Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Er hårfarging hårfarging hos frisør?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-09-10, 14:33   #1
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.499
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Er hårfarging hårfarging hos frisør?

Dårlig formulert! Men jeg har lyst (eller lyst og lyst, de svartens grå hårene er vanskelig å overse lenger) å begynne å farge håret. Jeg har naturlig mørk hårfarge, og har innimellom brukt Wellas 5.0 glansvask/ hårfarge. Dette er en farge som er veldig nær opp til min egen. Tror aldri noen har sett at jeg har farget håret når jeg har hjemmefarget det.

Mine spørsmål er da:

- er det forskjell på hvor "gode" frisører er til å farge hår? Jeg har lyst å bruke farge 5.0 som da er omtrent min egen farge.
- hvis jeg får frisøren til å farge håret (halvlang bobfrisyre) med frisørfarge 5.0, kan jeg selv farge etterveksten med Wella 5.0 farge et par ganger slik at jeg ikke trenger å farge hos frisør så ofte?
-hvor ofte må man farge håret hos frisør?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 14:40   #2
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er hårfarging hårfarging hos frisør?

Jeg ville jo tro at farge 5.0 er lik uansett hvor du farger?
Jeg har så mye grått at jeg må farge, og gjør det hver 6. uke. Da føler jeg meg pyton den siste uka før jeg går til frisøren... Så optimalt er vel hver 5. uke.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 14:47   #3
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er hårfarging hårfarging hos frisør?

Det er vel bare å spørre frisøren...?

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 14:53   #4
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.690
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er hårfarging hårfarging hos frisør?

Jeg har pleid å farge annenhver måned. Hos frisør altså, har aldri prøvd selv.

Mine grå hår er mest "under", dvs ved tinningene, og jeg har flust av "normalt" hår over. Det tar derfor litt tid før gråhåret vises ordentlig. Testet forresten ut dette i sommer, da farget jeg ikke på over tre måneder. Gikk til frisøren i mellomtiden som klippet meg og sa at hun kunne aaaldri skjult etterveksten på seg selv, som den måten som mitt hår gjør.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 14:57   #5
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.499
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er hårfarging hårfarging hos frisør?

Jeg har prøvd å spørre frisør, men har fått så mange rare svar at jeg heller spør dere. Farging hver 5 uke altså, det må vel være rådyrt? Hvor mye betaler du per farging da? Problemet er vel at jeg ønsker å klippe meg hos Adam og Eva (dyrt men bra), men hvis farging er litt mer sånn Rema 1000 enkelt hvor pris varier mer enn kvalitet, hadde det vært fint å gjøre det hos den lokale frisøren.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 15:08   #6
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.690
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er hårfarging hårfarging hos frisør?

Hvis du skal ha bare én farge uten noe mer mikkmakk, så er det vel samme hvor...?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 15:13   #7
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er hårfarging hårfarging hos frisør?

Har vel betalt omlag 600 for farging av ettervekst. I Oslo.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 15:14   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.738
Blogginnlegg: 630
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er hårfarging hårfarging hos frisør?

- er det forskjell på hvor "gode" frisører er til å farge hår? Jeg har lyst å bruke farge 5.0 som da er omtrent min egen farge. Ja, det er forskjell. Noen er gode, andre er ikke så gode. De klarer fint å finne en farge som er lik din egen de også.
- hvis jeg får frisøren til å farge håret (halvlang bobfrisyre) med frisørfarge 5.0, kan jeg selv farge etterveksten med Wella 5.0 farge et par ganger slik at jeg ikke trenger å farge hos frisør så ofte?
Jeg vet ikke om alle fargeprodusenter bruker samme fargeskala, i tillegg er det sikkert små forskjeller i fargetone mellom de ulike produsentene.

