Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Polarbrød som mygler

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-08-10, 12:36   #21
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Polarbrød...som mygler...

Opprinnelig lagt inn av Superior, her.

Er polarbrød så sunt da? De jeg har sett har mye herda fett i seg. Hvilket polarbbrød kjøper dere?

Det er jo godt innimellom, så om det ikke er fullt av fett blir jeg glad.

Denne kjøper jeg:

Gammel 31-08-10, 12:39   #22
Metalpus
Nybegynner

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Stavanger
Metalpus har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veravera, her.

Har ikke funnet det frosne jeg? Bare opptinte...

Ja vi har også opplevd dette flere ganger både fra den lokale mega'en og Rema.. Og butikkene får dem inn i frosset tilstand, men legger dem til tining og dato stempler dem. Så det er litt dumt.. Fikk du ny pakke eller pengene igjen når du gikk tilbake med dem, Veravera ?

Metalpus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 13:02   #23
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Polarbrød som mygler

Opplevd en eneste gang at de ikke har mugnet dagen etter vi har fått dem i hus, så polarbrød kjøper jeg ikke flere ganger.

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 13:04   #24
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Vi kjøper de frosne, har kun opplevd engang at de har vært myglet.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 13:09   #25
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Ja, de er ofte muggne. Jeg kjøper det ikke så ofte lenger.

Gammel 31-08-10, 13:34   #26
Bel@ni
Aktiv

Bel@ni sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Bel@ni har et hav av muligheter foran seg
Standard

Kjøper aldri tinte polarbrød, ber om frossne når jeg kjøper. Vi bruker mye polarbrød. Havre.

Bel@ni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 13:43   #27
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Ja, opplevd det mange ganger, men bare på den lokale Kiwi-butikken, tror jeg. Kjøpte i dag på Meny og de var frosne.

Noen som har en god oppskrift?

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 13:48   #28
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kjøper rug eller havre.

Gammel 31-08-10, 14:05   #29
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Metalpus, her.

Ja vi har også opplevd dette flere ganger både fra den lokale mega'en og Rema.. Og butikkene får dem inn i frosset tilstand, men legger dem til tining og dato stempler dem. Så det er litt dumt.. Fikk du ny pakke eller pengene igjen når du gikk tilbake med dem, Veravera ?

Har opplevd begge deler. Fått pengene om jeg har "krevd" det, eller nye brød dersom det har vert bedre dato på dem. Har klaget flere ganger...

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 14:26   #30
lavendely
Singing in the rain

lavendely sin avatar

Medlem siden: May 2008
lavendely er litt kullavendely er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Ja, opplevd det mange ganger, men bare på den lokale Kiwi-butikken, tror jeg. Kjøpte i dag på Meny og de var frosne.

Noen som har en god oppskrift?

Her

Kjempe gode!!!

Gammel 01-09-10, 12:19   #31
lucifine
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Dec 2007
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

polarbrød har bare åtte dagers holdbarhet etter tining. Dersom butikkene ikke er flinke til å merke dem (eller dersom de merkes feil) så er det ikke rart om de mygler fort.

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 12:25   #32
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Polarbrød har kanskje på papiret 8 dagers holdbarthet. Jeg har aldri opplevd at de holder mer enn 3 dager etter tining. Da er er det hardt, smaker gammelt og man kan finne mugg på det. Det er derfor det ikke nytter å kjøpe polarbrød som er tint. Man vet ikke hvor lenge det har ligget der.

Gammel 01-09-10, 12:27   #33
lucifine

Medlem siden: Dec 2007
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Helt enig jeg altså! Pleier å mase meg til å få de frosne når jeg handler *humre*

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 13:31   #34
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av lavendely, her.

Her

Kjempe gode!!!

Gode, ja. Men smaker jo ikke noe i nærheten av polarbrød. Ikke mine i alle fall...

Gammel 08-09-10, 10:38   #35
mocci
Retromum

mocci sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har opplevd det samme, utrolig irriterende med polarbrød som omtrent er mygla før man er kommet hjem fra butikken. Jeg forstår heller ikke hvorfor de ikke kan selges frosne.
Anyways, jeg oppbevarer alltid polarbrødene i kjøleskapet, har ikke sett noe mugg da.

Gammel 09-09-10, 19:17   #36
jonpalm
Nybegynner

Medlem siden: Aug 2007
jonpalm har et hav av muligheter foran seg
Standard

Når brødet tines opp har det 7 dagers holdbarhet frem i tid og skal merkes deretter(ihht Polarbröd).

Har sett at butikken merker polarbrød med utgangsdato som er 10 dager fremover i tid.

jonpalm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 19:39   #37
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Polarbrød har 7 dagers holdbarhet etter de er tint. De SKAL datomerkes enten av butikk /selger som er innom. Men har ofte opplevd at butikkene ikke datostempler...
Det har også skjedd at de ved en feiltakelse har datostemplet med 10 eller 14 dager, siden det er datoen som pølsebrødene merkes med.

Polarbrød skal ikke eksponeres i frysedisk/skap, da det blir is i posene.
Har selv aldri opplevd mugg på polarbrød innen 7 dager, men etter de 7 dagene er gått, kommer muggen fort....(men da skal de jo ikke være tilgjengelige for kunden lenger heller...).

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 19:44   #38
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Superior, her.

Er polarbrød så sunt da? De jeg har sett har mye herda fett i seg. Hvilket polarbbrød kjøper dere?

Det er jo godt innimellom, så om det ikke er fullt av fett blir jeg glad.

Vad använder ni för typ av fett?
Olika typer av fett används till olika typer av bröd. En sak har dock allt fett i Polarbröds produkter gemensamt, det kommer från växtriket. I våra produkter används huvudsakligen olja från raps. Rapsolja är mestadels uppbyggd av omättade och fleromättade fetter, där hälsosamma omega-3-fetter utgör en betydande del. Polarbröds produkter innehåller inte transfetter.
Är brödet verkligen mjölkfritt?
Ja.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 22:08   #39
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Oppbevaring i kjøleskapet skal prøves! Og fikk kjøpt frosne sist gang, så det skal jeg spørre etter heretter!

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 22:11   #40
Sissel

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kjøper alltid opptinte, og har aldri opplevd at de var myglet når jeg fikk dem hjem.

Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:00.