Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hjemme alene i 4 uker

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-08-10, 23:03   #1
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Stort smil

Hjemme alene i 4 uker

Jadda, og jeg gleder meg vilt.
Mannen reiser i morgen og blir borte i fire uker minus helgene. Altså han blir borte fra søndag til fredag i fire uker.

Her skal det vaskes og ryddes, jeg kan nesten ikke vente.
Helt sant. Jeg tar like greit hele huset har jeg planlagt, hver eneste krok skal ryddes og vaskes og jeg gleder meg som en unge til å gå senhøsten og vinteren i møte med deilig skinnende og systematisert hus.

Så fort mannen er ute av døra så kommer denne rydde og vaskemanien over meg. Jeg holder på og holder på og synes aldri det er noe som helst ork, bare deilig å få vasket og ryddet i skuffer, skap og boder.
Men er han hjemme, som han stort sett er så får jeg liksom ikke gjort noe som helst. Jeg blir aldri klok på det der.

Hvordan er det med dere damer?
Ja for jeg regner med at Torsken og diverse andre mannfolk her inne sikkert ikke vasker og rydder når kjerringa er ute av huset...det gjør i alle fall aldri min.

Gammel 29-08-10, 23:09   #2
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjemme alene i 4 uker

Jeg har aldri noen mann i huset, men kan ikke dermed sagt at jeg har kronisk rydde og vaskemani gitt...

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 23:11   #3
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Hm, sånn fungerer ikke jeg nei.
Jeg jobber best om han også jobber om du skjønner. At begge tar i et tak hjemme, da blir jeg skikkelig effektiv

Nå blir jeg hjemme alene noen dager hist og her fremover, og jeg syns det egentlig er litt kjipt akkurat nå. Men det er fordi jeg blir alene med snupp, og det er uvant. Regner ikke med å klare å gjøre annet enn å akkurat holde det greit mens han er borte.

Gammel 29-08-10, 23:16   #4
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner meg dessverre ikke igjen. Mannen min derimot kunne muligens ha kjent seg igjen. Har er en flink til å rydde og stå på til vanlig også, men når jeg er borte er han uvanlig effektiv. Da jeg var borte forrige uke hadde han og ungene vært på IKEA for å kjøpe innredning til klesskap for omorganisering, og veggene på stua og i gangen var malt.

Lykke til med rydding!

Gammel 29-08-10, 23:22   #5
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Som om jeg skulle postet samme innlegg i januar. Bortsett fra at min man blir borte i 2 år. Jeg synes mange ganger det er godt når han drar mtp. husarbeid. Det blir alltid mer kaotisk her når han er hjemme. Husarbeidsområdet i hjernen tar fri når han kommer og slår seg på når han drar.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 23:24   #6
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jøss. Sikker på at du har det bra? Går det ann å glede seg til å vaske og rydde?

Jeg kan skrive under på at jeg ikke kjenner meg igjen overhodet.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 23:25   #7
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kjenner meg igjen. Det er noe med at når han ikke er til stedet i det hele tatt så blir ikke jeg "forstyrret" av mine egne forventninger og skuffelser (eller hva jeg skal kalle det) på det jeg ønsker/håper/tror/forventer at han skal bidra med. Da får jeg full fokus på at det faktisk bare er å gjennføre og gjøre det som må gjøres.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 23:38   #8
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet ikke om jeg hadde likt om mannen min jublet "Jippi, kona mi drar og jeg kan vaske i stedet!!!" når jeg skulle være borte.

Gammel 29-08-10, 23:39   #9
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hm. Jeg har ingen mann i huset og huset blir dermed aldri vasket.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 23:40   #10
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Morella, her.

Som om jeg skulle postet samme innlegg i januar. Bortsett fra at min man blir borte i 2 år. Jeg synes mange ganger det er godt når han drar mtp. husarbeid. Det blir alltid mer kaotisk her når han er hjemme. Husarbeidsområdet i hjernen tar fri når han kommer og slår seg på når han drar.

To år?
:skingrestemme:

Gammel 30-08-10, 09:54   #11
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Jeg ville aldri gleda meg til mannen skulle være borte og jeg ville aldri gleda meg til å vaske/rydde hele huset.
Innse det, du er gal!

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 10:05   #12
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Hvordan er det med dere damer?
Ja for jeg regner med at Torsken og diverse andre mannfolk her inne sikkert ikke vasker og rydder når kjerringa er ute av huset...det gjør i alle fall aldri min.

Det var da veldig kategoriserende. Er jeg borte i helgen kommer jeg garantert hjem til et nystriglet hus uten et plagg i noen av skittentøyskurvene. Jeg får derimot sjelden rydde eller vaskemani av å være alene hjemme, heller tvert i mot...

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 10:07   #13
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Min er borte hver uke mandag til fredag, sånn har det vært i 3 år - og det ser ikke ut til at det blir en slutt på det med det første. Ryddelysten derimot, den er rimelig fraværende, kanskje du kan sende litt hit?

Mine ukedager uten mann blir brukt på jente-tv og skravlebesøk. Stort sett.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 10:17   #14
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Neida, jeg er ikke gal.
Mannen er jo sjeleglad som slipper unna rundvasken før jul og jeg er sjeleglad for at jeg fikk ånden over meg. Endelig.
Her er mannen sjelden borte, kun to netter i året så dette var en gylden mulighet for meg til å komme ajour med alt som bør og må gjøres. Jeg får liksom ikke til de helt store priosjektene når han er hjemme, da blir det utsatt og utsatt i det uendelige.
Og så har jeg jo litt å gjøre da, mens han er borte, så får jeg tiden til å gå.

Gammel 30-08-10, 10:22   #15
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjenner meg igjen her. Jeg får ofte ånden over meg når mannen reiser ut på jobb. Da har jeg to uker på meg til å gjøre alt jeg ellers ikke gidder å gjøre. Det være seg rydding, litt maling her og der, og i det hele tatt.

Vet ikke hvorfor, men det er kanskje noe med dette å kunne jobbe uforstyrret, og så litt for å ha noe å fylle tiden med.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 11:43   #16
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

To år?
:skingrestemme:

Ja, han er hjemme 2-3 helger i mnd da.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 11:45   #17
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner meg litt igjen. Når mannen reiser bort, vasker jeg og rydder og nyter huset mitt som bare det. (For jeg vet at med en gang han kommer hjem sier det på magisk vis KABOOOM - og så er det like rotete som alltid igjen. )

Gammel 30-08-10, 12:19   #18
Vito
Weeeee

Vito sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Jeg kjenner meg litt igjen. Når mannen reiser bort, vasker jeg og rydder og nyter huset mitt som bare det. (For jeg vet at med en gang han kommer hjem sier det på magisk vis KABOOOM - og så er det like rotete som alltid igjen. )

Det var bra at det er andre som har det likt!!
Ikke det at gubben er et rotehode, det er vel egentlig jeg som er den rotete av oss, men allikevel er det mye lettere og gøyere å holde ting på stell når gubben ikke er her. Rart.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:23.