Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Stena Saga med 5 personer i en lugar?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-08-10, 21:52   #1
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Stena Saga med 5 personer i en lugar?

Er det mulig å sove 5 personer (2 voksne og 3 barn - alle over 5 år) i noen av lugarene på Stena Saga?

Det blir jo så dyrt når man må ha to lugarer!

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 21:53   #2
cilen
re:designer

cilen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stena Saga med 5 personer i en lugar?

Tror du må bestille uten lugar til en..

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 21:59   #3
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi gjorde det i vår. Jeg hadde glemt å ta med ekstra hodepute og dyne, det anbefales veldig. Vi var 3 voksne pluss 2 barn. Jeg delte køye med min yngste sønn. Jeg sov svært dårlig ....så jeg gjør det nok ikke igjen. 2 mindre barn kan nok ligge i samme seng i hver sin ende og sove brukbart.

Gammel 30-08-10, 22:04   #4
Lhi-My

Lhi-My sin avatar

Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Men når jeg prøver å bestille 4-sengs lugar til 5 personer på nett, får jeg beskjed om at jeg må ha 2 lugarer.

Vi har reist med Stena Saga flere ganger før, men har da hatt barn under 4 år. Da har det gått greit med 5 personer på 4 sengs lugar. Men det ser ikke ut til at det går nå.

Gammel 30-08-10, 22:06   #5
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Jeg kan bare svare at om to av barna kan sove i samme seng går det nok, men om du må ha med reiseseng eller vogn til en går det ikke. Lugarene er trange. Vi har måttet slå sammen vogna til minsten for i det hele tatt få den inn i lugaren og komme forbi den på noen måte.

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 22:09   #6
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du må nok bestille soveplass til alle over 4 år.
Da vi reiste med Color Fantasy i sommer bestilte vi to lugarer med to sengeplasser i hver, det kostet akkurat det samme som en firemannslugar. Men selvfølgelig når man er fem er det sikkert annerledes.

Gammel 30-08-10, 22:12   #7
Lhi-My

Lhi-My sin avatar

Standard

Vi har 3 barn i alderen 5 til 8 år, så vogner og reisesenger er uaktuelt. Vi kan gjerne legge ett barn eller en voksen på gulvet med sovepose e.l., men det ser ikke ut som vi får lov til det.

Jeg får ringe de i morgen og spørre. Vi kan da ikke være den eneste 3-barns familien som gjerne vil reise på billigst måte.

Gammel 30-08-10, 22:16   #8
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

I gamle dager kunne man bestille billett uten seng. Ikke si noe om at flere skal sove på lugaren, bare bestille billett uten lugar separat for en av de voksne, ville jeg gjort. Er jo ingen som går og sjekker hvor folk køyer akkurat. Og på Stena Line er det vel uansett en ganske umulig oppgave?

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 22:20   #9
Lhi-My

Lhi-My sin avatar

Standard

Det går ikke an å bestille reise uten lugar. Det er lugarplikt på nattseilingene til Stena Saga nå.

Gammel 30-08-10, 22:26   #10
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Ting har forandret seg siden jeg var ung tydeligvis. Hva med å bestille en sånn?: http://www.stenaline.no/ferge/bestil...frederikshavn/

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 22:30   #11
Lhi-My

Lhi-My sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av United, her.

Ting har forandret seg siden jeg var ung tydeligvis. Hva med å bestille en sånn?: http://www.stenaline.no/ferge/bestil...frederikshavn/

Ja, det var det jeg hadde tenkt. Men det kom opp helt på slutten av bestillingen at vi måtte ha to lugarer. Dermed ble det 5.500 kr for tur/retur. Jeg får ta en telefon i morgen, de må da ha løsninger på dette. Det er jo snart mer vanlig å ha tre barn enn å ha to!

Gammel 30-08-10, 23:22   #12
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Med fire barn kostet det jo like mye som en middels USA tur......

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 10:26   #13
Olifant
Fersk i gamet

Olifant sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Oppdaterer du når du har snakket med de?

Foreløbig er jo våre alle under 4 år, men jeg ser at det blir dyrt å reise etterhvert.

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 21:19   #14
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Det er vel pga. sikkerhet at de ikke tillater mer enn et bestemt antall personer i en lugar. Slike regler er ofte veldig firkantede, men noe de ikke viker paa.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 22:50   #15
Lhi-My

Lhi-My sin avatar

Standard

Da har jeg snakket med Stenaline. Det er ikke mulig å få fem personer i en lugar. Da må vi ha to lugarer. Dermed blir det faktisk omtrent like dyrt å ta Stena Saga som Kiel-ferja. Medregnet kjøring gjennom hele Danmark, vil vi faktisk spare på å bruke Oslo-Kiel. Der har de nemlig 5-sengs lugarer. Så da blir det Color Fantasy nedover og Color Magic. hjem. Ingen av oss er veldig begeistret siden det er kjedelig med så mange timer på båten, men her er det penga som rår.

Jeg håper forøvrig at Stena Saga snart er moden for utskifting.

Gammel 31-08-10, 23:27   #16
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hater egentlig saanne baater men jeg synes at Kiel-Oslo og det tilbudet de har ombord der var veldig bra, saa det trenger ikke aa bli kjedelig. I tillegg skal dere jo sove mesteparten av turen, og det er like greit (saa unngaar dere den harryfestingen paa kveldene).

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 23:32   #17
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kielferga er et flott alternativ og det er mye å finne på ombord, men den går fra land klokken 14.00 så det er mange våkne timer ombord.

Gammel 01-09-10, 00:07   #18
Lhi-My

Lhi-My sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Kielferga er et flott alternativ og det er mye å finne på ombord, men den går fra land klokken 14.00 så det er mange våkne timer ombord.

Ja, det er det. Vi skal dessuten bruke så lite penger som mulig, så det blir ingen dyr shopping eller dyre aktiviteter på oss ombord. Men vi får være kreative og ta med oss noen leker eller spill, samt mye god mat. Dessuten kan vi jo håpe på fint vær så vi kan være litt ute på dekk også.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:52.