|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Gran Canaria-fordommer bort vekkJeg håper at alle dere ihuga Gran Canaria-fordømmende fikk med dere FBI på NRK i dag... ?
|
|
|
#2 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() |
Sv: Gran Canaria-fordommer bort vekkJa jeg så det og ble fascinert. Fordommene mine ble jo kraftig vekket i begynnelsen på programmet, men så begynte det jo virkelig å bli attraktivt. Det var muligheter jeg aldri har hørt om og ikke visste fantes. Plutselig kunne Gran Canaria vurderes |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
![]() |
Sv: Gran Canaria-fordommer bort vekkVi reiser til Gran Canaria om 3 uker, og jeg gleder meg!!!
|
|
|
#5 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Gran Canaria-fordommer bort vekk
Jeg har kun vært i Puerto Rico.
|
|
|
#6 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Gran Canaria-fordommer bort vekkJa, vi fikk fordommene våre rett i ansiktet i fjor, da vi var der i 14 dager på ferie. For et flott sted, med så mange muligheter utfor det å bare ligge ved bassengkanten og glo. Vi lengter tilbake!
|
|
|
#7 |
|
Fru Jacobsen
Sv: Gran Canaria-fordommer bort vekkVi har vært på Gran Canaria mange gang, nå senest i sommer, og vi elsker øya |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Off the map.
|
Sv: Gran Canaria-fordommer bort vekkJeg ferierer bare der, men må innrømme at jeg gjerne kunne tenkt meg noe annet snart.
|
|
|
#9 |
|
Audacious
|
Sv: Gran Canaria-fordommer bort vekkJeg sitter på terassen iført badedrakt akkurat nå, og synes Gran Canaria er helt fint.
|
|
|
#10 |
|
Off the map.
|
Sv: Gran Canaria-fordommer bort vekkDet er ikke så innmari skumle veier for folk flest, men jeg har altså en helt hysterisk høydeskrekk, så jeg anbefaler gjerne andre å reise dit.
|
|
|
#13 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Gran Canaria-fordommer bort vekkJeg tror ikke jeg har fordommer mot Gran Canaria, men jeg sliter litt med å skjønne de som reiser til samme sted på ferie, år etter år etter år. For meg er det interessant å oppleve nye steder, og selv om Gran Canaria er stor, ville jeg heller valgt å reise til et annet sted (et sted jeg ikke har vært før) all den tid jeg ikke har ubegrenset med penger og fritid. Altså; Jeg tenker jo at mennesker som tilbringer 4 uker i campingvogna på samme sted hver sommer, og de som reiser fast til Lanzarote hver høst er litt kjedelige, da? Sånn sett er jeg vel litt fordomsfull, men ikke overfor Gran Canaria som turiststed. Trur eg. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Ja, Puerto Rico er turist-hællvette uten noen form for sjarm eller annet... Grøss og gru. Downtown Playa del Inglès er ikke direkte charming det heller...
|
|
|
#15 |
|
Hvor VIL du reise da? Eksempelvis?
|
|
|
#16 |
|
Tja...det spørs vel hvem du mener. Jeg har sett mesteparten av kloden fordi jeg har og har hatt tilgang på sterkt rabatterte flyreiser... Men blir man "ferdig" med et sted man liker første gang man er der,dersom man ikke oppholder seg der veldig lenge av gangen da?
|
|
|
#17 |
|
Elsker gamlis- godis
Sv: Gran Canaria-fordommer bort vekkrine; jeg skjønner behovet for å oppleve nye ting og se nye steder. Likevel kan man jo ha samme følelse knyttet til feks GC som andre har til en hytte de føler seg hjemme i. Den følelsen av å komme "hjem", å finne ro og trivsel. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Off the map.
|
Det er den følelsen jeg har med Gran Canaria. Det er for min del ikke pga at det er så himla spennende der, men vi koser oss, vi er stort sett rimelig sikre på bra vær, vi kjenner mange - både spanjoler og nordiske fastboende. Iom at vi ikke er charterturister så kan det falle seg litt kjedelig for ungene, det er ikke like lett å bli kjent med andre når en ikke bor på hotell.
|
|
|
#19 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Sv: Gran Canaria-fordommer bort vekkFordommene mine inkluderer flere typiske "Syden"-destinasjoner, selv om jeg har hatt fine ferier også der. GC ble jeg imidlertid ikke særlig sjarmert av, og det frister ikke å reise tilbake dit på bekostning av noe annet. At andre kan trives på Kanariøyene, har jeg full forståelse for. Det er bare ikke noe for meg.
|
|
|
#20 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Man må vel oppholde seg ganske lenge på et sted før man kan si seg "ferdig" med det. Det finnes f.eks sikkert kriker og kroger i Bergen jeg ikke kjenner ennå, og jeg har bodd her leeeenge. Jeg føler likevel at det er mer spennende å reise til et nytt sted enn til et "gammelt" selv om jeg ikke har fått med meg alt på det gamle. Jeg har også reist en del, og det finnes nok av steder jeg gjerne vil tilbake til, men Gran Canaria ville ikke vært førstevalget. Ikke sjettevalget heller for den del. |
|
|
|
![]() |
|
|