|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#181 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?
Jada, sånt er sjølvsagt heilt ok, så lenge det er felles og ikkje kvardagskost.
|
|
|
#183 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?Apropos snusing; Eg klarte holde skjult for ungane mine at eg snusa i et halvt år. Dei trudde eg hadde slutta og begynt på igjen da dei fant det ut fordi eg begynte slække på diskresjonen. I teorien snusa eg da omtrent like mykje som eg alltid har gjort.
|
|
|
|
#184 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Jeg er faktisk mot kakeservering i barnehagen. Jeg har utrolig nok mer trøbbel med det, enn jeg har med snus.
|
|
|
#186 |
|
Snikende Ullteppe
Prøv å jobbe eller ha ungen i en barnehage med over 100 barn og par og 20 ansatte. Det er faktisk til tider kake hver eneste bidige dag.
|
|
|
#187 |
|
Tittel og tittel....
|
Men får alle ungene kake hver dag? Nå var det heller sjelden det var kake hver bursdag i den forrige barnehagen jeg jobbet i, men uansett så var det jo ikke slik at ungene på min avdeling fikk kake dersom naboavdelingen feiret bursdag med kake.
|
|
|
|
#188 |
|
Snikende Ullteppe
Joda for foreldrene hadde gjerne med såpass mye i frykt for at det skulle bli for lite og da ble det raust delt med naboavdelingene. Det var sinnsykt til tider, så jeg er veldig glad jeg slipper å forholde meg til det nå. Vi har ikke kake-feiring, men fokus på barnet og aktiviteter og andre kule ting
|
|
|
#189 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Jepp, det er 9 barn på min avdeling, så det blir ikke særlig mye kake, spesielt siden ungene spiser maks et lite stykke hver. Jeg var imot før, men er blitt mer avslappet på det området. Rester fordeles ikke på de andre avdelingene, de som har kommet med kaken tar det med hjem igjen.
|
|
|
#190 |
|
Tittel og tittel....
|
Sånn har det aldri vært i de barnehagene jeg har jobbet i, sikkert derfor jeg ikke har så store problemer med kake en gang eller to i løpet av barnehageåret. Der jeg nettopp har begynt å jobbe er det heller ikke kakefeiring og jeg har heller ikke problemer med det
|
|
|
|
#191 |
|
maler
|
Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?Hos oss hadde de kos/fellesfeiring av bursdager 1 gang i måneden. Det betyr kake, is, muffins eller noe annet godt en gang i måneden. Bursdagsbarna ble enige om meny. Det synes jeg er helt greit. Det var for store avdelinger til at de kunne ha kakebursdag på alle bursdagene. Og utrolig deilig å slippe å ta med kake hjemmefra, slippe å bekymre seg for mengde, allergier etc.
|
|
|
#192 |
|
Ferdiglada
Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?Om dattera mi spise sei et kakestykke i uka i barnehagen så ser eg virkelig ikkje problemet.
|
|
|
|
#193 |
|
Ferdiglada
For meg er dette heilt ufattelig. Ikkje at eg er den største snusmotstanderen men at kake skal vere verre enn snus er merkelig i mitt haud.
|
|
|
|
#194 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Ikke jeg heller. Men så er jeg snus-og røykforkjemper også da!
|
|
|
#195 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?Jeg kjenner jeg er litt enig med Lisa og Kirsebær, jeg blir også litt sånn ekkel til mots for at barn ikke skal kunne se at ålreite folk gjør dumme ting. Det blir feil å oppdra dem til å tro at alt som er Litt Dumt å gjøre (og snuse er virkelig marginalt dummere enn å bruke aspartam i maten altså, og den som har lest om økt risiko for bukspyttkjertelkreft og slikt må se på hva den absolutte risikoen for det er før man roper opp om helsefare, steike som helsemyndighetene har strevd for å finne noen sammenheng der) er det bare dumme folk som gjør.
|
|
|
#196 |
|
Snikende Ullteppe
Det er en viss forskjell i mitt hode om en og annen voksen bruker snus på jobb i ny og ne, eller om ungen min skal spise kake opptil flere ganger i uka. Forskjellen er hva _mitt_ barn får i seg. Derfor tenker jeg sånn.
|
|
|
#197 |
|
Leser
|
Men det stemmer da at snusing øker sjangsen for kreft i munnhule og tunge? (Nå må jeg jo si at det ikke er farlig, da. Man kan jo skjære av alt av kinn, leppe, tunge og tannkjøtt uten av man dør).
Ja, det er jo faktisk kjempelurt (om det er etisk forsvarlig er jo noe annet
|
|
|
#198 |
|
Sliter med tastaturet
Jeg har en mann som snuser, så mine barn blir utsatt for snusing hver eneste dag. Jeg ber han ikke om å gjemme seg. (Dog, etter at eldstejenta som ettåring plukket opp en brukt snus fra søpla og spiste den, med påfølgende runder med heftig oppkast, telefon til giftsentralen og fortvila far, så har jeg lurt på om han faktisk burde gjøre nettopp det - gjemme seg. |
|
|
|
|
|
#199 |
|
Erfaren nok
|
Fordi jeg synes det blir for mye av det. I vår barnehage er det 30 barn, og i perioder har jo barn bursdag ganske samtidig. Det ble ganske mye is og kake, og fokuset ble på akkurat DET. Ikke på barnet som hadde bursdag.
Enten går det bra, eller så går det over. Sist redigert av Nessie : 03-09-10 kl 10:31. |
|
|
|
![]() |
|
|