Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Boden Circle Applique Skirt

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-09-10, 23:51   #1
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Boden Circle Applique Skirt

Dette har jo blitt noe av et FP-plagg, så jeg regner med å få gode svar her. Hvordan er dette skjørtet i størrelsen? Er det noen som også har det svarte skjørtet med fargerike rundinger (Veronal? Toffen?) som vil sammenlikne passformen? Dette er ganske utskrådd, er det ikke? Jeg ligger visst midt mellom to størrelser.

Og hvordan er fargen peacock i virkeligheten?

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 23:58   #2
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Boden Circle Applique Skirt

Hvis du er mellom størrelser, ville jeg gått ned og så valgt L og hatt det høyere opp i livet. Fargen er veldig lik som på bildet.

Gammel 04-09-10, 00:00   #3
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm, men jeg er jo bare 1,60, så L blir nok litt rart. Jeg kler best skjørtelengde akkurat til kneet eller rett over. Skal det egentlig henge litt ned på hoftene, eller?

Jeg falt veldig for skjørtet med det samme jeg så denne Boden-kolleksjonen, og nå lurer jeg på om jeg ikke tør å vente til jeg (forhåpentligvis) kommer til butikken om en måned.

Gammel 04-09-10, 00:04   #4
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ganske utskrådd og ganske langt, så jeg ville i hvert fall ikke bestilt long. Det er et nydelig skjørt.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-10, 00:04   #5
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tror heller ikke du kan ha L, nei. Jeg har to Bodenskjørt og jeg måtte gå ned i størrelse i forhold til kjoler. Begge disse skjørtene har ganske bred hoftevidde i forhold til livvidde, jeg har relativt smale hofter så hvis jeg tok størrelsen som passet perfekt i livet fikk jeg store luftlommer på hoftene. Så da valgte jeg heller litt trangt i livet og passe over hoftene. Men jeg vet ikke om akkurat dette skjørtet er sånn.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-10, 00:06   #6
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Jeg har veldig brede hofter i forhold til resten, og synes mange av Boden-skjørtene er veldig rett-opp-og-ned. Det brun- og grønnblomstrete som du også har, Toffen, ble hakket for trangt over hoftene i str. 8, mens et blått med bobler (svarende til det svarte "fun skirt" med rundinger) er mer utskrådd og går akkurat i str. 8. Hvis skjørtet er ganske langt, er det kanskje en liten fare for at 10 vil havne litt nedpå hoftene slik at det kommer et uheldig stykke under kneet.

Gammel 04-09-10, 09:22   #7
Slettet bruker
Passiv

Standard

Det jeg hadde på sist vi møttes har ca samme fasongen. Det bæres på "natural waist" så det sitter allerede høyt i livet - og L ble da akkurat til knærne på meg.

Det er bittelitt å gå på i hoftene, så du kan nok gå størrelsen ned tipper jeg. Jeg endte ihvertfall med en størrelse mindre i skjørtet enn i buksene fra LTS.
Fargen mener jeg er relativt grønn på det der, men ta det med en klype salt. Jeg husker ikke eksakt det skjørtet - bare at det var en overraskelse at en del av plaggene var grønnere enn jeg hadde trodd.

Svar med sitat
Gammel 04-09-10, 09:46   #8
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syntes dette var ørlitt stort i størrelsen, og det var langt - jeg har L men kunne bedre hatt R, og jeg er 173.

Mitt skjørt i skapet her er eksakt samme fargen som bildet.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-10, 12:14   #9
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:lyst på:

Hva tilsvarer ca str 42 da?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-10, 12:56   #10
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Jeg syntes dette var ørlitt stort i størrelsen, og det var langt - jeg har L men kunne bedre hatt R, og jeg er 173.

Mitt skjørt i skapet her er eksakt samme fargen som bildet.

Jeg er nok lang i livet. Jeg er 169 og har L og det rekker meg midt på knærne. I alle fall ikke under, tror jeg.

Gammel 04-09-10, 16:30   #11
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

42 er 16.

Gammel 04-09-10, 17:55   #12
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

42 er 16.

Nei, vel, det er 44.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-10, 18:17   #13
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bestilte et skjørt i str 12 L.
Jeg skulle bestille i 14 L. :klask:

Jaja. Sendte mail men det var for sent å endre.

Gammel 05-09-10, 19:23   #14
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Jeg bestilte et skjørt i str 12 L.
Jeg skulle bestille i 14 L. :klask:

Jaja. Sendte mail men det var for sent å endre.

12 svarer vel til 38? Vet at vi har diskutert dette mange ganger før, men i vanlige britiske størrelser har i alle fall 36 alltid vært 10, 38 er 12, 40 er 14 osv.

Gammel 05-09-10, 19:24   #15
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Jeg ser dere ikke er heeeelt enige.

Hvis 44 er 16, så er vel 42 ca 12?
Og da blir vel 12 ca 40?

Jaja. Det vil vel passe en av søstrene.

Gammel 05-09-10, 19:42   #16
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Jeg mener bestemt at størrelsene er sånn som Elinblu beskriver. Altså at britisk str 14 tilsvarer 40. Det var også det de sa til meg da jeg var i Boden-butikken. Og det stemmer veldig godt med de plaggene jeg har. Jeg tror ikke jeg har noen klær i 42, og Boden-størrelsen min er stort sett 14.

Gammel 05-09-10, 19:44   #17
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Jeg så jo feilen ganske fort, og sendte en mail, men fikk beskjed om at det ikke gikk å endre til 14. Jeje.

Gammel 05-09-10, 19:49   #18
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne siden sier at 16 er 44. Jeg har alt fra boden i str 16 og jeg kjøper svært sjelden noe i 42 i Norge.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-10, 19:58   #19
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Nå er det jo også forskjell på europeiske størrelser - i alle fall svarer fransk 38 til norsk 36. Kanskje tabellen følger dette systemet? Jeg har i alle fall aldri opplevd at str. 36 i skjørt har vært for knapt til meg, som var tilfellet med det ene i str. 8 fra Boden.

Gammel 05-09-10, 19:59   #20
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Jeg har sett sånne tabeller som sier mye forskjellig. 2 ekspeditører i Boden-butikken sa at 14 var 40, og det stemmer for min del. Størrelsene kan uansett variere veldig i samme butikk. Jeg kjøpte klær i både 12, 14 og 16 da jeg var der, og jeg har temmelig samme størrelse oppe og nede. Den kjolen jeg måtte opp i 16 i så jeg at mange andre syntes var liten i størrelsen, den var uten stretch og smal over brystet.

(her hjemme kjøper jeg så godt som alltid str 40, har noen få bukser og skjørt i 38. Skjørtene på Boden passet i str 12 og 14 var for stort).

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:07.