|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Sviiisj!!
|
Innsjekking når man reiser med håndbagasje i EuropaJeg reiser til Polen på fredag. Jeg tar bare med meg håndbagasje. På Norwegians nettside sto det at hvis man ikke skal sjekke inn bagasje, kan man gå rett til gaten, men at dette bare gjelder innenlands. Hvor skal jeg liksom henvende meg når jeg ikke skal sjekke inn bagasje, men skal reise utenlands? Må jeg stå i vanlig innsjekkingskø? Bagasje-drop-kø? :feilplassert også ved tidligere anledning:
|
|
|
#2 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Innsjekking når man reiser med håndbagasje i EuropaKan du ikke bruke innsjekkingsautomatene?
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Sv: Innsjekking når man reiser med håndbagasje i EuropaDu kan kanskje sjekke inn på nett og skrive ut boardingkortet hjemme? Hvis ikke sjekker du vel inn på en automat i avgangshallen. |
|
|
|
#4 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Innsjekking når man reiser med håndbagasje i Europa
Ja, det glemte jeg å si. Dette var forsåvidt underforstått. Men jeg forsto det som at jeg må vise fram dette, evt pass og sånn, før jeg går til gaten? Eller slipper jeg det, altså?
|
|
|
#5 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Innsjekking når man reiser med håndbagasje i EuropaAha, det ser ut til at jeg har misforstått.
|
|
|
#6 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Innsjekking når man reiser med håndbagasje i EuropaJepp. Strengt tatt kan du gå rett til gaten så lenge du har billett, men det er greiest å ta ut boardingkort før sikkerhetskontrollen.
|
|
|
#7 |
|
Sviiisj!!
|
Ja, det var det jeg ikke skjønte. At man ved innenlandsturer kan gå rett til gaten uten å ha boardingkort!
|
|
|
#8 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Innsjekking når man reiser med håndbagasje i EuropaI London måtte jeg stå i lang automatkø for innsjekking inkl. passcanning. Jeg slapp påfølgende bagdropp siden jeg bare hadde håndbagasje.
|
|
|
#10 |
|
~~~~~~~
|
London/England er utenfor Schengen. Derfor pass-scanning/egen passkontroll. Polen er med i Schengen, krever kun gyldig id. *jeg tar uansett alltid med pass*
|
|
|
#11 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Man kan bli forvirret av mindre.
|
|
|
#12 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Mar 2010
![]() |
På Gardermoen er det ingen kontroll før du kjem til utgangen (gaten), heller ikkje på utenlandsdelen. Det er automatiske dører inn til utenlandsdelen som berre slepp deg inn, ikkje ut. |
|
|
|
![]() |
|
|