|
|
#2 |
|
En Som Trener
|
Sv: Laptop i kofferten?Såvidt jeg vet så er det ikke lov? HVertfall så måte vi ha med alt slik i håndbagasjen og legge alt løst på båndet sist vi reiste til USA i 2006. Og en lekelaptop vi hadde glemt at Storebror hadde fått som lå i sekken hans gjennom den gjennomlysningsmaskina utløste et h***etes styr med visitering og sjekk av alt vi hadde.
|
|
|
#4 |
|
Bedreviter
|
Sv: Laptop i kofferten?Hvis du har en stor, helt hard koffert og pakker mye både over og under laptopen, så går det nok bra. Vær dog obs på om forsikringen din dekker det. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Laptop i kofferten?Jeg har sendt laptop i hard koffert, innepakket i eska den kom i når jeg kjøpte den. Det gikk ihvertfall helt fint.
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Laptop i kofferten?Så lenge den ikke blir presset i en full koffert, og koffert er i hardplast, burde det gå greit. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Laptop i kofferten?Jeg tror ikke det dekkes av forsikringen eller flyselskapet om den forsvinner eller blir skadet.
|
|
|
|
#11 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Sv: Laptop i kofferten?Hva med en mini-pc pakket inn i en sovepose som ligger inni en duffelbag som blir transportert på et muldyr i 9 dager? Det går bra, ja? |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Sv: Laptop i kofferten?
Så lenge muldyret ikke løper ut og skviser kløvet mot en fjellvegg, så.
|
|
|
|
#13 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
En gjensidig innbringende avtale med muldyrføreren kan nok være på sin plass. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
|
|
|
|
#15 |
|
Utenlands
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg jobbet tidligere for KLM og vi fikk stadig inn saker hvor laptoper hadde forvunnet eller var blitt skadet. Men det siden det staar i reisebetingelsene at elektronisk utsyr ikke skal tas i innsjekket bagasje, vil verken flyselskap eller forsikringsselskap erstatte maskinen. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Laptop i kofferten?En laptop er egentlig utrolig robust. Det som er mest sårbart er skjermen. Jeg har flere ganger sendt jobbmaskiner i innsjekket bagasje. Tar ut batteriet og har hardplast-koffert. Dessuten har jeg pakket dem i bobleplast når kofferten ikke har vært skikkelig full, for å unngå at de slenger frem og tilbake. |
|
|
|
![]() |
|
|