-hvor ofte må man farge håret hos frisør?
Jeg skjønner ikke helt spørsmålet? Man må farge håret like ofte om man farger det hos frisør eller ellers. Håret vokser jo like fort. Hvor ofte du velger å gjøre det selg eller hos frisør er jo helt opp til deg. Min erfaring er at hjemmefarge sliter mer, i tillegg til at mange ofte farger hele håret hver gang hjemme, slik at det blir mørkere nederst, og lysest i etterveksten.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 15:18   #9
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.690
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er hårfarging hårfarging hos frisør?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Min erfaring er at hjemmefarge sliter mer, i tillegg til at mange ofte farger hele håret hver gang hjemme, slik at det blir mørkere nederst, og lysest i etterveksten.

Ke?
Jeg farger hele håret hos frisøren, og det blir ikke mørkere nede enn oppe. Har frisøren farge som er mere dekkende, kanskje?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 15:21   #10
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.738
Blogginnlegg: 630
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er hårfarging hårfarging hos frisør?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Ke?
Jeg farger hele håret hos frisøren, og det blir ikke mørkere nede enn oppe. Har frisøren farge som er mere dekkende, kanskje?

Det kommer jo an å fargetonene, hvilken farge håret ditt har under og lengde også da.

Å farge svart på svart vil jo ikke gjøre noen forskjell, men å for eksempel farge rødt på mellomblondt vil føre til at det er mørkerødt i lengdene, og lyserødt innerst der det bare er ett lag farge. Spesielt om håret er langt, slik at det er rundt 20-30 overfarginger nederst. Har man kort er det jo ikke mer enn 4-5.

Min frisør farger ofte også etterveksten først, lar det stå i en stundt, før hun gnir farge i hele håret. Da vil fargen bli mørkere innerst, og ikke fullt så mørk der den ikke har sittet i så lenge.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 17:01   #11
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.690
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er hårfarging hårfarging hos frisør?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Min frisør farger ofte også etterveksten først, lar det stå i en stundt, før hun gnir farge i hele håret. Da vil fargen bli mørkere innerst, og ikke fullt så mørk der den ikke har sittet i så lenge.

Okei. Følger ikke med hva min frisør gjør, egentlig, jeg leser blad imens.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 17:08   #12
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.651
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er hårfarging hårfarging hos frisør?

Jeg gjetter, uten at jeg vet det at fargekodene ikke er de samme fra leverandør til leverandør. De har vel ikke alle samme farger.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 18:07   #13
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er hårfarging hårfarging hos frisør?

Det du må huske på er at man trenger ikke farge på et allerede farget hår. Altså lengdene.. Der holder det med en minicolor eller glansvask kun for å friske opp. Håret er mer porøst og åpent og minicolor sitter like godt som fargen i etterveksten. For i etterveksten er håret nytt og ufarget. Da må man putte i farge.

Skjønte du?

En farge (6%) "bleker" ned håret før det farges opp igjen.. Minicolor (3%)"bleker" også ned før det farges opp igjen, men ikke så mye som fargen. Glansvask setter seg kun på utsiden.. (Bleker ikke ned). Så på lengdene er jo håret allerede bleket ned, og trenger ikke det en gang til.. Men det gjør etterveksten.. (For å få jevn fin farge med samme glans).. Putter man farge i hele håret når det allerede er farget fra før vil da lengdene bli fortere blasse. Det man også kan gjøre er å kjøpe farge, farge etterveksten, la den sitte i 10-15 minutter, blande glovarmt vann i restene man har igjen i skåla av fargen (da blir det minicolor) og smøre i lengdene og sitte ut tiden..

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 18:13   #14
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er hårfarging hårfarging hos frisør?

...og så på helt ufarget hår. (mens jeg er igang her)

Der skal man også smøre i etterveksten først over hele hodet.. Det er fordi det er i det "varme" området, dvs. at håret er friskere der.. Og så skal man ha i farge i resten av håret etterpå. Lengdene vil jo alltid være mer tørre (solbleket) og trekke fargen mer til seg.. Så får man lik jevn farge med samme glans der også.

Logisk

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no