sort overtøy. Og så ble det noen gode lange thermofleece bukser og litt mer smågodt derfra.

Nå skal jeg bare jage litt varmt undertøy til ham, og så er vi i mål. Tror jeg går for Cubus halv bomull halv ull igjen, det har funket fint i tidligere år !

Modell 1997:
Kan bruke fjorårets tøy...

Gammel 29-08-10, 22:43   #29
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Isolde: vinterdress ja??

Da har storebror fått seg høst/vårjakke og 2 (3, men en er for stor) overtrekksbukser som er vann- og vindtette. Og vinterbukse, alt er HH. Lillebror har fått seg tynnere ullbukse og nye støvler som vi plutselig fant ut i går at han trengte da de gamle hadde morkna i stykker.

Gammel 29-08-10, 22:52   #30
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jepp. Er kjempefornøyd med den! virker veldig slitesterk i stoffet, og den er foret men ikke veldig tykk. Veldig lik Reima bare at den virker mer slitesterk.

799 var ordinær pris. Synes ikke det var så gale jeg.

Gammel 29-08-10, 23:20   #31
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Jepp. Er kjempefornøyd med den! virker veldig slitesterk i stoffet, og den er foret men ikke veldig tykk. Veldig lik Reima bare at den virker mer slitesterk.

799 var ordinær pris. Synes ikke det var så gale jeg.

Den så veldig fin ut! Står det noe om pusteegenskapene på lappen?

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 08:00   #32
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Standard

Gjorde ikke det. Men tenker at den sikkert er 5000. Litt dumt at det ikke står. Står bare Vannsøylen på plagget er 10 000mm, og at den er vindtett og ventilerende.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:28.