Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Låser dere døren når dere er hjemme?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-08-10, 00:18   #81
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Låser dere døren når dere er hjemme?

Nei, aldri på dagtid, kun natta - her flyr det unger inn og ut hele dagen.

Gammel 30-08-10, 00:52   #82
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det er litt opp og ned. Stort sett låser jeg bare om natten, men det hender jeg glemmer det. Derfor kan det også hende at jeg låser om kvelden etter å ha vært ute med søppel eller etter at gjester har reist, eller etter at sistemann har kommet hjem. Jeg har aldri noensinne opplevd noe ekkelt med mine ulåste dører, men jeg tror jeg skal forsøke å bli litt flinkere likevel.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 01:06   #83
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Låser alltid ytterdøra, men ikke alltid den innerste døra.. ikke på dagtid. På natten er alt låst.

Jeg tror ikke det kalles innbrudd om noen går inn i et ulåst hus? Blir ikke det som å la bildøra stå med nøkkelen i?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 01:20   #84
Intrigue
Superduperaktiv

Intrigue sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Intrigue er litt kulIntrigue er litt kulIntrigue er litt kul
Standard

Har stort sett alltid døra låst. Hadde aldri dratt verken på shopping eller gått bak huset med åpen dør

Intrigue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 02:13   #85
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

I teorien så holder vi døra låst ja,men i praksis så skjer dette kun når vi alle er inne. Med ungene flyende ut og inn, så er det bare upraktisk liksom.

Men vi prøver å være veldig bevisst dette, for vi vet jo at folk har blitt frastjålet ting mens man intetanende sitter på stua.

Det har vært flere tilfeller i nær omkrets her hvor folk har blitt frastjålet biler midt på høylys dag. Tyvene har da vært inne i gangen og hentet bilnøklene, for så så ta bilen. Og ofte er dette folk som på forhånd har vært på døra med ett eller annet de skal selge, og de så benytter anledningen til å peile ut hvor nøkler er oppbevart. De observerer i samme slengen om døra er låst eller ikke, når de ringer på.

Jeg har hatt et par tilfeller av selgere på døra, hvor jeg har reagert på adferden til selgeren. Det ene tilfellet var en østeuropeer som leverte en lapp hvor det sto at han var både døv og stum, og han solgte noen håndlagde klesknagger. Mens jeg leste lappen så hadde han greid å fylle HELE trappa vår med disse håndlagde knaggene sine, og jeg la merke til at blikket hans hele tiden søkte inn i gangen vår.

Jeg undret meg i det hele tatt over denne personen, og jeg fikk også et inntrykk av at han hørte hva jeg sa da jeg sa jeg ikke skulle ha noe. Jeg snakket jo spontant, uten å tenke over lappen som sa at han var både døv og stum.

Så vi er veldig klar over faren. Vi oppbevarer nøkler i gangen, pga at vi ikke har andre praktiske løsninger, men er veldig obs når det er fremmede på døra, og så prøver vi å holde døra låst når det praktisk er mulig.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 09:07   #86
Tussilago
Spoon2

Tussilago sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Tussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populær
Standard

Nei, her låses det sjelden. Unntatt om natta da. Det er ofte ulåst når vi er borte også - eller ofte er det låst men nøkkelen ligger like ved, sånn at ungene kommer seg inn.

Gammel 30-08-10, 09:19   #87
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjenner at jeg egentlig er litt missunelig på dere som kan låse.
Etter snart 15 år på landet er jeg fortsatt ikke fortrolig med det at folk går rett inn
Og jeg får meg IKKE til å gå rett inn hos andre, selv om det er folk jeg kjenner kjempegodt.
Mannen bare ler, men han er oppvokst med at folk plutselig bare står på kjøkkenet.
Jeg synes det er en forbanna uting!!!

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 10:22   #88
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Så lenge jeg er hjemme er døra åpen.
Låser på natten og når vi er borte.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 10:23   #89
Marlen
Superaktiv

Marlen sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Sunnhordland
Marlen er litt kul
Standard

Låser alltid om natten, ikke om dagen. Jeg tenker at det kommer an på hvor man bor, hadde vi bodd i by/tettbebygd så ville jeg nok kanskje låst på dagen.

Gammel 30-08-10, 10:25   #90
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Floksa: Enig. En uting. Hvor vanskelig kan det være å banke på?? (Sånt gjør man jo ikke her jeg bor, men da jeg vokste opp stod slekta til min mor stadig vekk midt i stua).

Du får legge deg til en vane med å ha sex på kjøkkenbordet, så slutter de nok snart!

Gammel 30-08-10, 10:30   #91
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Vi låser selv om vi er hjemme. Bor i 2. etasje i blokk med låst inngangsdør, men det har hendt at noen har kommet og tatt i døren, så jeg er ganske nøye på å låse den.

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 10:53   #92
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Døra er bare åpen når barna er ute og leker.
...også sover jeg med balltre ved siden av senga ...

Gammel 30-08-10, 11:28   #93
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Floksa: Enig. En uting. Hvor vanskelig kan det være å banke på?? (Sånt gjør man jo ikke her jeg bor, men da jeg vokste opp stod slekta til min mor stadig vekk midt i stua).

Du får legge deg til en vane med å ha sex på kjøkkenbordet, så slutter de nok snart!

Som unge og barnløse kurerte vi svigermor på den måten, med vilje
Dessverre har det gått over igjen.....

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 11:54   #94
iana
safariqueen

iana sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
iana er populæriana er populæriana er populær
Standard

Vi låser kun om natten, aldri på dagtid.

iana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 14:02   #95
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork

Kjøkkenskriveren sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvis vi ikke holder døra låst på dagtid, så hører vi plutselig "GÅ UT!" og før vi vet ordet av det er poden halvveis nedi veien. Altså låser vi.

Gammel 31-08-10, 14:55   #96
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det er ikke en uvanlig greie det du opplevde, Safran. De titter inn i gangen, grabber med seg det de ser rett innafor døra (håndveske, mobil, bilnøkler - sånne ting ligger jo ofte på en hylle rett innafor), og stikker fort av gårde. Og blir de sett før de rekker å ta noe, så blir folk som oftest så befippet at de ikke rekker å gjøre noe. Liten risko, med andre ord.

Det minner meg om den ene natten så langt vi kan huske, hvor vi altså glemte å låse ytterdøren ... Neste dag var bilen borte; de hadde vært i gangen og funnet bilnøklene i en jakkelomme. I GANGEN, vegg i vegg med soverommene våre!! Creepy bare å tenke på!! :stikker:

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:48.