Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Natt-tøy

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Kva har du på deg om natta?
Ingenting 99 45,00%
Berre truse 95 43,18%
T-skjorte/singlet og truse 50 22,73%
Nattkjole, kort 28 12,73%
Nattkjole, lang 5 2,27%
Pysjamas 21 9,55%
Shorts 2 0,91%
Shorts med overdel 3 1,36%
Lange ermar 12 5,45%
Korte ermar 12 5,45%
Lengde på ermar er hipp som happ /uaktuelt 8 3,64%
Redningsvest 3 1,36%
Parkdress 3 1,36%
Dustepoll 1 0,45%
Noko heilt anna 3 1,36%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 220. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-08-10, 17:50   #41
Left
Passiv

Standard

Sv: Natt-tøy

Opprinnelig lagt inn av Snuppa, her.

Berre truse. Om vinteren kan eg dog også buke langermet trøye/pysjbukse.
Sover med vinduet åpent uavhengig av temperatur.

Samme her. Det kommer helt an på temperaturen ute. Er det kaldt ute, så kan jeg sove i lang t-skjortenattkjole (det var ordet sitt), eller pysj, men ellers sover jeg i bare trusa.

Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 17:57   #42
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Før sov jeg bestandig i truse og singlet/t-skjorte, men så fikk jeg en deilig, myk og kort nattkjole i gave, og fant ut at det var deilig å sove i, så nå har jeg kjøpt meg flere selv.
Jeg liker ikke å sove med dyna oppunder haka, synes det er mye mer behagelig med litt klær på meg oventil.

Nå som man omentrent ikke kan se forskjell på en fin nattkjole, og en annen moteriktig topp, har det dessuten vært veldig lettvindt i sommer å kunne svinse rett ut på altanen i nattkjolen når jeg har stått opp, uten at naboen har trengt å rynke på brynene.

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 18:25   #43
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Truse, året rundt.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 18:34   #44
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Minst mulig.
Dere som skriver at dere har sokker. Jeg har nemlig hørt (og dette tror jeg skikkelig på) at føttene regulerer varme om natta. Hvis man da har sokker, lures kroppent til å tro at den er varm, og man tar av seg dyna i søvne. Det fører sikkert til fæle forkjølelser og dårlig søvn.

Gammel 29-08-10, 18:42   #45
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når jeg sover alene, sover jeg med pysj både høst og vinter, men det er jo ikke så ofte lenger. Med mannen sover jeg stort sett naken, underbukse når jeg har mensen. På hytta har jeg pysj.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 18:47   #46
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sover i nettoen.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 18:55   #47
Plingo
Erfaren

Medlem siden: Aug 2010
Plingo er populærPlingo er populærPlingo er populærPlingo er populær
Standard

Sover i g-streng. Om vinteren kan det være behov for superundertøy og sokker om gradestokken viser 30 blå, slik som i vinter.

Plingo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 19:04   #48
Ema
Bør lage seg en tittel selv

Ema sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Truse og t-skjorte og når det er riktig kaldt så sover jeg med langermet trøye eller ulltrøye.

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 20:16   #49
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ingenting. Av og til bare sokker på vinteren. T-skjorte el ullundertøy (hytta) på overnatting

Noe av det beste jeg vet er å legge seg i nyvasket sengetøy uten klær på

Gammel 29-08-10, 20:19   #50
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Jeg er notorisk nakensover.
Med mindre jeg sover borte, da har jeg truse og nattkjole på.

Gammel 29-08-10, 21:05   #51
Barbarella
Bør lage seg en tittel selv

Barbarella sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Sover i bare truse.

Gammel 29-08-10, 21:06   #52
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alt fra Evas drakt til pysjamas med lange bein og armer + ullsokker. Kommer an på temperaturen. Det jeg oftest ligger med er vel truse og singlet.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 21:10   #53
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Hvis det er skikkelig, skikkelig iskaldt, så kan det hende at jeg tar på sokker. Ellers ingenting.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 21:13   #54
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Minst mulig.
Dere som skriver at dere har sokker. Jeg har nemlig hørt (og dette tror jeg skikkelig på) at føttene regulerer varme om natta. Hvis man da har sokker, lures kroppent til å tro at den er varm, og man tar av seg dyna i søvne. Det fører sikkert til fæle forkjølelser og dårlig søvn.

Nei, altså, såååå teit er ikke kroppen min.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 21:33   #55
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Truse,klokke og giftering.
Kokvarm om natta, året rundt.

Gammel 29-08-10, 21:40   #56
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

truse, evt. truse og singlet.
Men i kulden i vinter var jeg frostig, da gikk det i janus ullgenser og stillongs, det var deilig det!

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 21:50   #57
silje
Superduperaktiv

Medlem siden: Jun 2008
silje er litt kulsilje er litt kul
Standard

Frysepinnen meg sover med lang pyamasbukse, sokker(pyamasbuksen må være oppi sokkene slik at det ikke blir kaldt oppover leggen)og langermet trøye.

Om vinteren er det to lag sokker; først tynnere ullsokker og utenpå raggsokker i ull. Langermet trøye i ull og ofte en fleece jakke utenpå der i gjen. I tillegg har jeg et ullteppe under dynen og ett ullteppe over dynen.

Jeg kan ikke engang ha vindusventilene oppe, da blir jeg kald på nese og ører.
Det har faktisk hendt at jeg har lagt meg med vanter og tynn ull lue, når jeg har vert litt pjusk/hatt litt feber.

Jeg går jo året rundt med ull. Når jeg ligger stille blir jeg fort super kald.
Jeg har noe bøll med stoffskiftet. Men så lenge det måles rett under normalverdiene mener legen min at jeg sikkert har det fint.....

silje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 22:02   #58
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Eg må seie at eg er mildt sagt forundra over at det er så vanlig å sove naken. Noko så upraktisk?

Når det er sagt - eg sov kun i truse i mange år før eg fekk barn. Etter dei kom blei det så kaldt å amme nattestid i berre truse. For ikkje å snakke om å gå halvnaken rundt med hylande baby. Kanskje var det berre meg som hadde litt urolige barn, og som tvang meg til å endre kleskode om natta.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 22:05   #59
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan skjønne at man synes det er kaldt, ekkelt, uanstendig og hva_har_ du_ å sove naken, men upraktisk?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 22:06   #60
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Truse og BH (hvorfor er ikke det et alternativ i pollen?). Liker ikke helt tanken på at vi skal ligge nakne i sengen hver dag, da føler jeg jeg må skifte sengtøy hver eneste dag og det gidder jeg ikke. Jeg er litt "hysterisk" på akkurat det punktet der ja.

HÆ??

Jeg sover naken, noen ganger med truse. Har aldri tenkt på at senga blir skitten. Eller jo, men det blir den jo mest av flass, hudrester og sånt. Dekke til puppene? Jøss.

Jeg sover i truse (eller uten) hele året, og vi har alltid vinduet åpent. Temperaturen i rommet prøver vi å holde så lav som mulig, men vi ligger jo under gode dundyner.

Sengetøyet vaskes btw hver helg, sånn ca. Hvis det skulle være av interesse.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
kva har du på om natta?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:50.