Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hvilken turbukse har du?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-09-10, 21:46   #21
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken turbukse har du?

Jeg har den samme som tink. Deilig med de stretchy delene på knær og rumpe som gjør at man kan bevege seg mer fritt.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 21:54   #22
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har denne (eller hvertfall det jeg tror er fjorårets utgave av denne, gule glidelåser istedetfor rosa) fra Norrøna. Utrolig deilig bukse, lett stoff, myk og med stretch (), og vannet preller sånn nogenlunde av hvis det smådusker litt. Synes også det er pjaktisk med glidelåsene, da blir det shorts hvis jeg vil.
. Jeg har brukt den i alt fra pluss-noen-få med snø på bakken og småregn i lufta (med ulltøy under) til varmt sommervær og den funker fint! men det er en _lett_ bukse i utgangspunktet.

I tillegg har jeg en sort, grei allværsbukse fra Basecamp - litt stretch i den og, og tåler noen dråper. Men den er mye "tyngre" i stoffet, jeg synes den blir litt klam.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 22:29   #23
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har Bergans Breheiemen. Syns den fungerer til det meste.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 22:41   #24
Frost
Bør lage seg en tittel selv

Frost sin avatar

Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har Bergans dermidex?, og Stormberg softshell. Sistnevnte hadde jeg på meg på en 5 timers fjelltur i meget varierende vær i dag. Den er veldig behagelig, lun og så og si vanntett. Det var skikkelig vått, pluss at jeg satt på bakken, og lå og krøp på bakken når jeg skulle ta noen bilder. Jeg ble ikke våt i det hele tatt. Goretex skoene mine derimot var klissvåte.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 23:47   #25
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har ei Bergans Breheim-bukse som jeg bruker på litt kalde høstdager og på vinteren samt ei Mc Kinley-bukse til litt varmere dager.

Ønsker meg ei tynnere Bergans-bukse i tillegg til Breheim-buksa

Gammel 02-09-10, 23:59   #26
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av leliane, her.

Jeg har Bergans breheimen Dermizax. Veldig fornøyd med denne. Myk og fin og tåler litt vann. Bruker den hele året.

Jeg mener det er den jeg også har. Men min er helt vanntett (goretex).

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 11:21   #27
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg mener det er den jeg også har. Men min er helt vanntett (goretex).

Dermizax er "goretexen" til Bergans, altså har den langt på vei de samme egenskapene. Tror Dermizaxen tåler å bli mer skitten enn goretexen uten at pusteegenskapene forringes.

Jeg har også en Breheimen Dermizax, men synes både den og jakka oftest blir altfor varm. Bruker den toppen et par ganger i året, foretrekker Norrøna Falketind paclite i såvel bukse som jakke hvis værforholdene tilsier vann- og vindtett.

Ellers bruker jeg ikke membranklær hvis jeg ikke må, og har en veldig grei bergans Kikut-bukse til bruk vår og høst. Pluss en gammeldags fjellanorakk som er så deilig slitt at den flysser ved håndleddene.

Et par supertynne turbukser (north Face og Basecamp zipoff) er det jeg bruker mest vår, sommer og høst.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-10, 02:41   #28
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Kjøpte meg en ny i går faktiskt.

Den var skikkelig behagelig!

Arcteryx sin Gamma (herremodellen, da jeg ikke kan fordra høyt liv :grøss: )

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-10, 02:54   #29
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dermizax skal jo ha vannsøyle på 20.000, så de klærne skal tåle litt mer enn litt vann...

Jeg er også på jakt etter bukse, har litt div. men trenger en til.
Jeg kikket (dvs; jeg ble vist en i prisklasse grisedyr,) i Norrønabutikken i nabokommunen tidligere dette året, men fy flate... Jeg veit ikke om jeg har nerver til å kjøpe en bukse til 4.400,- Syns 50% på den var dyrt også, da bør man jo ha innhentet litt flere anbefalinger enn butikkmannens, synes jeg...

Gammel 04-09-10, 12:27   #30
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Det er fristende med softshellbukse. Men blir det klamt? Er det bedre å gå for en bukse i et mer pustende stoff?

Goretex eller Dermizax er uaktuelt, jeg trenger ikke flere membranbukser.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-10, 12:53   #31
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min softshell-bukse er ikke klam.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-10, 12:55   #32
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Langlia D microbukse fra Stormberg.

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-10, 14:23   #33
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Den buksen fra G-sport som jeg linket til før i tråden, blir jeg ikke klam i det hele! Kjempegod bukse, har flere venniner som også har den. Den tåler også pittelitt regn.

Jeg blir faktisk mer klam i Bergansbuksen, men nå ( etter at jeg kjøpte nordheim buksen) bruker jeg ikke den lenger på varmere dager... Bergans buksen ( som er goretex) er mer til våte og gufsne dager..

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:32.